راهنمای سفر به مونترال در کانادا

به گزارش تور اروپا ارزان، مونترال، شهری فرانسوی در کشور کاناداست که با تمام نقاط دیگر این کشور فرق دارد. این شهر کاملا حال و هوای اروپایی دارد و ملیت های مختلفی در آن زندگی می نمایند. نام آن از کوهی به نام مونت رویال می آید که این شهر در میان آن قرار گرفته است. این شهر به بهشت توریست ها معروف است و قطعا سفر آن می تواند تجربه بی نظیری را برایتان به ارمغان بیاورد. قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به مونترال خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور کانادا همراهی کنید.

راهنمای سفر به مونترال در کانادا

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی مونترال

شهر مونترال در کانادا از لحاظ جغرافیایی در شرق کانادا و در جنوب استان کبک قرار گرفته است. مونترآل دومین شهر بزرگ فرانسه زبان جهان (پس از پاریس) است. این شهر هم چنین میزان قابل توجهی جمعیت انگلیسی زبان و مهاجر متفرقه دارد. مساحتی که این شهر در کانادا برای خود اختصاص داده است حدود 431 کیلومترمربع بوده و همچنین جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 صورت گرفته یک میلیون و هفتصد هزار نفر بوده است.

اطلاعات کلی شهر مونترال در کانادا

زبان رسمی: فرانسوی

واحد پول: دلار کانادا

نوع برق شهری در کانادا: 120 ولت و 60 هرتز

کد کشور: +1

شماره های اضطراری:

آمبولانس، پلیس و آتش نشانی : 911 یا 066

اختلاف ساعت با تهران: 7 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه بین المللی پیر الیوت ترودیو

آب و هوای شهر مونترال

شهر مونترال در کشور کانادا دارای آب و هوای قاره ای و مرطوب است. به طور کلی می توان گفت تابستان های این شهر گرم و مرطوب بوده و زمستان های سرد و برفی دارا هست. بهترین زمان برای سفر به این کانادایی در فصل های بهار و پاییز است زیرا شرایط آب و هوایی خوب و ملایمی در این شهر حکم فرماست.

هزینه اقامت در شهر مونترال

برای اقامت در شهر مونترال انتخاب هتل هم راحت است و هم مقرون به صرفه، دلیل آن هم این است که هتل های زیادی در این شهر وجود دارد و می توانید با اقامت در آنها تجربه خوبی را بدست بیاورید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل مهیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در اکثر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به مونترال به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی درمونترال

  • هتل Sofitel Montreal Golden Mile

هتلی که در راهنمای سفر به مونترال می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل سوفیتل است. این هتل مقصد بسیاری از گردشگرانی است که در سفر به این شهر آن را انتخاب نموده اند. سرویس دهی این هتل بسیار عالی است و خیالتان را بابت اقامت در این شهر راحت می نماید.

شماره تلفن: 0015142859000

وب سایت: sofitel.com

آدرس: 1153 Rue Sherbrooke Ouest، Montréal، QC H3A، Canada

  • هتل Hilton Garden Inn Montreal Centre-ville

دیگر هتل پیشنهادی در این شهر هتل 4 ستاره زنجیره ای هیلتون گاردن این است که می توانید آن را برای اقامت خودتان انتخاب کنید. از جمله امکانات این هتل نیز شامل رستوران، باشگاه، استخر و … می باشد.

شماره تلفن: 0015148400010

وب سایت:hiltongardeninn3.hilton.com

آدرس: 3420 Rue Hutchison، Montréal، QC H2X 2G4، Canada

  • هتل Hotel Dauphin Montreal Downtown

اگر هم می خواهید در این شهر مقرون به صرفه عمل کنید هتل داوپین مونترال داون تان می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. سرویس صبحانه هر روز صبح توسط کارکنان این هتل برایتان آماده است و علاوه بر آن سرویس خشک شویی و سرویس حمل و نقل به فرودگاه اتاق کار اختصای برای جلساتتان هم در نظر گرفته شده است.

شماره تلفن: 0015147883888

وب سایت:hotelsdauphin.ca

آدرس: 1025 Rue de Bleury، Montréal، QC H2Z 1M7، Canada

هزینه خورد و خوراک در مونترال

فرهنگ غذایی در مونترال به دلیل چند ملتی بودن آن دارای تنوع و مزه های گوناگونی است. به طوری که وقتی می خواهید غذا سفارش دهید احساس می کنید به فستیوال غذایی دعوت شده اید. در تمام رستوران های این شهر انواع غذاهای فرانسوی و انگلیسی سرو می شود. در ادامه راهنمای سفر به مونترال به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 15 دلار کانادا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 60 دلار کانادا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر مونترال به نسبت ارزان تر است و مبلغ 10 دلار کانادا می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1.60 دلار کانادا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 3.55 دلار کانادا بپردازید.

اگر هم می خواهید در سفرتان میزان هزینه ها را کم کنید می توانید در سطح شهر دنبال غذاهای خیابانی باشید، قیمت این غذاها بسیار کم بوده و همچنین زمان کمتری برای تهیه شدن آن صرف می کنید. در شهر مونترال رستوران هایی که غذاهای آماده می فروشند زیاد است. در ادامه راهنمای سفر به مونترال می خواهیم چند رستوران در شهر مونترال و همچنین بعضی از غذاهای محبوب در این کشور را به اختصار معرفی کنیم

رستوران های پیشنهادی در مونترال کانادا

  • رستوران Le Filet

یکی از رستوران های خوبی که در این شهر وجود دارد رستوران لو فیلت است و در آن می توانید انواع غذاهای فرانسوی را میل کنید.

آدرس: 209 Avenue du Mont-Royal E، Montréal، QC H2T 2T2، Canada

  • رستوران Ma Poule Mouillee

دیگر رستوران خوبی در این شهر وجود دارد رستوران ارزان قیمت ما پوله موئیله است. این رستوران قیمت های مناسبی هم دارد و تمام غذاهایی که سفارش می دهید در کمترین زمان ممکن آماده می شوند.

آدرس: 4204 Rue Boyer، Montréal، QC H2J 2J5، Canada

هزینه حمل و نقل در مونترال

هزینه بلیط تک سفره 3.5 دلار کانادا

هزینه بلیط ماهانه 83 دلار کانادا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3.5 پوند و به ازای هر یک کیلومتر 1.70 دلار کانادا به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 37 دلار کانادا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.25 دلار کانادا

جاذبه های گردشگری در مونترال کانادا

  • کلیسای سن ژوزف مونترال

کلیسای سن ژوزف در مونترال در دامنه کوه مونت رویال قرار گرفته است و در نزدیکی کالج نتردام واقع شده است. بنای این کلیسا به سال 1904 بر می شود. سبک این کلیسا مربوط به دوران رنسانس است و گنبد آن هم آن قدر بزرگ ساخته شده که از هر کجای شهر دیده می شود.

آدرس: 3723 Chemin Frere Andre، Montréal، QC H3V، Canada

  • باغ گیاه شناسی مونترال | Montreal Botanical Garden

این پارک سومین باغ گیاه شناسی مونترال بعد از باغ های برلین و لندن است که در سال 1931 ساخت آن تمام شده و افتتاح شده است. حدود 10 هزار گونه گیاهی در این مکان وجود دارد که در 75 هکتار فضا هم قرار گرفته است. این مکان بهشت تابستانی با رزهای خیره نماینده ای است که پر از گلخانه های کاکتوس و موز و ارکیده است. اگر اهل تماشای گل و گیاه در کنار پرنده های این مکان هستید، در سفرتان به این شهر حتما از این باغ دیدن فرمایید.

آدرس: 2000 Avenue Claremont، Montréal، QC H4A 1Y5، Canada

  • کلیسای نتردام | NotreDame Basilica

مشهورترین و جذاب ترین قسمت دیدنی شهر مونترال، کلیسای نتردام است که یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی استان کبک هم محسوب می شود. معماری گوتیک که در این کلیسا به کار گرفته شده این مکان را تبدیل به یکی از پر بازدید ترین ها از نظر گردشگران نموده است. فضای داخلی خیلی بزرگی دارد به طوری که با پا گذاشتن به این مکان با نقاشی های خیره نماینده آن روبه رو خواهید شد. روی پنجره های این کلیسا به حای تصاویر و نوشته های انجیل، نماهایی از تاریخ مذهبی این شهر به نمایش گذاشته شده که می تواند چشمتان را هم خیره کند.

آدرس: 6805 Rue Viau، Montréal، QC H1T 2Y9، Canada

  • پارک المپیک مونترال | Biodôme

یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری که در شهر مونترال کانادا وجود دارد، پارک المپیک است. این پارک در سال 1976 محل برگزاری بازی های المپیک تابستانه بوده است. ظاهر استادیومی که درون پارک است شبیه به صدف بوده و یکی از پر بازدیدترین مکان های گردشگری در این پارک به شمار می رود. همچنین این پارک دارای 5 استخر، باغ های گیاه شناسی و جانورشناسی نیز می باشد.

آدرس: 4777 Avenue Pierre-De Coubertin، Montréal، QC H1V، Canada

  • پارک مونت رویال | Mount Royal

پارکی در شهر مونترال است که می توانید با رفتن به آن روحتان را کاملا پالایش کنید. نکته جالبی که درباره این پارک وجود دارد این است که طراح آن فردی است که سنترال پارک را در نیویورک طراحی نموده اند. فضای این پارک برای تفریح خیلی مناسب است و میزبان انواع خوش گذرانی هایی است که در این مکان نیز هست. دوچرخه سواری، اسب سواری، اسکی و سورتمه از دیگر امکانات تفریحی است که در این پارک وجود دارد.

آدرس: Chemin Olmsted، Montréal، QC H2W 1S8، Canada

  • موزه هنرهای زیبای مونترال | Musee des Beaux-Arts de Montreal

این موزه برای کسانی که علاقمند به هنر و انواع سبک های مختلف هنری هستند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. علاوه بر آثاری که در این موزه قرار گرفته است، می توانید به تماشای بناهای دیدنی که در کنار این موزه قرار دارند، نیز بنشینید.

موزه هنر معاصر، چهارشنبه از ساعت 5 تا 9 بعدازظهر نیم بها است. در روزهای دیگر بلیت آن 14 دلار و برای دانش آموزان 10 دلار است.

آدرس: 1380 Rue Sherbrooke Ouest، Montréal، QC H3G 1J5، Canada

مراکز خرید در شهر مونترال

  • مرکز خرید Underground City

آدرس: 705 Rue Sainte-Catherine O، Montréal، QC H3B 4G5، Canada

  • بازار Atwater Market

آدرس: 153 Avenue Greene، Montréal، QC H4C، Canada

  • بازار پلازا سن هوبرت | Plaza- St -Hubert

آدرس: 6830 Rue Saint-André، Montréal، QC H2S 2L2، Canada

  • مرکز خرید Centre Eaton de Montreal

آدرس: 705 Rue Sainte-Catherine O، Montréal، QC H3B 4G5، Canada

بایدها و نبایدها در شهر مونترال

  • در میادین و مراکز شلوغ حواستان به کیف و وسایل ارزشمندتان باشد.
  • به این دلیل که سفارت کانادا در ایران بسته شده، جهت اخذ ویزای این کشور می توانید به وسیله نمایندگان قانونی یا شخصا به سفارت کانادا در کشورهای همسایه از جمله سفارت کانادا واقع در آنکارا، پایتخت ترکیه، مراجعه و مراحل قانونی دریافت ویزا را طی نمایند. البته برای این که کارتان سریع و هزینه کم تری را بپردازید می توانید با ثبت نام و دریافت آنلاین ویزا کم هزینه ترین و نیز سریع ترین راه ممکن را انتخاب کنید.
  • از ماه مه تا اکتبر، تالار شهر تور رایگان 45 دقیقه ای به همراه راهنما را در اختیار گردشگران می گذارد.
  • از تورهای پیاده روی شهر قدیم مونترآل استفاده نمایید.
  • با پرداخت 70 دلار از تورهای نیم روزه دوچرخه سواری بهره ببرید.
  • در مونترآل می توانید همچنین از تورهای قایق سواری متعدد که هر کدام 45 دقیقه برگزار می بهره ببرید.
منبع: الی گشت
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 340

به "راهنمای سفر به مونترال در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مونترال در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید