راهنمای سفر به کلن

به گزارش تور اروپا ارزان، راهنمای مسافرتی به کلن | Travel Guide To Cologne

کلن، چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور آلمان است. این شهر در غرب آلمان واقع شده است و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور به شمار می رود. شهر کلن شهر بسیار زیباییست که مملو از فرهنگ و تاریخ می باشد، برای همین گردشگران زیادی را که سالانه به آلمان سفر می نمایند را به سمت خودش جذب می کند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به کلن سعی نموده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر کلن در کشور آلمان همراهی کنید.

راهنمای سفر به کلن

موقعیت جغرافیایی شهر کلن

شهر کلن، چهارمین شهر بزرگ آلمان بوده و در استان نوردراین-وستفالن و منطقهٔ راین-رور است. رود راین از میان این شهر می گذرد و با بیش از دو هزار سال تاریخ یکی از کهن ترین شهرهای آلمان به شمار می رود. مساحت این شهر 405 کیلومترمربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال 2015 اجرا شده حدود 1060582 نفر در این شهر زندگی می نموده اند.

مختصری از تاریخ کلن

شهر کلن دارای تاریخ دیرینه است، حتی نام گذاری این شهر هم دارای تاریخ خاصی است، امپراتریس روم، آگریپینا؛ در سال پنجاه پس از میلاد در زادگاه خود شهری بنا نهاد و آن را کولنیا کلائودیا آرا آگریپیننسیوم نامید. به سبب آنکه این شهر در راستا راه های ساخته شده بدست رومیان تا جرمانیا (آلمان امروز) قرار داشت، بزودی بازرگانان بسیاری به خود جلب کرد و مرکز داد و ستد مهمی شد. رومیان شرقی (بیزانس) پس از غلبه بر روم غربی، مسیحیت را که از خاور میانه به ارمغان آورده بودند به زور شمشیر به جای آیین خود در شهر کلن رواج دادند و آن را مبدل به قطب مسیحیت در شمال اروپا کردند. در تاریخ پانزده اکتبر 1880، فرانک ها در این شهر بنای کلیسای جامع بزرگی را به سرانجام رساندند.

اطلاعات کلی شهر کلن آلمان

زبان: آلمانی

واحد پول: یورو

کد کشور: +49

ولتاژ برق شهری در کلن: 230 ولت و فرکانس آن 50 هرتز است.

شماره های اضطراری:

  • پلیس: 110
  • آتش نشانی و آمبولانس: 112

اختلاف ساعت با تهران: 2 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه ها: فرودگاه کلن بن

آب و هوای کلن

شهر کلن برای تمام سلیقه های مناسب است، تابستان ها آب و هوای این شهر گرم و کمی مرطوب می شود، در فصل بهار و پاییز هوای کلن خنک بوده و برترین شرایط برای سفر به این شهر مهیا می شود. بعلاوه قیمت رزرو هتل ها هم در این فصل بسیار ارزان است.

هزینه اقامت در شهر کلن

کلن از جمله های شهرهای تاریخی کشور آلمان است، از همین رو گردشگران زیادی برای تماشا آثار تاریخی، شهر کلن را در فهرست سفرهای خود قرار می دهند. بنابراین در این شهر هتل های متعددی با هزینه های مناسبی وجود دارد و هیچ نگرانی بابت اقامت احتیاج نیست که داشته باشید. یکی از خوبی های هتل های کلن است که در مرکز شهر قرار دارند و دسترسی راحتی به وسایل نقلیه عمومی دارند. در ادامه راهنمای سفر به کلن به چند هتل خوب و مناسب برای اقامت در این شهر آلمانی اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر کلن

  • هتل دووم کلن | Dom Hotel Koeln

هتل مجلل و شیکی در شهر کلن وجود دارد که سال تاسیس آن در 1709 است و تنها 5 دقیقه با موزه و خیابان اصلی این شهر فاصله دارد.امکانات رفاهی که در این هتل وجود دارد نیز شامل جکوزی، صبحانه رایگان، اتاق جلسه، سرویس حمل و نقل فرودگاهی و پارکینگو … نیز است. خبر خوب برای افرادی که حیوان خانگی دارند، این است که می توانید با خیال راحت آنها را همراه خودتان ببرید.

شماره تلفن: 0492204420

وب سایت:www.domhotel.com

آدرس: آلمان - کلن Domkloster 2، 50667 Köln، Germany

  • هتل استایگن برگر کلن | Steigenberger Hotel Koeln

این هتل زیبا و مدرن در منطقه تجاری و شلوغ شهر واقع شده است و در فاصله یک دقیقه ای از کلیسای جامع و موزه شهر قرار گرفته است. چشم انداز ای که شما از اتاقتان می بینید کلیسای جامعه هست. از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل کسب و کار، اتاق بدنسازی، اینترنت رایگان و خشکشویی و … می شود.

شماره تلفن: 0492212280

وب سایت:www.steigenberger.com

آدرس: آلمان - کلن Habsburgerring 9-13، 50674 Köln، Germany

  • هتل Flandrischer Hof

هتل ستاره شهر کلن به نام Flandrischer Hof با قیمت مناسب و امکانات خوبی که دارد انتخاب بسیار خوبی برای اقامت در شهر کلن است. یکی از نکات مثبت آن این است که در مرکز شهر قرار گرفته و به راحتی به وسایل نقلیه و بعلاوه جاذبه های تماشای دسترسی دارد.

شماره تلفن: 04922120360

وب سایت: www.flandrischerhof.de

آدرس: آلمان - کلن Flandrische Str. 7، 50674 Köln، Germany

هزینه خورد و خوراک در کلن

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، کلن شهر توریستی است بنابراین رستوران ها و هتل های زیادی در این شهر قرار گرفته است. طبخ نان به همراه گوشت یا سوسیس یکی از وعده های دیرینه شهر کلن یا به طور کلی آلمان است، اما خوب به علت کالری بالایی که دارد سعی کنید در خوردن آن حد را نگهدارید. در راهنمای سفر به کلن هزینه های مربوط به غذا در این جزیره را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 10 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 45 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کلن به نسبت ارزان تر است و مبلغ 7 یورو می باشد.

اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصطلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. در ادامه راهنمای سفر به کلن می خواهیم چند رستوران خوب را در این شهر آلمانی معرفی کنیم.

چند غذای محبوب در کلن

  • Eintopf: یکی از غذاهای آلمانی است. در هواهای سرد پاییز، یک کاسه eintopf می تواند بدن هرکسی را به خوبی گرم کند. نام این خورشت سنتی آلمانی به معنی یک دیگ است.
  • Bratwurst: سوسیس کبابی شده که معمولا گوشت، گوشت گاو و یا گوشت گوساله اجزای تشکیل دهنده سوسیس هستند.
  • Eisbein: پوره سیب زمینی به همراه گوشت است.
  • Schwäbische maultaschen: راویولی (پاستا) که با گوشت پر شده است.

رستوران های پیشنهادی در شهر کلن

  • رستوران لومرژایم | Lommerzheim

یکی از رستوران های قدیمی شهر کلن که دارای تعداد غذاهای محدودی است، اما همین تعداد به مقدار ای خوشمزه هستند که سبب شده این رستوران همواره شلوغ باشد. کیفیت غذاها بسیار بالا بوده و از قیمت های ارزان ای هم بهره می برد.

آدرس: آلمان - کلن Siegesstraße 18، 50679 Köln، Germany

  • رستوران ایرانی صدف

رستورانی ایرانی صدف در شهر کلن گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند غذاهای ایرانی و بعلاوه با گوشت حلال میل نمایند.

آدرس: آلمان - کلن Jahnstr. 20, 50676 Cologne, North Rhine-Westphalia

  • رستوران تاپئو پیکس | Tapeo Picus

رستوران شیک و امروز در شهر کلن، به نام تاپنو پیکس وجود دارد که با دکوراسیون جالبی که دارد اشتهای هر فردی را برای خوردن انواع غذاهای مدیترانه ای، اروپایی و اسپانیایی باز می نماید. این رستوران از ساعت 5 عصر تا 1 شب باز است و می توانید شام خودتان را در این رستوران میل کنید.

آدرس: آلمان - کلن Hans-Sachs-Straße 2، 50931 Köln، Germany

هزینه حمل و نقل در کلن

هزینه بلیط تک سفره 2.80 یورو

هزینه بلیط ماهانه 93 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3.50 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.88 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 30 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.29 یورو

جاذبه های گردشگری در کلن

  • باغ گیاه شناسی فلورا | Botanical Gardens Flora

این باغ در سال 1863 در شهر کلن تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین پارک های شهر کلن است. این باغ به سبک آلمانی و ترکیبی از معماری های باروک و ایتالیایی دوره رنسانس است. از سال 1920 این پارک به باغ گیاه شناسی و گل تبدیل شد و امروزه بیش از 10000 نوع گیاه و گل مختلف در آن دیده می شود.

آدرس: آلمان - کلن Am Botanischen Garten 4، 50735 Köln، Germany

  • کلیسای جامع کلن | (Cologne Cathedral (Dom

کلیسای جامع کلن یکی از مشهورترین کلیساهای در کشور آلمان است. این کلیسا قرن هاست که نماد شهر کلن است و قدمت به قرن چهارم بر می شود. این کلیسا دومین ساختمان بلند شهر کلن به شمار می رود.

آدرس: آلمان - کلن Kölner Dom، 50667 Köln، Germany

  • موزه شکلات کلن | Chocolate Museum

موزه خوشمزه ای در شهر کلن وجود دارد که مختص به فراوری شکلات های Schokoladen است. در این موزه می توانید از تمام مراحل فراوری کاکائو آگاه شوید. ساعات کاری این موزه هم از 10 صبح تا 6 عصر است.

آدرس: آلمان - کلن Am Schokoladenmuseum 1A، 50676 Köln، Germany

  • کلیسای بزرگ سنت مارتین | Gross St. Martin

کلیسای بزرگ سنت مارتین یکی از دوازده کلیسایی است که در کلن وجود دارد. برج عظیمی در این کلیسا وجود دارد که یکی از مشخصه های آن به شمار می رود. مدت زمان ساخت آن بین سالهای 1150 تا 1250 بوده است، بعضی از قسمت های آن با آتش سوزی نابود شده است، اما تمامی آنها جایگزین شده اند. این کلیسا در جنگ دنیای نیز صدماتی دید اما همچنان با گذشت سال ها یکی از نمادها و ساختمان های بلند در شهر قدیمی کلن است.

آدرس: آلمان - کلن Fischmarkt 5، 50667 Köln، Germany

  • خانه 4711، خانه عطر

4711 ، این خانه را در شهر زیباترین خانه معطر در کلن می دانند و از جاذبه های شهر کلن است. باید گفت اینجا مکان به وجود آمدن و عرضه و معرفی بسیاری از برندهای بسیار معروف ادوکلن در دنیا است. این ساختمان که در سال 1792 بنا شد در ابتدا عطرهایی فراوری می کرد که نام مشخصی داشتند.

  • موزه رومانو- ژرمانی | Romano-Germanic Museum

این موزه یک موزه مدرن و از جاذبه های شهر کلن است. اگرچه ظاهری مدرن دارد اما داخل آن تجهیزات رومیان نمایش داده می شود و در واقع یک سایت باستان شناسی است.

  • سوار شدن بر کشتی های مشهور کروز در رودخانه راین

گشت زدن با کشتی های کروز در بالا و پایین رودخانه راین در میان مردم بسیار محبوب است. می توانید در اطراف شهر سوار یکی از این قایق ها شوید یا در طی سفری چند روزه در طول رودخانه راین از بقیه نقاط آلمان تماشا کنید. به این طریق از بسیاری از روستاها وکوه ها بازدید می کنید. این منظره ها بسیار تماشای هستند اما یادتان باشد سفر از طریق این کشتی ها بسیار هزینه بر است و بیشتر به افراد مسن، خانواده ها و زوج های جوان اختصاص دارد.

  • پیاده روی در گوشه و کنار شهر

یکی از تفریحاتی که می توانید در شهر کلن انجام دهید، قدم زدن گوشه و کنار این شهر تاریخی است؛ هم هزینه ای نمی کنید و هم این که می توانید از زیبایی که در شهر وجود دارد استفاده کنید. Agnesviertel یک ناحیه غیر متعارف و پر از مغازه، گالری های هنری و کتابفروشی است. در طول تابستان در منطقه Alte Feuerwache یک بازار بزرگ فروش اجناس ارزان که عمدتا هم کالاهای دست دوم هستند (flea market) وجود دارد. ناحیه ریورساید (riverside) هم تعدادی ساختمان مدرن را در خود جای داده است، البته این ناحیه همواره مرکزی تاریخی برای گشت و گذار محسوب می شود.

مراکز خرید در شهر کلن

  • مرکز خرید Neumarkt Galerie Koln

آدرس: آلمان - کلن Neumarkt، 50667 Köln، Germany

  • مرکز خرید Koln Arcaden

آدرس: آلمان - کلن 51103 Cologne، Germany

  • مرکز خرید راین | Rhein Center Koln Weiden

آدرس: آلمان - کلن Aachener Str. 1253، 50858 Köln، Germany

بایدها و نبایدهای کلن

  • مرسوم است به کارکنان رخت کن و حمام، آرایشگران، راننده های تاکسی، خدمتکاران کافه و گارسون ها در رستوران ها 10% انعام پرداخت می شود.
  • مراقب جیب برها در این شهر باشید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم جهت اخذ ویزای این کشور می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1830

به "راهنمای سفر به کلن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کلن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید