هنرمند ایسلندی، آثار هنری خارق العاده ای را با مو خلق می کند

به گزارش تور اروپا ارزان، یک هنرمند ایسلندی به نام Hrafnhildur Arnardóttir، بیش از 15 سال است که از ترکیب موی واقعی انسان و موی مصنوعی برای خلق آثار هنری استفاده می کند.

هنرمند ایسلندی، آثار هنری خارق العاده ای را با مو خلق می کند

همه ما می دانیم که هنر هیچ محدودیتی ندارد. پس جای تعجب ندارد که تقریبا هر ماده ای را می توان به یک اثر هنری تبدیل کرد و این درست همان کاری است که هنرمند Hrafnhildur Arnardóttir (ملقب به شاپ لیفتر) با مو انجام داده است.

او یک هنرمند ایسلندی است که از ترکیب موی انسان و موی مصنوعی، آثار بزرگ و پیچیده ای را خلق کرده است. وی از نحوه شروع تجربیات خود با مو می گوید:

من روی پرتره ها کار می کردم و یک بار در سال 1998، یک تکه موی بافته شده را به یکی از پرتره ها وصل کردم. آن زمان تحت تاثیر کارت پستالی بودم که در آن از ادغام پارچه و الیاف واقعی برای لباس و موی شخصیت کارت استفاده شده بود. از آن زمان به بعد در همه آثارم به نوعی مو وجود دارد. دوست دارم از مو به عنوان یک ماده هنری استفاده کنم، چراکه احساسات ما با موها و به طور کلی مدل موی مان پیوند خورده است. مو، همه فکر مرا درگیر خود می کند، زیرا این توانایی را دارد که همزمان زیبا و زشت باشد.

موهایی که او در ابتدا به کار می برد، مصنوعی بودند، اما از آن زمان به بعد به قول خودش سفر مودار او متشکل از موهای واقعی انسان و موهای مصنوعی هستند. اگر از آثار هنری او خوش تان آمده است، می توانید شخصا از آثار او دیدن کنید که طی چند ماه آینده در واشنگتن دی سی در نمایشگاه معاصر نوردیک برپا خواهد شد که تا ژانویه 2019 جریان دارد و سپس نمایشگاهی در موزه هنر معاصر هلسینکی (Museum of Contemporary Art) در فوریه 2019 خواهد داشت. این هنرمند همچنین نمایشگاهی در دوسالانه ونیز در سال 2019 برگزار می کند و اثر بسیار بزرگ خود به نام Chrono Sapiens را از ماه مه 2019 در معرض دید عموم قرار می دهد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1786

به "هنرمند ایسلندی، آثار هنری خارق العاده ای را با مو خلق می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمند ایسلندی، آثار هنری خارق العاده ای را با مو خلق می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید