اینجا عجیب ترین جای دنیا، سرزمین آتش و یخ است

به گزارش تور اروپا ارزان، تا به حال نام سرزمین آتش و یخ را شنیده اید؟ سرزمین اعجاب انگیزی که آسمان آن شبیه هیچ جای دیگری از زمین نیست.

اینجا عجیب ترین جای دنیا، سرزمین آتش و یخ است

سرزمین آتش و یخ، کشوری که از اعماق رمان های علمی تخیلی بیرون آمده، ایسلند جزیره کوچکی که زیبایی آن ماورای تصور تمامی انسان هاست. همراه مجله گردشگری خبرنگاران سفری به سرزمین عجایب داشته باشید.

ایسلند کجاست؟

ایسلند، یک کشور جزیره ای در شمال اروپا است که در اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته است. این کشور در شمال با دریای نروژ و در جنوب با جزایر فارو و بریتانیا هم مرز است. مرکز ایسلند شهر ریکیاویک است.

کوهستان ها، آتشفشان ها، کلبه های سنگی، دریاچه ها و آبشارهای بزرگ آن را به کشوری با چشم انداز ها طبیعی خیره کننده مشهور ساخته اند. این کشور دارای طبیعتی بکر و بسیار متنوع است که مسافرانی که در پی تجربه ماجراجویی و طبیعت گردی هستند، به آنجا رفته و لذت می برند.

البته این کشور جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز کم ندارد. موزه ها، کاخ ها، کلیساها و روستاهای سنتی از گویای فرهنگ غنی و تاریخ پر فراز و نشیب ایسلند هستند. همچنین می توانید در آنجا از تماشای نورهای شمالی یا شفق قطبی لذت ببرید که از جمله جاذبه های گردشگری مهم این کشور محسوب می شود.

ایسلند دارای آب وهوای سرد اقیانوسی است و معتدل بودن آب وهوا از مزیت های سفر به این کشور است. زمان مناسب برای سفر به این کشور بهار و تابستان است، چراکه در این فصل ها روزهای طولانی و هوای ملایم تری وجود دارد.

همچنین فعالیت های ماجراجویی مانند پیاده روی در کوهستان ها، کوهنوردی، قایق رانی، سوارکاری اسب و ماهیگیری در این کشور طرف داران بسیاری دارد.

ایسلند یک کشور کوچک است و باوجود اینکه به عنوان یک کشور کوچک شناخته می شود، اما به خاطر چشم انداز ها طبیعی خیره کننده، فرهنگ متنوع و فعالیت های ماجراجویی، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

چرا سرزمین آتش و یخ؟

ایسلند را به عنوان سرزمین آتش و یخ می شناسند. آتشفشان های فعال، یخچال های طبیعی، آبشارهای بی نظیر تضاد عجیبی را در این سرزمین به وجود آورده اند. به دلیل وجود فعالیت آتشفشانی و چشم انداز ها یخی و یخچالی زیاد در این کشور درحالی که شفق قطبی هم در آسمان چشم انداز ها فوق العاده زیبایی را پدید می آورد، ایسلند به یک سرزمین استثنایی تبدیل شده است.

این کشور از یک سو دارای فعالیت های آتشفشانی فراوان به دلیل واقع شدن در پوسته آتشفشانی اقیانوس اطلس است. این فعالیت ها باعث شکل گیری کوهستان های آتشفشانی، فوران های آتشفشانی، حوضچه های آب گرم طبیعی و چشم انداز ها زیبای آتش و مواد مذاب جاری شده روی زمین می شوند.

از سوی دیگر، یکی از منطقه ها بسیار سر و یخی جهان است. به دلیل آب وهوای سرد اقیانوسی و تاثیر دوره های یخ بندان گذشته، این سرزمین دارای یخچال های بزرگ و شگفت انگیزی شده است.

همین باعث شده که ایسلند را سرزمین آتش و یخ بدانند و برای گردشگران تجربه سفر به این کشور، تجربه ای کاملا متفاوت و استثنایی باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مردم این روستای ایرانی رومانیایی حرف می زنند + ویدیو مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2064

به "اینجا عجیب ترین جای دنیا، سرزمین آتش و یخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا عجیب ترین جای دنیا، سرزمین آتش و یخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید