مرد تک مشتی چگونه این قدر قدرتمند شد؟

به گزارش تور اروپا ارزان، سری محبوب مانگا و انیمه مرد تک مشتی داستان سایتاما را دنبال می نماید. او قهرمانی است که می تواند هر شخصیت شرور را با یک ضربه مشت، شکست دهد. مفهوم و پس زمینه این داستان بسیار مجذوب کننده است و برترین بودن را معنا می نماید اما باز هم این سؤال مطرح می گردد که سایتاما قدرت خود را از کجا به دست آورده است؟

مرد تک مشتی چگونه این قدر قدرتمند شد؟

هشدار؛ در این متن، داستان کمیک ژاپنی مرد تک مشتی لو می رود

این سؤال فکر بسیاری از شخصیت های سریال را درگیر خود نموده است. ابتدا ژنوس، محافظ سایتما این سؤال را می پرسد و سایتاما شرح ساده ای ارائه می دهد، اینکه او روزانه 100 حرکت شنا، 100 حرکت دراز و نشست و 100 حرکت اسکات انجام می دهد و بیش از یک سال است که روزانه 10 کیلومتر می دود.

ژنوس و بعلاوه دانشمندی از خانه تکامل که این شرحات را شنیده اند، آن ها را دروغین می دانند و خاطرنشان می نمایند که این تمرینات، فقط یک روال معمولی است. سایتاما اصرار دارد که این مسأله یک راز است و حتی فرایند تمرینی خود را علت ریزش موهایش می داند اما به هر حال ژنوس متقاعد شده است که سایتاما خودش هم ریشه قدرت خود را نمی داند.

به نظر می رسد تمرین زیاد و مداوم راهی برای به دست آوردن قدرت های ابرقهرمانی در این دنیا باشد. شخصیت هایی مانند سوپرالوی بلک لاستر و پوری پوری قدرت های فوق بشری دارند و بلک لاستر به معنای واقعی کلمه به اسم یک بدنساز آغاز به کار کرد. البته بدن آن ها عضلات قابل مشاهده و برجسته ای دارد که مقدار تمرینات زیاد آن ها را نشان می دهد، در حالی که سایتاما در نگاه اول چندان قوی به نظر نمی رسد. حتی اگر روال تمرینات سایتاما منبع قدرتش باشد، او چندین توانایی دیگر مانند تحمل گرمای گلوله های آتشین یا ضد ضربه بودن نسبت به حملات دشمن دارد که نمی توان آن ها را به سادگی با ورزش شرح داد و توجیه نمود.

چند شخصیت از جمله دانشمند فوق الذکر و سایکس، مغز متفکر پشت انجمن هیولا، نظریه محدودیت رشد را برای شرح قدرت فزاینده سایتاما، گارو و چند شخصیت دیگر مطرح نموده اند. این نظریه بیان دارد که محدودیت هایی طبیعی در زمینه توانایی و قدرت های ممکن یک شخص (یا هیولا) وجود دارد و هنگامی که افراد به این حد برسند، هیچ مقدار از تمرین یا تجربه باعث رشد بیشتر آن ها نمی گردد. با این حال، در شرایطی نادر، به نظر می رسد که افراد بتوانند این محدودیت را از بین ببرند و به رشد و قدرتی بی سرانجام دست یابند. سایکس معتقد بود که در معرض مرگ قرار گرفتن، مؤثرترین راه برای عبور از این محدودیت است و این نظریه را روی هیولای پادشاه، اوروچی و بعدها گرو آزمایش کرد. سایتاما چندین بار گفته است که او اغلب هنگام انجام تمارین معمول خود احساس می کرد که می خواهد بمیرد. بنابراین ممکن است او از این طریق به این توانایی رسیده باشد.

بی نظیرترین و جالب ترین نظریه درباره قدرت سایتاما، حتی خود خدا را هم دربر می گیرد. در سری مرد تک مشتی نشان داده شده است که قدرت های فراطبیعی می توانند ریشه الهی داشته باشند. به نظر می رسد امپراتور بی خانمان، یکی از ستوانان انجمن هیولا، یک انسان کاملا معمولی است اما قدرتی باورنکردنی در استفاده و کنترل انرژی دارد. او می گوید این قدرت ها هدیه ای از سوی خدا بودند که وقتی او در فکر خودکشی بود، به وی اعطا شد و اکنون مأموریت او این است که وجود بشریت را از روی زمین پاک کند. جالب است که او اولین کسی نیست که چنین ادعایی را مطرح می کند. اولین شرور این مجموعه، مرد واکسنی هم نظر مشابهی دارد و انسان ها را یک ویروس می داند.

سایتاما، فلشی و آکیولت به محض تماس با یک مکعب اسرارآمیز که در دفتر مرکزی انجمن هیولا بود، با موجودی خداگونه ارتباط برقرار کردند. بنابراین این اتفاق قطعا چیزی بیش از یک توهم بوده است. این موجود خداگونه به این سه نفر فرصتی داد تا ببیند آیا شایسته قدرت های بزرگ تر و بیشتر هستند و می توانند از پس این مسؤولیت برآیند یا خیر. هیچ یک از آن ها این پیشنهاد را تا قبل از ورود قهرمان شماره یک، بلاست قبول نکردند و جالب اینجاست که خدا هم او را شناخت. بلاست بلافاصله اظهار کرد که در حال جمع آوری این مکعب ها است و با این خدا آشنایی دارد، هرچند شرح بیشتری ارائه نداد. قبلا در فلش بکی به دوران کودکی تاتسوماکی، بلاست به همراه مکعبی مشابه نشان داده شده بود.

این نظریه نشان می دهد که سایتاما یا به وسیله تماس با یک مکعب یا به وسیله وجود معنوی دیگری، به قدرت و نیروی آسیب ناپذیری خود دست یافته است. امپراتور بی خانمان و مرد واکسنی هر دو اعتقاد دارند که خدا دیدگاه خوبی نسبت به بشریت ندارد. پس این احتمال وجود دارد که سایتاما بخشی از این قدرت را به صورت تصادفی به دست آورده باشد. بعلاوه ممکن است خدا در نحوه توزیع این قدرت ها بدون تبعیض عمل کند و آن ها را بدون در نظر گرفتن انگیزه افراد، به هر کسی که بتواند امتحان خود را پس دهد، ببخشد. اگر این طور است، پس چرا سایتاما آن اتفاق را به خاطر نمی آورد و چرا به نظر نمی رسد که خدا سایتاما را مانند بلاست بشناسد؟

مداخله بلاست در این قضیه، نشان می دهد که این خدا، فوق العاده خطرناک است و باید از آن دوری کرد. بنابراین بعید به نظر می رسد که این قدرت را به سایتاما بدهد، چرا که او به طور فعالانه علیه افرادی که می خواهند بشریت را از بین ببرند، مبارزه می کند. شاید سایتاما به صورت تصادفی یا ناخودآگاه از قدرت این خدا استفاده می کند که این بدان معناست که قدرت او می تواند در هر زمان ناپدید گردد و از بین برود. این احتمال هم وجود دارد که این خدا تنها موجود در نوع خود نباشد و یک موجود مشابه دیگر وجود داشته باشد که به نفع بشریت در داستان مداخله می کند و قدرت های خاصی را در اختیار سایتاما قرار می دهد. از آنجا که منبع قدرت بلاست هم یک راز است، شاید بلاست فرستنده دشمن خدا باشد که به طور خاص وظیفه دارد با جمع آوری این مکعب ها مانع از مداخله این موجود در امور زمین گردد که همین موضوع در دسترس نبودن او را توجیه می کند. در این صورت، بلاست و سایتاما و شاید حتی تاتسوماکی و فوبوکی هم شاید یک منبع مشترک قدرت داشته باشند.

با وجود همه نظریه های هواداران، هنوز شرحات واقعی و دقیقی درباره قدرت باورنکردنی سایتاما ارائه نشده است و احتمال می رود این معما تا سرانجام این مجموعه هم به همین شکل باقی بماند. بهتر است که در چهارچوب یک داستان سنتی ابرقهرمانی، منبع قدرت سایتاما به اسم یک نقطه مجهول در طرح عمل کند و به نظر می رسد که این سری در حال اجرا همین کار است. با این حال، باید به این نکته اشاره نمود که مرد تک مشتی اصلا یک داستان سنتی نیست. بنابراین به احتمال زیاد منبع قدرت او هرگز به درستی شرح داده نگردد، فقط به این علت که اصلا منظور و هدف این سری، چنین چیزی نیست.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1625

به "مرد تک مشتی چگونه این قدر قدرتمند شد؟" امتیاز دهید

8 کاربر به "مرد تک مشتی چگونه این قدر قدرتمند شد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد تک مشتی چگونه این قدر قدرتمند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید