مهم ترین مزایای اسنپدراگون 855 برای پرچم داران اندرویدی 2019

به گزارش تور اروپا ارزان، بالاخره بعد از مدت ها انتظار، جدیدترین تراشه پرچم دار کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 معرفی گردید. انتظار می رود این تراشه در گوشی هایی مانند گلکسی اس 10، وان پلاس 7، پیکسل 4 و بسیاری از دیگر پرچم داران اندرویدی به کار گرفته گردد. این تراشه از ویژگی های قابل توجه زیادی بهره می برد ولی این موضوع به معنای ارائه تمام این مشخصه ها در گوشی های موردنظر نیست. زیرا شاید شرکت های سازنده از برخی از این ویژگی ها استفاده نکنند. در ادامه، به مهم ترین ویژگی های تراشه اسنپدراگون 855 نگاهی می اندازیم.

مهم ترین مزایای اسنپدراگون 855 برای پرچم داران اندرویدی 2019

اینترنت 5G

روزبه روز به حجم خبرهای مربوط به اینترنت 5G افزوده می گردد و در سال 2019، اسنپدراگون 855 نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد نمود. همین ابتدای امر باید بگوییم که این تراشه به صورت پیش فرض از مودم X50 که برای اینترنت 5G توسعه یافته، بهره نمی برد. بلکه شرکت هایی که خواهان عرضه چنین گوشی هایی هستند، می توانند تراشه مجهز به مودم X50 را خریداری نمایند. به هر حال، هرچند همه گیری اینترنت 5G چند سالی طول می کشد، ولی در سال 2019 بسیاری از شرکت های سازنده حداقل یک گوشی مبتنی بر این فناوری را عرضه خواهند کرد.

بهبود کیفیت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

اگر از گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می برید، احتمالاً دیده اید که در اوقات خیس بودن انگشت، این حسگر کار نمی نماید. اما به لطف تکنولوژی فراصوت کوالکام، به وسیله امواج صوتی الگوهای اثر انگشت با دقت و سرعت بسیار زیادی نقشه برداری می گردد. این یعنی نه تنها مثلاً زیر باران می توانید از این حسگر بهره ببرید، بلکه دقت و سرعت آن هم تا حد زیادی افزایش می یابد.

حالت پرتره برای ویدیو

یکی از بخش های جدایی ناپذیر نسل های جدید تراشه ها، بهبود انجام شده در ویژگی های مربوط به دوربین است. حالت بوکه یا پرتره، از پرطرفدارترین ویژگی های گوشی ها است که بسیاری از گوشی ها از آن بهره می برند. مهم ترین مشخصه پردازنده تصویر تراشه اسنپدراگون 855، امکان تشخیص عمق با سرعت 60 فریم بر ثانیه است که به کاربر اجازه می دهد ویدیوهای 4K HDR را با حالت پرتره ضبط کند. این یعنی، حتی در هنگام ضبط ویدیو هم پس زمینه سوژه ها-مانند عکس ها-مات می شوند و ویدیوهای حرفه ای تری ضبط می گردد. علاوه بر این، کوالکام می گوید این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که مانند تکنیک کروماکی (پرده سبز) می توانند سوژه ها را جدا نمایند و در یک موقعیت دیگر قرار دهند.

حجم کمتر عکس ها

کاربران معمولاً عکس های زیادی ثبت می نمایند و این عکس ها بخش زیادی از حافظه داخلی را اشغال می نمایند. همانطور که اپل در iOS 11 پشتیبانی از فرمت HEIF را شروع کرد، حالا اسنپدراگون 855 هم از فرمت JPEG به فرمت HEIF مهاجرت نموده و خوشبختانه اندروید پای و گوگل فوتوز هم از این فرمت پشتیبانی می نماید. به زبان ساده، عکس های ثبت شده با این فرمت از کیفیت JPEG بهره می برند ولی نصف حجم آن ها حافظه را اشغال می نمایند.

تجربه گیمینگ بسیار بهتر

افرادی که گوشی های پرچم دار را خریداری می نمایند، انتظار دارند که بتوانند بهترین بازی های موبایل را در این گوشی ها تجربه نمایند. به لطف بهره گیری اسنپدراگون 855 از پردازنده گرافیکی آدرنو 640، کوالکام می گوید نسبت به نسل قبلی از 30 درصد عملکرد بهتری بهره می برد و در ضمن از بازی های HDR و رنگ 10-bit و در نهایت از استاندارد وسعت رنگ Rec. 2020 پشتیبانی می نماید. به همین خاطر گوشی های اندرویدی مبتنی بر این تراشه، مطمئناً تجربه گیمینگ بسیار بهتری را برای کاربران رقم می زنند.

منبع: PCWorld

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 247

به "مهم ترین مزایای اسنپدراگون 855 برای پرچم داران اندرویدی 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین مزایای اسنپدراگون 855 برای پرچم داران اندرویدی 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید