احتمال رگبار و رعد و برق در تهران و 8 استان دیگر، کاهش دما در شهرهای شمالی

به گزارش تور اروپا ارزان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی اطلاع داد و گفت: فردا در برخی مناطق استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، کردستان، همدان و مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

احتمال رگبار و رعد و برق در تهران و 8 استان دیگر، کاهش دما در شهرهای شمالی

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تحلیل نقشه ها و داده های پیش یابی هواشناسی بیانگر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق استان های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی طی روز جاری (اول مهرماه) است. همچنین امروز در اردبیل و سواحل خزر در استان های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ خواهد داد.

هوای خنک در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی

وی ادامه داد: فردا (دوشنبه دوم مهرماه) گذر موج تراز میانی جو همراه با نفوذ جریان هوای خنک به سواحل دریای خزر سبب بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد شد.

وزش باد شدید در تهران و تعدادی از استان های دیگر

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فردا در برخی مناطق استان های آذربایجان شرقی، زنجان، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، تهران، البرز، سمنان، دامنه های زاگرس در شمال استان کردستان، همدان و مرکزی نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد. همچنین در ساعات بعدازظهر فردا در شمال اصفهان، شرق یزد، غرب خراسان جنوبی، برخی مناطق خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش بینی می گردد.

وظیفه با اشاره به این که در روز سه شنبه (سوم مهرماه) نیمه غربی کشور آسمان صاف و در نیمه شرقی ناپایداری پیش بینی می گردد، ادامه داد: در این روز دامنه های جنوبی البرز در استان های سمنان و شرق تهران، شرق یزد برخی مناطق خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و در بعضی ساعات باد و گرد و غبار پیش بینی می گردد. همچنین امروز در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش بینی می گردد.

وظیفه در سرانجام در مورد شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده اعلام نمود: آسمان تهران فردا (دوم مهرماه) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 29 و 22 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز سه شنبه (سوم مهرماه) کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 27 و 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 179

به "احتمال رگبار و رعد و برق در تهران و 8 استان دیگر، کاهش دما در شهرهای شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال رگبار و رعد و برق در تهران و 8 استان دیگر، کاهش دما در شهرهای شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید