زمین مورد نظر برای اجرای برخی طرح های بازآفرینی در مشهد تامین شد

به گزارش تور اروپا ارزان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: زمین متعلق به دستگاه های اجرایی به مساحت حدود 47 هکتار در هشت پهنه حاشیه شهر مشهد برای اجرای برخی طرح های بازآفرینی در نظر گرفته شد.

زمین مورد نظر برای اجرای برخی طرح های بازآفرینی در مشهد تامین شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین خراسان رضوی، سیدکمال الدین میرجعفریان در حاشیه نشست کارگروه بازآفرینی شهری در مشهد اظهار کرد: این اراضی که متعلق به آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی است به منظور ایجاد زیرساخت های آموزشی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و تفریحی، مذهبی و فرهنگی، هنرآموزی و کسب و کار، انتظامی و امنیتی استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تا به امروز برخی طرح های آموزشی، بهداشتی و درمانی و ورزشی در این پهنه اجرا شده و همچنین نیز به مناسبت عید مبعث ساخت یک مرکز فنی و حرفه ای در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع آغاز شد که طبق دستور استاندار خراسان رضوی در هر هشت پهنه هدف بازآفرینی شهری در حاشیه شهر مشهد یک مرکز فنی و حرفه ای ایجاد خواهد شد.

وی گفت: براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، یک میلیون و 250 هزار نفر در بافت های ناکارآمد شهری مشهد ساکن هستند، در این راستا هشت منطقه از 13 منطقه شهرداری مشهد دارای بافت فرسوده است که دارای سرانه های پایین درمانی، آموزشی، فضای سبز، مسکونی و ورزشی است.

میرجعفریان اضافه نمود: با اقدامات استاندار خراسان رضوی تا به امروز تمرکز خاصی بر روی حاشیه شهر مشهد اجرا شده و به نظر می رسد بیش از 700 طرح بزرگ با اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان در این منطقه قابلیت اجرا داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ از 81 شهر خراسان رضوی 31 شهر دارای محلات هدف بازآفرینی است که مشتمل بر 117 محله و 9 هزار و 202 هکتار است. در این تعداد شهر 1.7 میلیون نفر در محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می کنند.

لازم به ذکر است؛ سهم خراسان رضوی 6.5 درصد از سطح محلات و 82 دهم درصد از جمعیت محلات هدف بازآفرینی در کشور است. 6 شهر خراسان رضوی دارای سکونتگاه های غیررسمی به میزان پنج هزار و 600 هکتار، 30 شهر استان چهار هزار و 900 هکتار بافت فرسوده و 19 شهر به میزان چهار هزار و 300 هکتار بافت تاریخی دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1327

به "زمین مورد نظر برای اجرای برخی طرح های بازآفرینی در مشهد تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین مورد نظر برای اجرای برخی طرح های بازآفرینی در مشهد تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید