دادگاه استیناف کانادا علیه ایران حکم داد

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران: دادگاه استیناف کانادا در حکمی غیرمعمول دولت ایران را ملزم کرد 70 هزار دلار برای جبران هزینه های دادرسی شهروندان آمریکایی که در دهه 1980 در لبنان به گروگان گرفته شده بودند بپردازد.

دادگاه استیناف کانادا علیه ایران حکم داد

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال پست، دادگاه استیناف در اونتاریوی کانادا در حکمی دولت ایران را ملزم کرد تا هزینه های دادرسی شهروندان آمریکایی ای که زمانی توسط نیروهای لبنانی به گروگان گرفته شده بودند را بپردازد. ایران اعلام نموده که این پرونده قابل طرح در دادگاه های کانادا نیست.

بر اساس این گزارش صدور چنین حکمی علیه یک دولت در سطح دادگاه استیناف اقدامی غیر معمول است. اکنون از سایر کشورها افرادی که به دنبال جبران خسارت از محل دارایی های دولت ایران در کانادا هستند، برای اقامه دعوی به این کشور می آیند.

این گزارش اضافه نمود: این پرونده عجیب نتیجه عجیب تری را به همراه داشته است. 2 سطح از دادگاه های کانادا پذیرفتند که بر اساس قوانین در زمان وقوع آدم ربایی، ایران از تعقیب معاف بوده، اما با این حال دادگاه حکم به پرداخت 70 هزار دلار هزینه های دادرسی از جانب دولت جمهوری اسلامی به خواندگان داده است.

دولت ایران تاکنون اقدامی برای دفاع از خود در قبال این پرونده انجام نداده است.

ریشه این پرونده به بحران گروگان گیری دهه 1980 لبنان باز می شود که طی آن ادعا شده اعضای گروه حزب الله 65 تن را که عمدتا از شهروندان کشورهای غربی بودند در این کشور به گروگان گرفتند.

در سال 2003، یک دادگاه آمریکایی با متهم کردن دولت ایران به ایفای نقش در این گروگان گیری، تهران را به پرداخت بیش از 342 میلیون دلار غرامت به آلن استین، یکی از گروگان ها محکوم کرد. همچنین در سال 2006 یک دادگاه دیگر آمریکایی ایران را به پرداخت 6.4 میلیون دلار غرامت به خانواده دیوید جاکوبسن، دیگر آمریکایی گروگان گرفته شده محکوم کرد.

اما از آنجایی که امکان وصول غرامت در آمریکا وجود نداشت، آلن ستین و خانواده جاکوبسن در سال 2010 شکایاتی را در دادگاه های کانادا مطرح کردند تا بتوانند از محل اموال دولت ایران در کانادا غرامت خود را دریافت کنند.

50

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 393

به "دادگاه استیناف کانادا علیه ایران حکم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه استیناف کانادا علیه ایران حکم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید