مارسی (راهنمای سفر)

به گزارش تور اروپا ارزان، مارسی (به فرانسوی : marseille) شهر ی است که همه چیز را با هم دارد. شهری به قدمت 2500 سال قبل از میلاد مسیح؛ شهر آفتاب و دریا و طبیعت و فرهنگ؛ شهر کوچه های باریک و دوست داشتنی و ساختمان های قدیمی اروپایی و البته، زادگاه بسیاری از شخصیت های هنر و ادبیات فرانسه .

مارسی (راهنمای سفر)

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

در این مطلب قصد داریم شما را با شهر مارسی و زیبایی های بی نظیر آن آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید با مطلب : راهنمای سفر به مارسی!

اجازه دهید در ابتدا مهمترین بخش این شهر، یعنی بندر مارسی را به شما معرفی کنیم!

بندر مارسی در نزدیکی پاریس (پایتخت کشور فرانسه) واقع شده است. این شهر بیشتر به دلیل بندر تجاری خود شهرت دارد. این بندر که در سده هفتم پیش از میلاد، توسط بازرگانان دریایی یونانی بنا قرار گرفت، در اقتصاد کشور فرانسه نقش پررنگی ایفا می نماید.

مطلب پیشنهادی : راهنمای سفر به پاریس

این بندر قدیمی که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است، خط زندگی این شهر و منبع تکرار آن است. هزاران نفر با تعداد بی شمار کشتی هایی که اینجا لنگر انداخته اند، به اروپا رسیدند. کشتی های تجاری، کالاهای خارجی و سرمایه و ملوان های گرسنه ای که احتیاج به سیر شدن داشتند را به این شهر آوردند.

چند نکته کوتاه راجع به شهر مارسی

  • مارسی در قدیم به ناامنی معروف بوده است ولی اکنون مثل دیگر شهرهای فرانسه است. ترجیحاً مراقب وسایلتان باشید، ولی اگر شنیدید که مارسی شهر امنی نیست، باور نکنید.

  • مارسی شهر ورزش است. نه تنها تیم فوتبال المپیک مارسی از معروف ترین تیم های فرانسوی ست و فروشگاه های آن در همه جای شهر پراکنده است، بلکه دوچرخه سواری، گلف، تنیس و غواصی نیز برای مردم مارسی به اندازه فوتبال مهم اند.

  • علاوه بر شنا و حمام آفتاب در کنار ساحل، رفتن به شهر آبی و غواصی از کارهایی است که در گرمای دلچسب تابستان مارسی بسیار لذت بخش است.

  • مارسی بچه ها خود را فراموش ننموده است. در طول سال تحصیلی در موزه های مختلف برنامه های آموزشی جالبی برای بچه ها برگزار می شود و طی تعطیلات هم، تئاترهای مختلفی برای بچه ها نمایش می دهند.

  • فستیوال های چهارفصل سرگرم نماینده ای در مارسی برگزار می شود: فستیوال بهار در اواسط مارس، فستیوال تابستان در ژوئن و ژوییه، فستیوال پاییز در سپتامبر و فستیوال زمستان در اوایل فوریه.

  • تنوع رستوران ها در مارسی بیداد می نماید. غذای محبوبشان هم نوعی سوپ ماهی است، یا راتاتویی و انواع باگت های پرشده از غذاهای مختلف. غذای دریایی، غذای محبوب شهرهای ساحلی مدیترانه است. (برای آشنایی با غذاها بهتر است مطلب 10 غذای معروف فرانسه را مطالعه نمایید!)

  • معمولاً غذایی که در رستوران سرو می شود بین 10 تا 30 یورو، و غذاهایی مثل باگت یا فست فود کمتر از 10 یورو هزینه دارد.

  • بویی یابس نوعی سوپ مخصوص مارسی است که با ماهی درست می شود و چاشنی اش، سس سیر و زعفران است. بهتر است این سوپ را از رستوران های ارزان قیمت سفارش ندهید، زیرا طعم اصلی خود را نخواهد داشت!

  • مارسی مثل خیلی شهرهای فرانسه نه چندان گران و نه چندان ارزان است. هزینه اقامت در یک هتل متوسط بین 100 تا 200 یورو برای هر شب در می آید و ورودی موزه ها و قلعه هم به طور متوسط 8 تا 10 یورو است.

  • خط های اتوبوس مارسی با این که تقریباً تمام شهر را پوشش می دهند، خیلی مرتب و منظم نیستند و کم پیش نمی آید که دیرتر یا زودتر از وقتی که باید، به ایستگاه برسند. مترو یاری می نماید خیلی سریع از این سر شهر به آن سرش بروید و تراموا که در سال 2007 راه افتاده هم امروزه همچنان در حال گسترش است.

  • سعی کنید در مارسی زیاد از ماشین شخصی استفاده نکنید. خیابان های شهر تنگ و یک طرفه هستند و ترافیکش هم وضع خوبی ندارد. مخصوصاً که پارک کردن هم محدودیتی ندارد و مردم هر جا که بشود، حتی دوبله پارک می نمایند.

  • مواظب راننده تاکسی های رِند مارسی باشید که گاهی کرایه را تا دو برابر بیشتر می گیرند. اگر فکر کردید راننده دارد سرتان کلاه می گذارد، شماره راننده تاکسی را که معمولاً روی شیشه عقب ماشین زده اند بردارید و به دفتر گردشگری بروید.

پس از این معرفی کوتاه، بهتر است به سراغ اطلاعات مورد احتیاج جهت سفر به شهر مارسی و هزینه های سفر برویم !

شماره های ضروری
ایستگاه پلیس (شبانه روزی)تلفن: 0491398000
بیمارستان تیمونتلفن: 0491386000

هزینه های معمول

هزینه اقامت در هاستل ها

به دلیل ارزان بودن هزینه هاستل در بیشتر کشورها، مسافران زیادی ترجیح می دهند در هاستل اقامت داشته باشند. در مارسی نیز اجاره اتاق در هاستل ها شبی 25 یورو هزینه دارد در حالی که قیمت اجاره اتاق های خصوصی، شبی 75 یورو است.

هزینه اقامت در هتل های ارزان قیمت

هزینه اقامت در یک اتاق دوتخته در هتل یک یا دو ستاره، شبی 50 یورو است.

هزینه های حمل و نقل و جابه جایی در شهر

هزینه تاکسی برای هر جهت در داخل شهر بین 22 تا 45 یورو است. بلیط های اتوبوس و مترو را می توانید از کافه ها، ایستگاه ها و یا داخل خود اتوبوس تهیه کنید. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید بلیط های دوسفره با قیمت 3 یورو یا ده سفره با قیمت 13.40 یورو تهیه کنید. بلیط های اعتباری یک روزه، 5.20 یورو قیمت دارند. (برای آشنایی بیشتر با سیستم حمل و نقل در کشور فرانسه می توانید مطلب همه چیز راجع به حمل و نقل عمومی در پاریس را مطالعه نمایید. البته توجه داشته باشید که سیستم حمل و نقل در شهرها ممکن است با هم متفاوت باشد. امیدواریم بتوانیم به زودی راهنمای حمل و نقل عمومی مارسی را نیز برایتان قرار دهیم!)

متوسط هزینه خورد و خوراک

در گوشه و کنار شهر، مغازه های متعدد فروش انواع پنیرهای فرانسوی، نان و محصولات پروتئینی وجود دارد که می توانید از آنها خرید نمایید. هزینه خرید مواد خوراکی مورد احتیاج برای یک هفته در حدود 45 یورو می شود. ساندویچ های آماده و فست فود نیز 4 تا 7 یورو قیمت دارند. در صورتی که بخواهید یک وعده شام را در رستورانی خوب غذا بخورید، باید بابت غذا و نوشیدنی 27 یورو بپردازید. به طور کلی، هزینه خورد و خوراک در این شهر، نسبت به سایر شهرهای فرانسه بیشتر است. پس اگر می خواهید سفری کم هزینه داشته باشید، به هزینه های خورد و خوراکتان دقت کنید.

یک پیشنهاد؛ غذای حاضری بخورید!

در مارسی هم مانند سایر شهرهای فرانسه، غذا خوردن در رستوران بسیار گران تمام می شود. خوش بختانه در فرانسه به راحتی می توانید خودتان بهترین غذای حاضری را تهیه کنید. کافی است به یک فروشگاه سر بزنید و با پرداخت مبلغی کمتر از 7 یورو، کمی نان باگت، پنیر و فرآورده های پروتئینی تهیه کنید و یک غذای حاضری لذیذ برای گذراندن بعد از ظهر در پارک، آماده کنید.

جالب است بدانید؛ درست کردن غذای حاضری و ترتیب دادن گشت و گذاری چند ساعته در پارک، در فرانسه بسیار رایج است.

در سرانجام به سراغ تعدادی از مکان های دیدنی شهر مارسی خواهیم رفت. بهتر است از میان این جاذبه ها چند گزینه را انتخاب کنید و برای بازدید از آنها در هنگام سفر برنامه ریزی کنید!

با توجه به توضیحات داده شده، دیگری احتیاجی نیست که بگوییم؛ از بندر قدیمی شهر دیدن کنید!

همانطور که گفتیم، شهر مارسی را بندر زیبای آن زنده نگه داشته است! در این بندر قدیمی، فروشنده های ماهی را خواهید دید که محصولاتشان را به حراج گذاشته اند. می توانید لذیذترین غذاهای دریایی را امتحان کنید یا برای گشت و گذار، قایقی کرایه کنید. یا می توانید در گوشه ای دنج استراحت کنید و منظره زیبای لنگرگاه را تماشا کنید.

از کلیسای نوتردام دو لاگار (Notre Dame de la Garde) دیدن کنید!

کلیسای نوتردام دو لاگار را با کلیسای نوتردام پاریس اشتباه نگیرید! این دو کاملا متفاوت اند. این کلیسای دیدنی که مشرف به شهر است، بهترین مکان برای دیدن چشم اندازهای زیبایی از مارسی و دریافت عکس های زیبا است. کلیسای نوتردام دو لاگار به عنوان نماد شهر مارسی نیز شناخته می شود.

پارک بورلی (Borely Park) را نباید فراموش کنید!

در این پارک زیبا که در فاصله 1000 فوتی از اقیانوس واقع شده، رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد. اینجا بهترین مکان برای گشت و گذار، استراحت، بازی و انجام انواع و اقسام ورزش ها است. نباید فراموش کنید در هنگام سفرتان سری به این پارک بزنید!

به تاریخ علاقه دارید ؟ از قلعه Château dIf دیدن کنید!

این جزیره کوچک که خارج از شهر واقع شده است، در واقع یک تبعیدگاه بوده است. این قلعه به خاطر رمان مشهور کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما به شهرت رسیده است.

قلعه سنت نیکولا را نباید فراموش کنید!

این قلعه بین سال های 1660 تا 1664 به منظور یاری به دفاع از بندر مارسی ساخته شده است. قلعه مذکور امروزه به دو قسمت تقسیم شده است. در شمال غربی این قلعه، پارک Pharo قرار گرفته است.

بنای Vieille Charite را هم ببینید!

این ساختمان که امروزه به موزه تبدیل شده است، در قرن هفدهم میلادی به عنوان مکانی برای نگهداری افراد بی خانمان، بیماران و افراد مسن ساخته شده است. معماری این بنا، دیدنی است. این مجموعه از یک کلیسا و یک ساختمان سه طبقه تشکیل شده است.

تاریخ و طبیعت؛ از باغ Palais de Longchamp دیدن کنید!

این بوستان آرام و زیبا در مرکز شهر مارسی واقع شده و قدمت آن به اواسط قرن نوزدهم میلادی باز می شود. فواره ای زیبا و دیدنی در این بوستان وجود دارد. رود دورانس (Durance) نیز در نزدیکی این باغ جاری است.

اگر به تفریح و هیجان علاقه دارید؛ از غواصی لذت ببرید!

زمانی که به فرانسه سفر می کنید شاید آخرین چیزی که به آن فکر کنید، غواصی کردن باشد. اما مارسی، پایتخت غواصی این کشور محسوب می شود. البته اگر در بهترین سایت های غواصی دنیا غواصی نموده اید، شاید مارسی برایتان جالب نباشد. اینجا بهترین فرصت برای مبتدیانی است که دوست دارند دنیای زیر آب را تماشا نمایند.

محله های معروف مارسی برای گشت و گذار

در محله Noailles غذا بخورید!

از آن جایی که این منطقه از شهر متاثر از فرهنگ اعراب، هندی ها و چینی ها است، کاملا معروف و شناخته شده است. در این محل می توانید غذاهای محلی کشورهای مختلف را با قیمت های مناسبی بخرید و از امتحان کردن طعم های جدید لذت ببرید.

از محله Panier بازدید کنید

این محله یکی از قدیمی ترین مناطق مارسی و نام آن به معنای سبد است. در این محله حتما از بنای تاریخی Vielle Charite دیدن کنید که امروزه به عنوان موزه استفاده شده و نمایشگاه های متعددی در آن برگزار می شود.

از محله های Le Cours Julien و La Plaine دیدن کنید!

در این محله ها، انواع و اقسام فروشگاه ها، کتاب فروشی ها، کافه ها و آب نماهای گوناگون وجود دارد. کوچه ها و خیابان های این دو محله، مکان مناسبی برای گشت و گذار و پیاده روی هستند. شنبه ها و پنج شنبه ها صبح، بازار Plaine در این جا برگزار می شود که بهترین فرصت برای خرید است.

و در سرانجام؛ گشتی در میدان La Place Castellane بزنید!

این میدان، آب نمایی دیدنی دارد که با ستون ها و مجسمه های زیبایی احاطه شده است. در خیابان های اطراف نیز، سینماها و کافه های بی نظیری وجود دارند که می توانید وقتتان را در آنجا بگذرانید. این میدان یکی از دیدنی های مارسی است که نباید از دست بدهید.

لطفا خاطرات و اطلاعات خود از شهر مارسی را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید…

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 442

به "مارسی (راهنمای سفر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارسی (راهنمای سفر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید