هر آنچه از هیلو اینفینیت در سال 2022 انتظار داریم

به گزارش تور اروپا ارزان، سال 2021 یک سال بسیار پیروز برای ایکس باکس بود. سال هم با عرضه هیلو اینفینیت (Halo Infinite) به اتمام رسید که توانست پیروزیت بسیار خوبی کسب کند. در اصل هیلو اینفینیت برای 20 سالگی ایکس باکس یک جشن بسیار خوب بود. این بازی توانست با داشتن عناصر گذشته، نوآوری هم داشته باشد و یک تجربه بسیار خوب را به کاربران ارائه دهد.

هر آنچه از هیلو اینفینیت در سال 2022 انتظار داریم

به طور کلی فرایند ساخت اینفینیت آنچنان روان نبود. با اینحال این بازی زودتر از زمان تعیین یعنی در ماه نوامبر سال 2021 عرضه شد. از همان زمان نسخه بتا طرفداران به شدت از این بازی استقبال کردند. بخش آنلاین بازی رایگان بود و همین باعث شد که مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. از طرفی بخش داستان آن هم یک تجربه بسیار خوب را به کاربران ارائه داد که باعث شد هیلو اینفینیت به طور کلی یک عنوان خوب در این مجموعه باشد.

هیچ بازی بی نقص نیست. اینفینیت هم از این ماجرا مستثنی نیست. به همین دلیل نقدهای هم به این بازی وارد بود. برای مثال حالت آنلاین Forge یا بخش کوآپ در قسمت داستانی وجود نداشت. مشکل اصلی این بازی در زمینه شخصی سازی است. به این حالت که بازیکنان آزادی عمل کمی در زمینه طراحی کرکتر خود دارند. همینطور اینکه موارد ظاهری بازی نیز بسیار کم است. این مسائل باعث نارضایتی در میان بازیکنان شده و حتی باعث شد تا برخی به این باور برسند که هیلو اینفینیت هنوز به اتمام نرسیده است. البته در حال حاضر شرایط همینگونه است!

سال 2022 برای آینده بازی هیلو بسیار مهم است. به دلیل اینکه شرکت سازنده باید بتوانند به قول های خود عمل کند. از طرفی امیدواریم که هرچه زودتر امکانات بیشتر به این بازی اضافه شود.

موارد نوی که در سال 2022 عرضه خواهند شد

هر سطح از فرایند ساخت بازی هیلو با مسائل و تأخیرهای بسیار روبرو بود. در اوایل ساخت بود که شرکت سازنده یعنی 343 هنوز در جریان نبود که می خواهد داستان بازی در چه زمانی اتفاق بیافتد. در تابستان سال 2020 بود که اتفاقات زیادی در 343 افتاد و باعث شد عرضه این بازی به سال 2021 موکول شود. سپس در پایانی کار بود که اعلام شد در این بازی بخش کوآپ و قسمت Forge وجود نخواهد داشت. این موارد به شدت محبوب بوده و نبودشان به طور کامل مشهود است. حال فصل اول این بازی عرضه شده و خط زمانی آن نیز عرضه شده است.

از زمان عرضه فصل 1 هیلو چند ماه می گذرد. حال فصل Heroes of Reach قرار شد در ماه می سال 2022 عرضه شود. قرار است در این به روزرسانی ما شاهد بخش کوآپ داستانی و Forge باشیم. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این موارد نو اعلام نشده ولی شرکت سازنده گفته که زمانی که آماده هستند عرضه خواهند شد. پس طرفداران باید به زودی منتظر آن ها باشند.

نکته جالب اینجاست که برخی از افراد توانستند با استفاده از مسائل بازی به نوعی بخش کوآپ را تجربه کنند. پس می توان گفت که این بازی ظرفیت این کار را دارد و تنها شرکت سازنده باید به طور رسمی آن را در هیلو قرار دهد.

343 به احتمال زیاد همچنان روی ثبات بازی کار خواهد کرد. از طرفی سرعت بازی هم به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد. البته این شرکت روی زمینه سازی فصل دوم هم کار خواهد کرد. باید توجه کرد که به طور کلی فصل ها در فرایند بازی هیلو اینفینیت به شدت اهمیت دارند. همینطور اینکه باید دید که آیا فصل دوم هیلو نیز مانند فصل اول 6 ماه خواهد بود یا نه. اگر اینگونه باشد، فصل 2 باید محتوای زیادی را با خود داشته باشد.

تغییرات بخش چندنفره هیلو اینفینیت

با وجود اینکه بخش چند نفره هیلو تنها دو ماه است عرضه شده، شاهد تغییرات بسیاری بوده است. تقریباً می توان گفت که شرکت سازنده هر سطح از این بازی را تغییر داده است. در زمان عرضه برای اینکه شما در بازی پیشرفت کنید نیاز به زمان زیادی بود. یعنی برای اینکه شما یک رنک (Rank) افزایش پیدا کنید باید مدت زیادی بازی می کردید. به همین دلیل فرایند کلی بازی هم کند می شد. به دلیل نقدها بسیاری که به این زمینه وارد شد، مانند بخش شخصی سازی این بخش نیز تغییر کرد. شرکت 343 تمام تلاش خود را کرده تا این مشکل را برطرف کند. البته هنوز از بین نرفته است.

در ابتدا بتل پس (BattlePass) هیلو موارد زیادی را به افراد می داد. شما در اصل باید برای گرفتن بتل پس هزینه پرداخت می کردید و تا حدی فزونی در بازی داشتید. حدود یک ماه پیش بود که 343 در این زمینه نیز تغییراتی ایجاد کرد. به اینگونه که تفاوت داشتن بتل پس با بازیکنان عادی بسیار کم شده و به چند مورد ظاهری محدود شد.

در همین زمان 343 به طور کلی سیستم چالش را نیز عوض کرد. به این حالت که بخش چالش نیز پاداش بسیار خوبی داشته و به همین دلیل بازیکنان به آن اهمیت خواهند داد. همینطور اینکه با انجام این چالش ها تجربه هیلو نیز بسیار مفرح تر خواهد شد.

البته در زمینه شخصی سازی همچنان مسائل زیادی وجود دارد. یعنی به طور کلی آزادی عمل شما در این بخش زیاد نیست. شما برای بیشتر موارد ظاهری باید هزینه پرداخت کنید. از طرفی با وجود سیستم هسته زره (Armor Core) بازیکنان نمی توانند هر کلاهخود را با هسته زره خود استفاده کند. به نوعی همه بخش ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

شرکت 343 قیمت آیتم های خود را به طور کلی کم کرده است. به همین دلیل می توان نسبت به آینده آیتم های هیلو امیدوار بود. اینطور که به نظر می رسد 343 به نظرات کاربران توجه کرده و به همین دلیل هرچه نقدها بیشتر باشد، این شرکت نیز عملکرد خود را بهتر خواهد کرد. با اینحال قسمت شخصی سازی نیازمند تغییرات زیادی است و اینطور که به نظر می رسد تا مدتی شاهد تغییر این بخش نخواهیم بود.

محتوای فصلی هیلو اینفینیت

رویدادهای هیلو بخش مهمی از پشتیبانی پس از عرضه این بازی هستند. به این معنا که انواع مختلفی از بازی را به کاربران ارائه خواهند داد. زمانی که Fracture: Tenrai عرضه شد با یک حالت مبارزه نو به نام Fiesta Slayer بود. این حالت نو در بخش چند نفره به شدت محبوب شد. زمانی که رویداد به اتمام رسید 343 هم این حالت را از بازی حذف کرد.

در اصل رویدادها فرصتی برای 343 هستند تا ایده های نو را امتحان کند. زمانی که این ایده ها پیروز بودند، این شرکت به صورت دائم آن را در بازی قرار می دهد. برای مثال در پایان شرکت 343 حالت Fiesta Slayer را جدا از رویداد به بازی بازگرداند. همینطور اینکه نوع نوی از بازی را معرفی کرد که در رویداد بعدی برای بازی عرضه خواهد شد.

پس در سال 2022 علاوه بر موارد ظاهری بیشتر طرفداران باید منتظر حالت های نوی برای هیلو باشند. از طرفی شایعات بسیاری در این مدت در مورد حالت های نو هیلو منتشر شده است. به طور کلی بازی های رایگان طرفداران زیادی داشته و از طرفی مخاطبان استریم زیادی هم دارند. به همین دلیل ما به زودی شاهد موارد نو بسیاری در هیلو خواهیم بود.

آیا هیلو بسته الحاقی خواهد داشت؟

بیشتر افرادی که بخش داستان هیلو اینفینیت را به اتمام رساندند از آن راضی بودند. با اینحال برخی نیز اعتقاد داشتند که این بازی باید محتوای بیشتری در خود داشته باشد. پایانی هیلو اینفینیت برای مسترچیف یک پایانی خوب و امیدوارانه بود. با اینحال تعدادی تهدید بزرگ نیز در آن معرفی شد. در بسیاری از موارد ما شاهد یک بازی دیگر در حدود 3 یا 4 سال دیگر هستیم. با اینحال شرایط هیلو کمی فرق دارد.

اینفینیت برای این مجموعه یک عنوان بسیار خاص است. 343 نیز امیدوار است که تا 10 سال این بازی زنده بماند. تقریباً مانند اتفاقی که قرار بود برای دستینی (Destiny) بیافتد. البته در نهایت به جای بسته الحاقی دستینی 2 معرفی شد. حال احتمال عرضه اینفینیت 2 بسیار کم است. با اینحال همچنان باید صبر کرد و دید که آیا ادامه داستان در قالب یک بازی نو است یا یک بسته الحاقی.

البته طبق فعالیت های اخیر 343 احتمال عرضه یک بسته الحاقی داستانی بسیار زیاد است. در اصل در نقشه راهبردی بازی قسمتی برای بخش داستانی (Campaigns) وجود دارد. به همین دلیل می توان گفت که داستان عرضه شده در ابتدا قطعاً محتوای آخر نیست.

اینکه بخش داستانی هیلو در سال 2022 تغییر خواهد کرد، تعیین نیست. با اینحال باید صبر کرد و برنامه 343 را برای فصل 3 هیلو اینفینیت دید. رقیب مستقیم این بازی، دستینی 2 است که تقریباً هر 12 ماه یکبار یک بخش داستانی بسیار گسترده دریافت می کند. پس امکان دارد که تا پایانی سال 2022 ما شاهد یک دنباله باشیم.

البته با توجه به محتوای بسیاری که به بخش آنلاین افزوده خواهد شد می توان گفت که تنوع هیلو همچنان حفظ خواهد شد. همینطور اینکه طرفداران تا مدت زیادی از آن خسته نخواهند شد.

منبع: GameRant.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1832

به "هر آنچه از هیلو اینفینیت در سال 2022 انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از هیلو اینفینیت در سال 2022 انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید