رشد 10 درصدی فراوری گوشت مرغ در اردبیل، فراوری 6.5 هزار تنی عسل

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، نوبخت اژدری قبل عصر یکشنبه جلسه ارزیابی فراوریات دامی در اردبیل افزود: میزان فراوری گوشت مرغ در این استان طی پنج سال گذشته از 34 هزار تن در سال به 44 هزار تن رسیده است.

رشد 10 درصدی فراوری گوشت مرغ در اردبیل، فراوری 6.5 هزار تنی عسل

وی با بیان اینکه بخشی از فراوریات این فرآورده دامی مازاد مصرف داخلی استان بوده و به سایر استان ها و نیز کشورهای همسایه صادر می گردد، ادامه داد: این استان در بحث فراوری گوشت قرمز نیز با رشد مناسبی برخوردار است.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان با اشاره به رشد سسالانه فراوری گوشت قرمز طی چند سال اخیر یادآور شد: میزان فراوری گوشت قرمز استان در سال 93 حدود 28 هزار و400 تن بوده که امسال پیش بینی می کنیم این رقم به بیش از 30 هزار و 300 تن برسد.

وی با اشاره به سایر فراوریات دامی در استان توضیح داد: در بحث فراوری شیر خام نیز رشد قابل توجهی داشتیم بطوریکه فراوری 222 هزار تنی شیر در سال 93 هم اکنون به 278 هزار تن در سال رسیده است.

اژدری با تشریح وضعیت فراوری عسل در استان اردبیل، از پیش بینی فراوری 6.5 هزار تنی عسل طی امسال اطلاع داد و بیان داشت: اردبیل یکی از قطب های مهم فراوری عسل در کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 166

به "رشد 10 درصدی فراوری گوشت مرغ در اردبیل، فراوری 6.5 هزار تنی عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 10 درصدی فراوری گوشت مرغ در اردبیل، فراوری 6.5 هزار تنی عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید