باتری جدید برای سفرهای فضایی ساخته شد

به گزارش تور اروپا ارزان، محققان باتری جدیدی طراحی کرده اند که سبک تر از نمونه های فعلی است و با سرعت بیشتری شارژ می شود و برای تامین توان مورد نیاز لباس ها و کاوشگرهای فضایی مناسب است.

باتری جدید برای سفرهای فضایی ساخته شد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری ساینس، در این باتری جدید به جای لایه های متعدد گرافیت، از لایه هایی متشکل از نانولوله های کربنی موسوم به Buckypaper استفاده می شود که بین آن ها نانوذرات سیلیکون وجود دارند. صفحات متشکل از نانولوله های کربنی یک ساختار شبه سه بعدی را شکل می دهند که موجب می شود که نانوذرات سیلیکون حتی پس از 500 چرخه شارژ و تخلیه شارژ، به صورت الکتریکی به هم متصل بمانند. این شرایط موجب کاهش مقاومت الکتریکی ناشی از خرد شدن نانوذرات سیلیکونی می شود.

استفاده از این فناوری برای ساخت باتری علاوه بر این که موجب افزایش ظرفیت ذخیره سازی توان الکتریکی می شود، امکان شارژ باتری را با جریان بالاتر و در نتیجه با سرعت بیشتر فراهم می کند.

محققان دانشگاه کلمسون واقع در آمریکا در این باتری ها از سیلیکون برای ذخیره توان الکتریکی در آند استفاده کردند. سیلیکون ظرفیت بالایی برای ذخیره توان الکتریکی دارد، اما صفحات سیلیکونی که در باتری ها مورد استفاده قرار می گیرد، در فرایند شارژ و تخلیه شارژ، خرد می شود. محققان برای حل این مشکل از نانوذرات سیلیکونی بهره گرفتند تا پایداری و طول عمر آن را افزایش دهند.

به گفته محققان، یکی از کاربردهای مهم این باتری ها ذخیره انرژی در ماهواره هایی است که بخش عمده توان مصرفی خود را از خورشید دریافت می کنند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Applied Materials and Interfaces منتشر شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 998

به "باتری جدید برای سفرهای فضایی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری جدید برای سفرهای فضایی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید