تراشه T830 مدیاتک برای روترهای 5G معرفی شد

به گزارش تور اروپا ارزان، در حالی که ممکن است مدیاتک را بیشتر به خاطر چیپ ست های گوشی های هوشمند بشناسید ولی این شرکت پلتفرم های 5G خود را نیز برای دستگاه هایی مانند روترها و هات اسپات های موبایل توسعه می دهد.

تراشه T830 مدیاتک برای روترهای 5G معرفی شد

اخیرا مدیاتک از تراشه T830 کاملا تازه و مبتنی بر مودم M80 خود برای روترهای 5G رونمایی کرده است که دارای قابلیت های پیشرفته ای مانند Release 16 برای در شبکه های فایوجی است.

تراشه تی 830 دارای طراحی جمع و جوری است که دقیقا برای استفاده در خارج از باکس دستگاه طراحی شده است ولی قابلیت ادغام و ترکیب شدن با تراشه های مرکزی دستگاه های دیگر را هم دارد تا یک کارایی سطح بالا ارائه کند و از سوی دیگر باعث کاهش هزینه ها و ناسازگاری ها شود.

معاون بخش تجاری شبکه های بی سیم مدیاتک درباره این تراشه 5G می گوید:

مدیاتک به عنوان یک پیشرو در ارائه راهکار های 5G CPE، با اپراتورهای Tier-1 در سراسر جهان همکاری دارد تا اتصالی سریع و قابل اعتماد برای مصرف کنندگان و کسب وکارها فراهم کند. این پلتفرم تازه و یکپارچه، نشان دهنده آخرین پیشرفت ها در اتصالات 5G و وای فای است و مشتریان ما را قادر می سازد تا محصولات 5G CPE چند گیگابیتی با کارایی بسیار بالا در کوچک ترین اندازه و شکل ممکن بسازند.

پلتفرم T830 یک تراشه SoC با چهار هسته مرکزی Cortex-A55 و یک مودم سلولی 3GPP Release-16 5G است. این تراشه دارای یک واحد پردازش شبکه (NPU) است که از مسیریابی و نرخ تبادل اطلاعات 20 گیگابیت بر ثانیه روی شبکه های موبایل برای وای فای یا اترنت پشتیبانی می کند؛ بدون اینکه CPU دخالتی داشته باشد.

داده ها هرگز سی پی یو دستگاه را لمس نمی کنند و تی 830 اجازه دارد در بهینه ترین حالت با CPU و NPU کار کند. همان طور که انتظار می رود؛ تراشه T830 با فناوری و راه کار شبکه Filogic Wi-Fi مدیاتک کاملا سازگاری دارد و جفت می شود.

بیشتر بخوانید:

مدتی است که شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت سنتی سراغ محصولات 5G CPE برای کاربران خانگی رفتند. این شرکت ها با همکاری اپراتورها، سراغ گزینه های جایگزین ارزان قیمت ولی با کارایی بالایی می فرایند که غالبا از تراشه های مدیاتک استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:

این دستگاه های 5G CPE امکان اتصال به یک شبکه 5G را در خانه یا محل کار فراهم کرده و فرایند راه اندازی و دسترسی به اینترنت پرسرعت ساده تری دارند. در حالی شرکت های سازنده تراشه روی محصولات 5G تمرکز کردند که شرکت های پیشرو در حال هستند تا سرعت 50 برابر فایوجی را تا سال 2030 برای کاربران خانگی به ارمغان بیاورند.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1924

به "تراشه T830 مدیاتک برای روترهای 5G معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه T830 مدیاتک برای روترهای 5G معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید