کاهش 60 درصدی سود سامسونگ در سه ماهه نخست 2019

به گزارش تور اروپا ارزان، ساعاتی قبل، گزارش اقتصادی مربوط به عملکرد سامسونگ در سه ماهه نخست 2019 منتشر شد و همانطور که انتظار داشتیم، شاهد ارائه آمار فوق العاده ای نیستیم. طبق این گزارش، درآمد کلی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با 13 درصد کاهش به 45 میلیارد دلار رسیده است. در همین حین، در این مدت سامسونگ پیروز به اخذ 5.33 میلیارد دلار سود عملیاتی شده که این یعنی نسبت به سه ماهه نخست سال قبل، با کاهش 60 درصدی روبرو هستیم.

کاهش 60 درصدی سود سامسونگ در سه ماهه نخست 2019

طبق اعلام سامسونگ، فروش گلکسی اس 10 مناسب بوده و این کاهش هنگفت در سود عملیاتی، عمدتا مربوط به تراشه های حافظه و بخش فراوری نمایشگر است که معمولا بیشترین سود را برای این شرکت به ارمغان می آورند. با وجود اینکه ظاهرا اس 10 فروش خوبی داشته، ولی طبق این گزارش به خاطر شدیدترین شدن رقابت، درآمد بخش موبایل سامسونگ هم پایین آمده است.

اوضاع برای آینده نزدیک سامسونگ هم چندان ایدئال به نظر نمی رسد. سامسونگ می گوید بازار حافظه در سه ماهه دوم هم راکد خواهد بود ولی در رابطه با تراشه های DRAM می توانیم انتظار بهبود نسبی داشته باشیم. همچنین برای بخش نمایشگر این شرکت اوضاع چندان بهتر نمی گردد ولی این شرکت امیدوار است تقاضا برای پنل های اولد انعطاف پذیر افزایش می یابد.

در این گزارش به عرضه گلکسی نوت جدید و گوشی های 5G هم اشاره شده که شاید بتوانند وضعیت اقتصادی بخش موبایل را بهبود ببخشند. در نهایت باید به گلکسی فولد هم اشاره کنیم که حاشیه های زیادی برای این شرکت به همراه داشته و اگر وعده شرکت AT&T صحیح باشد، در میانه ماه ژوئن می توانیم انتظار عرضه آن را داشته باشیم.

منبع: TechCrunch

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 336

به "کاهش 60 درصدی سود سامسونگ در سه ماهه نخست 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 60 درصدی سود سامسونگ در سه ماهه نخست 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید