سفر به منچستر؛ شهر جذاب و دیدنی انگلیسی ها

به گزارش تور اروپا ارزان، همه ما حداقل یکبار در زندگیمان نام منچستر را به واسطه تیم های فوتبال مشهورش شنیده ایم، دو تیم مطرح منچستر سیتی و منچستر یونایتد. منچستر یکی از شهرهای شمالی انگلستان دارای تاریخ و فرهنگ غنی و طویلی است که شاید کمتر کسی با آن ها آشنایی داشته باشد. همه ما با تیم فوتبالش آشنا هستیم و حضور این تیم خود دلیلی بر محبوبیت منچستر در سطح دنیای است. منچستر 26 باشگاه فوتبال دارد و علاوه بر این، شهر دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی، هنری و همچنین رستوران، کافه و فروشگاه های بسیار شیک و خاص هست. هر ساله منچستر میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا است. در مطلب راهنمای سفر به منچستر از خبرنگاران اطلاعات مهم و کاربردی همچون اقامتگاه های بروز، رستوران باقیمت های مناسب، شرایط آب و هوا، جاذبه های گردشگری منچستر و شماره تماس های مهم را برای شما فراهم کرده ایم.

سفر به منچستر؛ شهر جذاب و دیدنی انگلیسی ها

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا ارزان قیمت با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

زمان مناسب سفر به منچستر

سبک گردشگری هر فرد متفاوت است. بعضی سفر در آب و هوای بارانی را دوست دارند و بعضی سفر در روزهای گرم و معتدل بهار و تابستان را ترجیح می دهند. بدون شک، هزینه سفر نیز در ماه های مختلف از سال متفاوت خواهد بود. منچستر در فصل تابستان (ژوئن تا آگوست) شاهد حضور گردشگران خواهد بود. علاوه بر آب و هوای مطلوب در این فصل، رویدادهای اجتماعی، فرهنگی و هنری بسیاری در این زمان از سال در منچستر برگزار می شوند و این خود عامل پویایی بیشتر و همچنین ورود گردشگران بسیار است. از جمله جشنواره های مهم می توان به جشنواره تئاتر 277، منچستر پراید، جشنوراه گل در ماه جولای، جشنوراه بین المللی فیلم منچستر اشاره کرد. در فصل پائیز چهره شهر زیبایی خاصی به خود می گیرد و از آنجایی که فصل شروع بازی های فوتبال است، از جمعیت مسافران در منچستر کاسته نخواهد شد و در نتیجه، خبری از کاهش نرخ اقامتگاه ها، رستوران ها نیست. علاوه بر این جشنواره غذا و نوشیدنی، بازارچه های زیبای کریسمس و جشنواره ادبیات در این فصل در منچستر برگزار می شوند. از ماه ژانویه تا فوریه بارش های باران در منچستر زیاد می شوند و هوا نیز زمستانی و سرد است. نرخ اقامتگاه ها در این فصول کاهش پیدا می نمایند و برای آن ها که قصد سفر با هزینه کمتر دارند، بهترین زمان برای سفر به منچستر است.

جاذبه های گردشگری در منچستر

کتابخانه Chetham

در بین کتابخانه های منچستر، کتابخانه چتام قدیمی ترین کتابخانه عمومی در سطح انگلستان بوده که در سال 1653 در منچستر تاسیس شد. براساس راهنمای سفر به منچستر باید بدانید که در این کتابخانه بیش از 100 هزار نسخه کتاب وجود دارند که بخش زیادی از آن ها متعلق به سال های پیش از 1850 هستند.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر محل تحصیل افراد سرشناسی همچون سر جان کاکرافت، فیزیکدان نابغه بریتانیایی، جیمز چادویک، فیزیکدانی که وجود نوترون را ثابت کرد و ارنست رادفود، بنیانگذار فیزیک مدرن اتمی بوده است. ساختمان این مورد از جاذبه های گردشگری منچستر بسیار زیبا و خاص بوده و تعدادی گالری هنری ارزشمند در آن وجود دارند که می توانید از آن ها دیدن کنید.

موزه علم و صنعت (MOSI)

بازدید از موزه علم و صنعت (MOSI) نه تنها برای علاقمندان به علم و صنعت بلکه برای اغلب گردش بسیار مهیج است. موزه علم و صنعت MOSI در محله قدیمی کسل فیلد قرار گرفته است و ماشین های قدیمی مثل یک رولز رویس ساخت 1904، ماشین های بخار بسیار قدیمی، هواپیماهای قدیمی، بقایای حاصل از قلعه رومیان، ساختمان های ویکتوریایی، پل های قدیمی و اولین کامپیوتر ساخت شده در جهان در این مورد از جاذبه های گردشگری منچستر نگهداری می شوند.

کسل فیلد (Castle Field)

برای دیدن کانال قدیمی و اولین کانال صنعتی جهان معروف به بریج واتر که در سال 1761 ساخته شده، باید سری به محه قدیمی کسل فیلد بزنید. شاید تاریخ تصویری شهر منچستر را بتوان در این منطقه به وضوح مشاهده کرد. بخشی از هویت و گذشته منچستر در این منطقه واقع شده و با گشت و گذار در این منطقه که جزیی از میراث شهر به حساب می آید، می توانید با تاریخ منچستر به خوبی آشنا شوید.

تالار شهر منچستر (Manchester Town Hall)

نماد شهر منچستر این تالار باشکوه بوده که در میدان آلبرت واقع شده است. تالار شهر منچستر ساختمانی به سبک نئوگوتیک بوده که در سال 1877 ساخته شد و امروزه برای برگزاری یکسری مراسم تشریفاتی دولتی و مهم مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی از آن متعلق به ادارات دولتی است.

کلیسای جامع منچستر (Manchester Cathedral)

کلیسایی با سبک گوتیگ متعلق به دوران قرون وسطا که امروزه همچنان محل برگزاری مراسم های مذهبی است. این کلیسا به سبب زیبایی و معماری خاصش جز یکی از جاذبه های مهم بوده و براساس راهنمای سفر به منچستر پیشنهاد می کنیم حتما از داخل این کلیسای زیبا نیز بازدید کنید. کلیسای جامع منچستر متعلق به سال های 1422 تا 1506 بوده و البته در طول زمان بخش های متفاوتی به کلیسا اضافه شدند و بنای آن را کاملتر نمودند. با اینکه کلیسا در دوران جنگ جهانی و به علت بمباران های فراوان آسیب دید، اما به یاری مرمت و بازسازی های ماهرانه شکلش همچنان به مانند گذشته حفظ شده است.

موزه تاریخ مردم (Peoples History)

اگر علاقمند به دانستن تاریخ شهر منچستر، اسناد مرتبط با اهالی شهر، شرایط زنان در منچستر، سیاست های بریتانیا و تاثیر آن بر زندگی مردم و بسیاری موارد دیگر هستید، موزه تاریخ مردم مکانی ایدآل برای شما خواهد بود.

گالری هنر منچستر (Manchester Art Gallery)

گالری هنر منچستر یکی از مهمترین گالری های هنری در جهان بوده که سالانه بیش از 500 هزار بازدید نماینده دارد. در این گالری 2500 آثار مهم و برجسته از دوران ماقبل رافائل جمع آوری شده اند. علاوه بر آثار نقاشی، کارهای مجسمه سازان معروفی همچون هنری مور، رودن و ... نیز در بخش هایی از این گالری در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند. حضور در این گالری نه تنها برای علاقمندان به هنر بلکه برای مردم عادی نیز بسیار لذت بخش خواهد بود.

موزه ملی فوتبال (Football Museum)

بدون شک موزه ملی فوتبال در منچستر جز نقاط پرتردد برای گردشگران بوده و حضور در این موزه آرزوی فوتبال دوستان است، موزه ای که در آن یادگاری های خاص و منحصر به فرد از توپ فوتبال گرفته تا لباس بازیکنان مطرح فوتبال در آن نگهداری می گردد. اسناد و مدارکی مرتبط به تاریخ فوتبال، فیلم های کوتاهی از بازی های فوتبال در گذشته های بسیار دور و جام های فوتبال همگی در کنار هم مجموعه ای منحصر بفرد را بوجود آورده اند. علاوه بر این ها با یاری مجریان برگزار نماینده تور می توانید از دو ورزشگاه اولد ترافورد و ورزشگاه اتحاد نیز بازدید کنید.

محله چینی ها

چینی های مقیم منچستر محله ای مخصوص زندگی خود را دارند. فاصله این محله پر جنب و جوش و زیبا از گالری هنری بسیار کم بوده و در یک روز می توانید به هر دو مکان سر بزنید و از حضور در آن ها لذت ببرید. در محله چینی ها می توانید سوغاتی زیبای چینی کار دست هنرمندان را خریداری، غذای چینی خوش طعم میل کنید و یک روز پر خاطره برای خود بسازید.

گالری لباس پلت هال (Platt Hall: Gallery of Costume)

بخشی از گالری هنری منچستر متعلق به پلت هال، گالری شوی لباس های بریتانیایی است. این مکان در سال 1764 ساخته شد، اما در آن لباس هایی متعلق به سال 1600 تا به امروز نگهداری می شوند. در این مورد از جاذبه های گردشگری منچستر تاریخ مد بریتانیا را به خوبی می توانید مشاهده کنید.

پارک هیتون

هیتون یکی از بزرگترین پارک های درون شهری در سطح اروپا بوده که در منچستر واقع شده است. این پارک با فضایی بسیار آرامش بخش دارای تفریحات متعدد است. زمین گلف، باغ گیاه شناسی، رصدخانه، مزرعه حیوانات، زمین تنیس و... از جمله امکانات موجود در این پارک به حساب می آیند. برای حضور در محیطی آرام و بدور از شلوغی و سر و صدای شهری بدون شک این پارک مکانی یده آل خواهد بود. تالاری در مرکز این پارک وجود دارد که در حال حاضر ورود به آن برای عموم مجاز نیست. این مورد از جاذبه های گردشگری منچستر در سال 1772 ساخته شده و نمای بیرونی خارق العاده و تماشایی دارد.

اطلاعات ضروری

منچستر 3 ساعت و نیم با تهران اختلاف زمانی دارد. براساس راهنمای سفر به منچستر باید بدانید که شماره 112 یا 999 متعلق به آمبولانس، آتش نشانی و پلیس در منچستر است. زبان رسمی کشور انگلیسی بوده و پول رایج پوند استرلینگ است. نوع برق شهر در منچستر 230 ولت بوده و برای کسانی که قصد رانندگی دارند، جهت رانندگی در منچستر چپ فرمان است.

هزینه های سفر

حمل و نقل

مانند هر شهر دیگری عبور و مرور با وسایل نقلیه عمومی اتوبوس، مترو، دوچرخه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. براساس راهنمای سفر به منچستر باید بدانید که هزینه تاکسی در منچستر 16 پوند و هزینه مترو و اتوبوس با بلیط های روزانه تقریبا 6 پوند است. با تهیه بلیط روزانه اتوبوس ها در منچستر که به مبلغ 5 تا 11 پوند عرضه می گردد، می توانید به سادگی به نقاط مختلف شهر رفت و آمد کنید.

اقامت در هتل ارزان

اقامت در هتل های ارزان در منچستر بطور متوسط از شبی 45 پوند شروع می گردد. علاوه بر هتل می توانید به راحتی از خانه های موجود در وبسایت AirBnb برای اقامت خود بهره ببرید که بسته به امکاناتی که مورد احتیاج شما بوده، می توانید در قیمت های مختلف مکان مورد نظر خود را رزرو کنید.

اقامت در هاستل

اقامت در هاستل همیشه در نقاط مختلف از جهان همیشه ارزان ترین محل اقامت است. بسته به نوع هاستل امکاناتش تعداد اتاق، سرویس بهداشتی مستقل، امکان آشپزی، دسترسی به اینترنت رایگان نرخ هاستل ها متفاوت خواهد بود. براساس راهنمای سفر به منچستر باید بدانید که در این شهر هزینه اقامت از شبی 20 پوند تا 50 پوند است.

غذا در منچستر

وجود بازارچه های محلی در منچستر تهیه غذا را تا حدود زیادی آسان نموده است. اگر امکان آشپزی برای شما فراهم باشد، به راحتی می توانید مواد غذایی مورد احتیاج خود را از این بازارچه ها تهیه کنید. مواد غذایی این بازارچه ها تازه و ارزان بوده و توسط مردم و مزرعه داران به فروش می رسند. بطور میانگین هزینه تهیه غذا به این روش بین 30 تا 50 پوند خواهد شد. در رستوران ها می توانید از غذای ارزان 8 پوند یا فست فود مک دونالد نرخ 5 پوند گرفته تا غذاهایی بسیار گران تر را تهیه کنید.

غذاهای محبوب در منچستر

هگیز (HAGGIS)

این بشقاب غذای اسکاتلندی ترکیبی از گوشت قسمت های مختلف گوسفند ترکیب شده با ادویه، جو دوسر پرک و پیاز بوده که این مواد را در داخل پوسته شکم گوسفند می پزند و در کنار بشقاب همراه با پودینگ سیب زمینی سرو می نمایند.

ساندویچ بیکن

اگر به دنبال غذایی ارزان و ساده در منچستر هستید، ساندویچ بیکن یکی از گزینه ها برای شماست. از این ساندویچ در وعده صبحانه هم استفاده می گردد.

فیش اند چیپس

چیپس و ماهی غذایی بوده که اسمش را بارها شنیده ایم و یکی از غذاهای معروف در بین انگلیسی هاست. بشقاب غذای گرم شامل ماهی سرخ شده در کره بوده که با سیب زمینی فراوان و بسیار لذیذ سرو می گردد.

انواع سوپ

در انگلیس برای پیش غذا انواع سوپ ها بسته به فصل سرو می شوند. سوپ welsh cawl سوپی با عصاره گوشت و انواع سبزیجات بوده که برای گیاهخواران بدون گوشت هم سرو می گردد. در روزهای سرد زمستان این سوپ بسیار گرما بخش و مقوی است.

استیک

استیک از دیگر غذاهای محبوب در منچستر بوده که تنوع بسیاری دارد و البته جز غذاهای تقریبا گران است. استیک بیف ولینگتون استیکی بسیار لذیذ بوده که روی آن را خمیری تردد و خوشمزه پوشانده، هواداران بسیاری دارد و از جمله استیک های مرغوب در منچستر هست.

پوره سیب زمینی و سوسیس

این غذا به راحتی و در کمترین زمان ممکن حاضر می گردد. اگر در هاستل اقامت دارید، می توانید برای دست کم دو وعده این غذا را تهیه کنید. البته در اغلب رستوران های خیابانی در منچستر نیز این غذا با قیمت مناسب به فروش می رسد.

صبحانه انگلیسی

در سفر به منچستر چیزی که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید، خوردن صبحانه انگلیسی است، صبحانه ای کامل و خوشمزه شامل سوسیس، تخم مرغ، بیکن، پودینگ سیاه، آبمیوه، قهوه یا چای نان تست سرخ شده در روغن گوشت.

پودینگ ها

پودینگ تافی و پودینگ نان و کره از جمله دسرهای محبوب انگلیسی هستند. در پودینگ نان و کره از نان های مخصوص و گاه نان کروسان مرغوب فرانسوی آغشته در کره استفاده می نمایند.

راهکارهای صرفه جویی بیشتر در هزینه های سفر

اقامت در خانه اهالی شهر

کوچ سرفینگ روشی از اقامت بوده که در سال های اخیر در بین مردم و گردشگران باب شده است. در این روش شما می توانید به وسیله اپلیکیشن های مرتبط به خانه یکی از اهالی شهر برای اقامت بروید و از نزدیک علاوه بر معاشرت با زندگی آن ها نیز آشنا شوید. البته کوچ سرفینگ شرایط خاص خود را دارد و با خواندن اطلاعاتی که هر صاحب خانه ارائه نموده و با توجه به شرایط خود می توانید محل اقامت را انتخاب کنید بعضی بطور رایگان و بعضی در قبال اقامتگاهی که برای شما فراهم نموده، مبلغی دریافت می نمایند.

ناهار خوردن در رستوران

اگر علاقمند به سرو غذا در رستوران هستید، بهترین وعده، وعده ناهار است. قیمت غذاها در این وعده معمولا ارزان تر از وعده شام خواهد بود. یک وعده شام در رستوران از 20 پوند شروع می گردد، در حالیکه همان غذا را در وعده ناهار می توان با 10 پوند تهیه کرد.

تورهای رایگان بازدید از شهر

در اغلب شهرهای توریستی جهان معمولا در مرکز اصلی شهر تورهای رایگان برگزار می شوند. مدت زمان این تورها 2ساعت بوده و در طول این مدت می توانید با بیشتر مکان های مهم و دیدنی شهر آشنا شوید. برای حضور در این تورها باید ثبت نام را انجام دهید.

استفاده از خدمات اشتراکی

برای گشت و گذار در بین جاذبه های گردشگری منچستر می توانید از خدمات اشتراکی شرکت هایی چون اوبر بهره ببرید. در گشت و گذار درون شهری می توانید با فرد دیگری یک تاکسی را در اختیار بگیرید و هزینه های خود را کاهش دهید

منبع: همگردی
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 434

به "سفر به منچستر؛ شهر جذاب و دیدنی انگلیسی ها" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفر به منچستر؛ شهر جذاب و دیدنی انگلیسی ها" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به منچستر؛ شهر جذاب و دیدنی انگلیسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید