آخرین نقشه از ماه را دیده اید؟

به گزارش تور اروپا ارزان، انسان 50 سال پیش روی ماه فرود آمد. پس از پنجاه سال، سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) به تازگی نقشه جدیدی از سطح ماه را به اشتراک گذاشته است.

آخرین نقشه از ماه را دیده اید؟

دریافت 7 MB

خبرنگاران - USGS شرح داد که برای اولین بار، کل سطح ماه توسط دانشمندان مرکز علوم آستروژولوژی USGS، با همکاری ناسا و موسسه سیاره قمری کاملاً نقشه برداری شده است.

USGS شرح داد که نقشه معروف به نقشه ماه، به عنوان نقشه قطعی سطح شناسی ماه برای مأموریت های آینده بشر خواهد بود. وی افزود، این نقشه اکنون ابزاری ارزشمند برای جامعه علمی بین المللی، معلمان و عموم مردم خواهد بود.

جیم ریلی، مدیر USGS و فضانورد پیشین ناسا، در بیانیه ای گفت: مردم همواره شیفته ماه هستند و می خواهند ببینند که دوباره به ماه برمی گردیم. بنابراین، بسیار شگفت انگیز است که می بینید USGS منبعی را ایجاد می نماید که می تواند به ناسا برای برنامه ریزی ماموریت های آینده یاری کند.

این نقشه چقدر دقیق است؟

برای این نقشه، دانشمندان تمام عکس های ارسالی از همه کاوشگران ماه از جمله آپولو و داده های ماهواره ای اخیر را گرد هم آوردند تا بتوانند بهترین نقشه از ماه را تصویزسازی نمایند. همانطور که USGS متذکر می گردد، این نقشه فراتر از همه چیزهایی است که قبلاً می دانستیم و تمام جزئیات در آن وجود دارند.

کوری فورتز، زمین شناس و مدیر اصلی USGS، در بیانیه ای افزود: این نقشه اوج یک پروژه است که انجام آن چندین دهه زمان برده است. این نقشه با اتصال مکان های خاص روی ماه با بقیه سطح ماه، اطلاعات حیاتی را برای مطالعات علمی جدید فراهم می نماید.

نقشه جدید اکنون در مقیاس یک به پنج میلیون بصورت آنلاین در دسترس است و ممکن است آنقدر برای شما جالب باشد که به پس زمینه تلفن شما تبدیل گردد ...

منبع : travelandleisure

منبع: چمدان
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 806

به "آخرین نقشه از ماه را دیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین نقشه از ماه را دیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید