استاد باطنی، منضبط، دقیق و پایبند به اخلاق بودند

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران - الهام استرابی: داود موسایی مدیر انتشارات فرهنگ معاصر درباره نحوه تشییع و مراسم یادبود محمدرضا باطنی باطنی گفت: در حال حاضر منتظر هستیم تا پسر عظیم ایشان از خارج کشور بیایند؛ اما به احتمال قریب به یقین یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده پیکر ایشان طبق وصیتشان از مقابل موسسه فرهنگ معاصر و یا دانشگاه تهران تشییع خواهد شد.

استاد باطنی، منضبط، دقیق و پایبند به اخلاق بودند

وی در ادامه دکتر باطنی را این گونه توصیف کرد: ایشان فردی بسیار منظم و منضبط و از نظر علمی فوق العاده دقیق بودند. در واقع در این باب می توان گفت که مو را از ماست می کشیدند و به راحتی از چیزی که به آن اعتقاد نداشتند، نمی گذشتند و بر سر اعتقادات خود چه در حوزه علم، چه حوزه اجتماع و چه فرهنگ نویسی بسیار محکم و قوی بودند. همچنین اخلاقیات بسیار برایشان مهم بود و به هیچ قیمتی سرخم نمی کردند و تا انتهای عمر به این اصول پایبندی داشتند.

موسایی در حوزه انتخاب کاری باطنی گفت: در خصوص فرهنگ ها خط وربط را موسسه معین می کرد و ایشان اظهار لطف می کردند و انجام می دادند؛ اما در خصوص ترجمه های خارج از حوزه فرهنگ انتخاب و سلیقه خودشان بوده است.

وی در آخر اضافه کرد: در طول 30 سال همکاری و 36 سال مناسبات، خاطرات زیادی از ایشان برایم به جا مانده که در حال حاضر خاطره ای مناسب حال، چیزی در خاطرم نیست؛ اما ایشان من را وصی خود قرار داده و وصیت نامه مختصری در حدود بیست سطر داشته که در اختیار من گذاشته اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1435

به "استاد باطنی، منضبط، دقیق و پایبند به اخلاق بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد باطنی، منضبط، دقیق و پایبند به اخلاق بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید