37 ترفند ساده برای تربیت فرزندان که هر پدر و مادری باید بداند

به گزارش تور اروپا ارزان، پدر و مادر شدن گاهی طاقت فرسا شده و احساس می کنید که نیاز به مرخصی دارید. این موضوع وقتی سخت تر می شود که هر کدام از اطرافیان توصیه ای برای تربیت فرزندان ارائه می دهند. این اتفاقات باعث از بین رفتن اعتماد به نفس شما می شوند و نمی توانید نقش جدیدی که دارید را به خوبی ایفا کنید.

37 ترفند ساده برای تربیت فرزندان که هر پدر و مادری باید بداند

امروز در خبرنگاران مگ تصمیم گرفتیم که 37 ترفند ساده تربیتی را برای شما آماده کنیم تا بتوانید از آن به عنوان یک دستورالعمل جامع استفاده کرده و برای تربیت فرزندان درگیر نگرانی های مختلف نشوید.

1. در لحظه زندگی کنید

در یک زمان نگران موضوعات مختلفی مثل شستن لباس، پمپاژ شیر، خرید پوشک و کارهای بانکی نباشید. وقتی در کنار فرزندتان هستید آرام باشید و از لحظات ارزشمندی که دارید لذت ببرید.

2. از درخواست های غذایی عجیب فرزندتان تعجب نکنید

آن ها گاهی عادات عجیب و غریب غذایی پیدا می کنند. نترسید و به خودتان فشار وارد نکنید اگر الان نمی خواهند غذا بخورند اشکالی ندارد، وقتی گرسنه شدند به سراغ غذا می آیند.

3. گاهی چرت بزنید

وقتی فرزندتان می خوابد شما هم بخوابید یا کمی چرت بزنید که انرژی لازم را برای زمان های بیداری او داشته باشید.

4. در برابر خواسته های فرزندتان به راحتی نه بگویید

ممکن است فرزند شما درخواست خرید یک جعبه بزرگ بستنی داشته باشد. اگر در فروشگاه هستید به او اجازه خرید بستنی ندهید یا اگر در خانه بستنی دارید، اجازه مصرف بیش از حد را به او ندهید. با این کار متوجه می شود که اگر نه می گویید تا آخر نه باقی مانده و نظرتان تغییر نمی کند. تربیت فرزندان گاهی نیاز به ثبات نظر دارد.

5. کارهای مخصوص به خودتان را ایجاد کنید

وقتی با فرزندتان در آسانسور هستید صداهای خنده دار در بیاورید، یک روش خاص برای دست دادن با هم انتخاب کنید یا شب قبل از تولدش یک بادکنک به میز غذاخوری وصل کنید تا صبح پس از بیدار شدن غافلگیر شود.

6. برای روزهای بیماری فرزندتان آماده باشید

ویتامین ها، کمپرس های سرد و گرم و وسایل لازم را در خانه داشته باشید تا وقتی شب فرزندتان تب می کند یا تهوع دارد مجبور نباشید به داروخانه بروید.

7. فرزندتان را بشناسید

هر کودکی نقاط قوت، ضعف و چالش های خود را دارد. سعی کنید آن ها را شناخته و برای هر کدام جواب مناسب را آماده کنید تا در چالش هایی که برای تربیت فرزندان دارید غافلگیر نشوید.

8. لیست کمک اورژانسی تهیه کنید

لیستی از دوستان و افرادی که در مواقع ضروری می توانند به شما کمک کنند بنویسید. این لیست به شما اطمینان می دهد که اگر روزی درگیر مسأله ای سخت شده و مجبور باشید به سرعت خانه را ترک کنید، می توانید برای نگهداری از فرزندان از آن ها کمک بگیرید.

9. شما یک الگو هستید

مادر و پدر بودن را برای فرزنتان جذاب نشان دهید تا در بزرگسالی تمایل به بچه دار شدن داشته باشد. این کار به شما این نوید را می دهد که شما هم بالاخره روزی پدربزرگ و مادربزرگ می شوید. اگر آن ها همیشه شما را درگیر استرس و در حال سر و کله زدن با مسائل مختلف ببیند دیگر تمایلی به پدر و مادر شدن ندارند.

10. هر دو با هم کارهای مربوط به کودک را انجام دهید

اگر شما به عنوان مادر همیشه فرزندتان را حمام می کنید یا برای خواب به تخت خواب می برید این بار از همسرتان بخواهید در این کار با شما شریک شود. سعی کنید با هم و به نوبت کارها را انجام دهید. این تقسیم وظایف نه تنها زمان لازم برای استراحت شما را فراهم می کند، بلکه باعث تقویت رابطه ا تان با یکدیگر و همچنین با کودکتان هم می شود.

11. درباره تصمیم های مالی در خانه صحبت کنید

اگر قرار است پنیری بخرید که ارزان تر از پنیر قبلی است این موضوع را توضیح دهید تا فرزندتان در این خصوص فکر کرده و مسائل مالی را یاد بگیرد.

12. کتاب بخوانید

هر روز برای فرزندتان کتاب بخوانید. این کار تخیل او را پرورش می دهد.

13. با ایجاد تغییرات کوچک در بزرگ شدن فرزندتان سهیم شوید

این تغییرات می تواند جایگزینی فنجان به جای شیشه شیر یا تخت خواب به جای گهواره باشد. قبل از جایگزینی به او فرصت دهید تا با وسیله جدید روبه رو شده و استفاده از آن را یاد بگیرد. وقتی با این تغییر آشنا شد می توانید جایگزینی را به شکل کامل انجام دهید.

14. به فرزندتان کمک کنید خودش بخوابد

برنامه ای برای خواب او بچینید تا به راحتی به خواب برود. می توانید قبل از خواب دوش بگیرید و وقتی در تخت دراز کشیده برایش قصه بخوانید تا خواب آلوده شود. سپس او را برای خوابیدن تنها بگذارید تا یاد بگیرد که باید تنها بخوابد.

15. برای فرزندتان وظایفی معین کنید

از او بخواهید تخت خوابش را مرتب کند، برای چیدن میز غذا کمک کند یا اسباب بازی هایش را از اطراف خانه جمع کند. این کارها باعث افزایش عزت نفس در کودک می شود و به او این احساس را می دهد که شخص قابل اعتماد شما است. همچنین رعایت این موضوع در تربیت فرزندان آن ها را به افراد مسؤولیت پذیر تبدیل می کند.

16. به غریزه خود اعتماد کنید

گاهی ممکن است احساس کنید فرزندتان نیاز به رسیدگی و توجه دارد. حتی اگر دلیل این احساس را نمی دانید حتما به آن اعتماد کرده و سلامتی فرزندتان را بررسی کنید.

17. سخت گیر نباشید

به آن ها یاد بدهید چطور منظم باشند، بگویید که چرا باید لباس های تمیز خود را به جارختی آویزان کنند و لباس های کثیف را در قسمت مخصوص به خود قرار دهند. با این کار می توانید بدون نظارت همیشگی مطمئن باشید که کارها را به شکل صحیح انجام می دهند.

18. اشتباه خود را قبول کنید

اگر درباره موضوعی اشتباه کرده اید عذرخواهی کنید. فرقی ندارد که طرف مقابل شما همسرتان است یا فرزندتان، اجازه دهید او این نوع از ارتباط را هم ببیند و یاد بگیرد. او درک می کند که ممکن است اشتباهه کند و باید حتما بابت آن عذرخواهی کند.

19. برای استراحت خود زمانی را اختصاص دهید

وقتی عصبانی هستید نمی توانید به روشی صحیحی با فرزندتان ارتباط برقرار کنید. لازم نیست در این حالت سریع واکنش نشان دهید. کمی استراحت کنید تا آرام شوید و سپس با فرزندتان صحبت کنید. شما باید برای تربیت فرزندان روحیه و انرژی کافی داشته باشید، پس گاهی به خودتان استراحت بدهید.

20. روابط خانواده را تقویت کنید

از فرزندانتان بخواهید در زمان غذا خوردن اتفاق های خوبی که در روز با هم تجربه کرده اند را تعریف کنند. آن ها را تشویق کنید که نکات مثبت یک دیگر را بیان و درباره آن صحبت کنند.

21. پنجره ها را ایمن کنید

به پنجره ها حفاظ بزنید تا بدون نگرانی از سقوط کودک، بتوانید آن ها را باز نگه دارید.

22. پلن B داشته باشید

وقتی از خانه بیرون می روید حداقل یک دست لباس اضافه برای فرزندتان به همراه داشته باشید.

23. بشنوید و باور نکنید

اگر والدین دیگر بچه ها در جمع در حال تعریف از استعداد فرزندشان هستند نگران نباشید، احتمال اینکه آن ها در حال اغراق یا دروغ گویی باشند زیاد است!

24. خاطره تعریف کنید

خاطرات خود را مثل قصه برای فرزندتان تعریف کنید. از او بخواهید یک سن را انتخاب کند و شما یکی اتفاقاتی که در آن سن برایتان پیش آمده را تعریف کنید.

25. تمام توجه اتان را به فرزندتان بدهید

وقتی در کنار فرزندتان هستید تلفن را کنار بگذارید و به او توجه کنید. ایمیل، مسیج و کامنت های شبکه های اجتماعی می توانند منتظر شما بمانند اما فرزندتان در همان لحظه نیاز به توجه دارد.

26. با هم قدم بزنید

سعی کنید هر روز حداقل 5 دقیقه با فرزندتان از خانه بیرون بروید و قدیم بزنید. او را تشویق کنید که در فضای باز جنب وجوش کرده و انرژی خود را آزاد کند.

27. مسخره بازی کنید!

زندگی می تواند خیلی جدی یا بی رحم باشد اما فرزندان مجبور نیستند همیشه چهره گرفته و عبوس شما را ببینند. اجازه دهید بچه ها شما را در حال لبخند زدن در خاطر خود ثبت کنند. با هم شکلک در بیاورید، صداهای عجیب ایجاد کنید و دنبال هم بدوید. این طور وانمود کنید که می خواهید آن ها را شکار کنید. این بازی پر از هیجان و خنده است و بچه ها حسابی از آن لذت می برند.

28. مسیرهای کوتاه را پیاده بروید

همراه با فرزندتان از خانه تا فروشگاه محله اتان پیاده بروید. وقتی با هم قدم می زنید درباره موضوعات مختلف صحبت کنید و کمی کنجکاوی به خرج دهید. حتی می توانید مسابقه ای بگذارید که هر کسی پایش روی خطوط کف پوش پیاده رو برود بازنده است. این کار برای کودک بسیار سرگرم کننده و جذاب است.

29. پدر و مادر باشید، نه چیزی بیشتر از آن!

طبیعی است که فرزندان در لحظاتی شما را دوست نداشته باشند اما مطمئن باشید آن ها در اعماق قلبشان همیشه عاشق شما هستند. خودتان را مجبور نکنید که مثل یک قهرمان عمل کنید. وقتی آن ها می بینند انتظارات خود را واضح بیان می کنید همیشه دوستتان خواهند داشت.

30. از ریاضیات برای سرگرمی استفاده کنید

از هر فرصتی برای بازی با اعداد، اندازه ها و شکل ها استفاده کنید. وقتی در حال خریدن میوه هستید با هم آن ها را بشمارید. از فرزندتان بپرسید کدام جعبه بیسکوییت بلندتر است. به شکل وسایل مختلف اشاره کنید، مثلا ساعت دایره ای و پنجره مستطیلی. با این کار ذهن فرزندتان برای یادگیری ریاضی و هندسه آماده می شود.

31. از قوانین پیروی کنید

اگر قانونی وضع کرده اید حتما خودتان هم از آن پیروی کنید. حواستان باشد که قوانین را منصفانه وضع کنید تا بعدا خودتان به مشکل بر نخورید.

32. با هم برقصید

اگر روز شلوغی داشته اید و از خواسته های بی سرانجام فرزندتان هم خسته شده اید، یک موسیقی پر هیجان بگذارید و همراه با فرزندتان برقصید. جنب وجوش همراه با خنده می تواند خستگی را از تن شما بیرون کرده، فرزندتان را هم سرگرم کند.

33. جوابگوی همه چراها باشید

به سؤالات بی سرانجام فرزندتان که با چرا شروع می شود پاسخ دهید. بچه ها درباره تمام چیزهایی که در جهان وجود دارد کنجکاو هستند. اگر به آن ها پاسخ ندهید ممکن است دیگر سؤال نکنند و این موضوع در فرایند یادگیری آن ها تأثیر منفی می گذارد.

34. همیشه نسخه پشتیبان بگیرید

از تمام فیلم ها و عکس هایتان نسخه پشتیبان بگیرید تا اگر به صورت اتفاقی پاک شدند خاطراتتان از بین نرود.

35. سلام کردن به دیگران را به فرزندتان یاد بدهید

به او بیاموزید که با افراد ارتباط چشمی برقرار کند، لبخند بزند و به آن ها سلام کند. این کار را با هم تمرین کنید و به او فرصت ایجاد ارتباط اجتماعی را بدهید.

36. هر شب تمام روز را مرور کنید

هر شب همراه با فرزندتان اتفاقاتی را که در روز افتاده مرور کنید و از او بخواهید بهترین قسمت از روز خود را تعریف کند. سپس به او یاد بدهید که برای اتفاقات خوبی که تجربه کرده سپاس گزاری کند. با این کار او یاد می گیرد که به همه مسائل توجه کرده و قدردان لحظات باشد.

37. به فرزندتان ابراز علاقه کنید

با کارها و حرف هایتان به او بگویید که چقدر دوستش دارید. ویژگی های خاص او را بیان کنید و حتما بگویید که به آن ها افتخار می کنید.

سخن آخر

تربیت بچه ها گاهی سخت و غیرقابل تحمل می شود. نگهداری از بچه های که همیشه بازی می خواهند، بی نهایت سؤال دارند و از شما توقع توجه صد درصدی دارند گاهی سخت می شود. در این میان توصیه های مختلف دیگران هم می تواند به این سختی ها اضافه شده و در شما احساس ناکارآمدی ایجاد کند. در این مطلب با 37 ترفند کاربردی برای تربیت فرزندان آشنا شدید که به شما کمک می کنند با خیالی آسوده تر با آن ها وقت بگذرانید.

منبع: Explore Parents

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1447

به "37 ترفند ساده برای تربیت فرزندان که هر پدر و مادری باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "37 ترفند ساده برای تربیت فرزندان که هر پدر و مادری باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید