با همسایه مزاحم چه کنیم؟

به گزارش تور اروپا ارزان، همسایگان نسبت به هم حقوق و تکالیفی دارند که رعایت آن ها از لحاظ قانونی، الزامی و تخطی از آن، قابل پیگیری است.

با همسایه مزاحم چه کنیم؟

سر و صدای همسایه علت بسیار رایج درگیری بین همسایگان است که می تواند به سلب آسایش منجر گردد. شنیدن موسیقی با صدای بلند، تعمیرات ساختمانی، داد و فریاد بچه های کوچک، همه و همه به عنوان مزاحمت برای همسایه شناخته می شوند. شکایت از سروصدای همسایه در زندگی آپارتمان نشینی، ممکن است عاملی باشد که به طور روزمره با آن روبرو شوید. در این نوشتار از خبرنگاران به آنالیز راه چاره های مقابله قانونی با مزاحمت همسایه می پردازیم.

راه چارههای مقابله با مزاحمت همسایه

  • استفاده از روشهای مسالمت آمیز: در صورتی که همسایه شما با ایجاد سر و صداهای نامتعارف برایتان مزاحمت ایجاد می نماید بهتر آن است که ابتدا با ایجاد فضایی محبت آمیز و در کمال آرامش با او تبادل نظر کنید.
  • برگزاری جلسه در ساختمان: اگر صحبت کردن نتیجه بخش نبود و توجهی به صحبت های شما نداشتند و همچنان به ایجاد مزاحمت ادامه دادند از مدیر ساختمان خواهش کنید که جلسه ای با شرکت همسایه های معترض و ایشان برگزار نمایند و با الفاظ جدی اما محبت آمیز از ایشان خواهش نمایند به مزاحمت ها و سر و صداهای خود پایان دهند.

راه چارههای مقابله قانونی با مزاحمت همسایه

  • ارسال اظهار نامه: در این مرحله پس ازآن که صحبت کردن نتیجه بخش نبود، می توان اقدامات قضایی انجام داد. قبل از طرح شکایت بهتر آن است که به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و از جانب همسایه های معترض برای همسایه ای که ایجاد مزاحمت می نماید اظهارنامه ای فرستاده گردد.
  • تماس با پلیس 110: در صورتی که همسایه شما میهمانی های مکرر با صداهای نابه هنجار برگزار می نماید و تا پاسی از شب سر صداهای حاصل از آن را تحمل می کنید، یا آنکه شما مجبور به تحمل صدای بلند دعواهای شدید پی در پی آن ها هستید که مدت طولانی ادامه پیدا می نمایند، اگر با تذکر و یا ارسال اظهار نامه نیز نتوانستید ایشان را قانع کنید که از ایجاد این سروصداها و نقض قانون دست بردارند، در این صورت می توانید در زمانی که دعوا رخ داده و یا مهمانی در حال برگزاری است و … با پلیس تماس گرفته و از آن ها بخواهید به مسئله ورود نمایند.
  • مراجعه به مراجع قضایی: اگر راه چارههای قبلی را پیش گرفتید اما اثر بخش نبود، در اولین قدم می توانید دست نوشته ای تهیه نموده آن را به امضای همه همسایگان برسانید. بهتر است لیستی از نوع مزاحمت ها و تاریخ وقوع آن ها و در صورت امکان مدارک تصویری و یا صوتی تهیه کنید. در قدم بعدی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا شورای حل اختلاف محل خود مراجعه و دادخواست یا شکواییه ای را با مشخصات فردی، درج و تشریح موضوع دعوا و ذکر دلایل آن تکمیل و بعد از ارسال ابلاغیه به وسیله سامانه ثنا، دادگاه در زمان مقرر دو طرف را فراخوانده و به دعوا رسیدگی می نماید.

برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر نکاتی که باید هنگام صدور سفته رعایت کرد را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1038

به "با همسایه مزاحم چه کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "با همسایه مزاحم چه کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با همسایه مزاحم چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید