تیک آف کردن چه صدماتی به خودرو می زند؟

به گزارش تور اروپا ارزان، به هرز گردی چرخ های خودرو قبل از آغاز حرکت تیک آف می گویند که با صدای جیغ مانند تایر ها و همچنین دود فراوان همراه است که هیجان زیادی را برای شما و صدماتی را برای خودرویتان به ارمغان می آورد.

تیک آف کردن چه صدماتی به خودرو می زند؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

به گزارش تیک آف صدمات بسیار زیادی را به خودرو و جیب شما وارد می نماید که در خودرو های سواری عادی صدمات ناشی از این کار حتی با یک بار انجام این کار قابل درک است. برخی از این خسارات عبارتند از:

1- خراب شدن کلاچ

2- آسیب دیدن شدید گیربکس

3-از بین رفتن لاستیک

در تیک آف سطح لاستیک و آسفالت با سرعت بالا روی هم دیگر کشیده شده و گرمای شدیدی ایجاد می گردد. این دمای بالا باعث سوختن و دود شدن لاستیک می گردد.

4- شکستن دسته موتور

5- آسیب دیدن موتور

6- آسیب دیدن پلوس و دیفرانسیل

نکته 1: تیک آف باعث می گردد نیروی زیادی به دیفرانسیل و چرخ دنده های حلزونی (هرزگرد) موجود در دیفرانسیل وارد نموده و متعاقب این نیرو گشتاور شدیدی هم ایجاد می گردد. با افزایش گشتاور بر روی چرخ دنده ها تنش فشاری شدید و در نهایت تنش خستگی بیشتری به چرخ دنده وارد می گردد، در واقع چرخ دنده که بر اساس عمر و استحکام خستگی ناشی از حرکت و تنش های متناوب فراوری می گردد، با تیک آف عمر چرخ دنده های هرز گرد درون دیفرانسیل کاهش پیدا می نماید.

نکته 2: در برخی موارد خرابی آنی کلاچ و گیربکس نیز مشاهده شده است. در صورتی که دلتان مغزتان را فریب داد و برای انجام این کار راغب شدید این کار را در محیطی امن و با خودیویی قدرتمند و اسپرت انجام دهید.

منبع: خودروکار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1043

به "تیک آف کردن چه صدماتی به خودرو می زند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیک آف کردن چه صدماتی به خودرو می زند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید