50 دانشکده برتر دنیا برای دریافت مدرک MBA (بخش اول)

به گزارش تور اروپا ارزان، سالانه لیستی از برترین دانشگاه های MBA منتشر می گردد که در این مقاله 50 مورد برتر آن ها را معرفی می کنیم. در انتخاب این دانشگاه ها 5 فاکتور اصلی تاثیرگذار بوده است؛ میزان معروفیت، میانه حقوق بعد از گذراندن دوره، سطح شغلی دانشجویان (درصد دانشجویانی که بعد از سه ماه از اتمام دوره شاغل شده اند)، میانگین نمره GMAT و میزان شهریه.

50 دانشکده برتر دنیا برای دریافت مدرک MBA (بخش اول)

در نگاه کلی فاکتور های معروفیت و اندازه حقوق گزینه های مهم تری هستند و در رتبه بندی دانشگاه های موجود در این مقاله نیز فاکتور های مذکور بیشتر از سه فاکتور دیگر نتایج را تحت تاثیر قرار داده اند. نتایج به دست آمده جالب هستند و سال جاری برای اولین بار دانشگاه پنسیلوانیا توانسته رتبه نخست را به دست آورد. دانشگاه تجاری لندن هم که یکی از بهترین های دنیا است در این فهرست در رتبه دوازدهم ایستاده است. در ادامه می توانید با 50 دانشگاه برتر برای تحصیلات تجاری آشنا شوید.

50. دانشگاه تکنولوژی نانیانگ (Nanyang) در سنگاپور، مرکز آموزش تجاری نانیانگ

  • موقعیت: سنگاپور
  • میانگین حقوق اولیه: 80.300 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 665

دوره های MBA و کارشناسی ارشد همزمان در دانشگاه نانیانگ به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت همزمان از سایر موسسات همکار این دانشگاه مثل مرکز Waseda در دانشگاه توکیو یا آموزش مدیریت در دانشگاه ESSEC فرانسه، مدارک علمی خود را دریافت نمایند. دانشجویان در این مراکز به صورت تمام هفته آموزش های مختلف را پشت سر می گذارند و دانشجویان محلی و افرادی که از کشور های دیگر آمده اند می توانند به سمینار های مختلف بروند و با مدیران تجاری رده بالا دیدار داشته باشند. بازدید از انجمن های تجاری محلی و شرکت های تجاری نیز از جمله کار هایی است که دانشجویان می توانند انجام دهند. این دوره های آموزشی به دانشجویان فرصتی مناسب برای ایجاد ارتباطات مختلف با شرکت ها می دهد و به وسیله آن قادر خواهند بود تا به محیط های تجاری نزدیک تر شوند.

49. دانشگاه تورنتو، مرکز آموزش مدیریت Rotman

  • موقعیت: تورنتو
  • میانگین حقوق اولیه: 88.400 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 663

مرکز آموزش مدیریت Rotman تنها مرکز MBA در کانادا است که در این فهرست نیز قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از مشهور ترین ها در کل کشور است و دانشجویان از تورنتو و سایر شهرها در این مرکز آموزش می بینند. بانک سلطنتی کانادا، Bain & Co، IBM، مایکروسافت و Accenture از جمله شرکت هایی هستند که دانشجویان این مرکز می توانند در آن ها مشغول به کار شوند. این دانشگاه سرمایه گذاری های خود را از سال 2012 با نام آزمایشگاه تخریب خلاقانه آغار کرد و وظیفه تجزیه و تحلیل استارتاپ ها به عهده دانشجویان MBA در Rotman گذاشته شد. این اولین گروهی است که ارزش سهام آن به بیش از 165 میلیون دلار رسیده است.

48. دانشگاه ویسکانسین (Wisconsin) - مرکز آموزش تجاری ویسکانسین

  • موقیعت: مدیسون (Madison) - ویسکانسین
  • میانگین حقوق اولیه: 100.700 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 668

دانشجویانی که از مرکز آموزش های تجاری ویسکانسین فارغ التحصیل شده اند، به صورت میانگین بیش از 100.000 دلار حقوق دریافت می نمایند و حدود 90 درصد از این افراد نیز در طول سه ماه بعد از اتمام دوره استخدام شده اند. برنامه کوچکی در این دانشگاه وجود دارد که باعث می گردد دانشجویان مهارت های فردی را از اساتید، کارکنان، سخنرانان و سایر افراد به دست آورند.

47. دانشگاه مینه سوتا، مرکز آموزش مدیریت Carlson

  • موقیعت: مینیاپولیس (Minneapolis) - مینه سوتا (Minnesota)
  • میانگین حقوق اولیه: 106.400 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 690

حدود 17 مرکز از 500 کمپانی در منطقه St. Paul در مینیاپولیس دارای دفتر مرکزی هستند که همین امر باعث می گردد دانشجویان Carlson بتوانند با شرکت های تجاری سطح بالا در ارتباط باشند. بیشتر فارغ التحصیلان Carlson نیز در بخش مشاوره (24 درصد)، کالاهای مصرفی (16 درصد) و مراقبت های بهداشتی (12 درصد) مشغول به کار می شوند و البته به جمع 53 هزار فارغ التحصیل در 95 کشور دنیا می پیوندند. از فارغ التحصیلان قابل توجه این مرکز می توان به مدیر عامل Wells Fargo به نام John Stumpf و John Mulligan اشاره نمود.

46. مرکز آموزش اروپایی بین المللی تجارت در چین، CEIBS

  • موقعیت: شانگهای - چین
  • میانگین حقوق اولیه: 76.200 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 690

شهر شانگهای در چین یکی از مهم ترین مراکز تجاری این کشور است که در واقع نیروگاهی اقتصادی برای چین به شمار میرود و دانشجویان به وسیله CEIBS می توانند در قلب تجاری این کشور قرار گیرند. لازم به ذکر است که حدود دو سوم از فارق التحصیلان این مرکز در شانگهای به کار خود ادامه می دهند و 21 درصد از آن ها نیز در زمینه خدمات اقتصادی مشغول به فعالیت می شوند. CEIBS در سال 1994 تاسیس شده و اصلی ترین مرکز آموزش تجارت در چین است که در مرکز توجهات دنیای نیز قرار گرفته است و طیف گسترده ای از دروس در آن ارایه می گردد. از شرکای این دانشگاه می توان به Cornel، Johns Hopkins و دانشگاه حقوق Fletcher اشاره نمود که دانشجویان به وسیله آن ها می توانند دانش علمی خود را در زمینه مدیریت، سلامت حکومتی و حقوق افزایش دهند.

45. دانشگاه Roman Llull، مرکز آموزش تجاری ESADE

  • موقعیت: بارسلونا، اسپانیا
  • میانگین حقوق اولیه: 72.400 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 660

ESADE یک مرکز دو زبانه است که در آن درس های تجاری به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی آموزش داده می گردد و منظره شغلی مناسبی را در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد که دارای انعطاف پذیری بالایی است. در این مرکز برنامه های سفارشی ظرف دوره های زمانی 12، 15 یا 18 ماهه تکمیل و زمانی نیز برای انجام تعهدات حرفه ای و شخصی در نظر گرفته می گردد. دوره 12 ماهه در واقع مدرک MBA را به صورت شتاب زده در اختیار دانشجویان قرار می دهد و در مقابل در دوره های 18 ماهه دانشجویان دوره های کارآموزی، مبادلات علمی و سایر فرصت ها را در کنار تحصیلات خود پشت سر می گذارند.

44. دانشگاه Brigham Young، مرکز آموزش مدیریت Marriott

  • موقعیت: Provo - Utah
  • میانگین حقوق اولیه: 102.800 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 670

نام دانشگاه Marriott از یک خانواده گرفته شده است که موسس هتل های زنجیره ای بود. مرکز آموزش مدیریت Marriott در نظر دارد تا دانشجویان را برای نقش مدیریتی و رهبری در سازمان ها تربیت کند. از بخش های قابل ارایه در این موسسه می توان به 5 بخش کار آفرینی، امور اقتصادی، زنجیره تامین دنیای، بازاریابی و مدیریت رفتار و منابع انسانی در سازمان اشاره نمود. این مرکز هزینه ای در حدود 50 هزار دلار برای برنامه های آموزشی خود در نظر گرفته است که شهریه ای مناسب برای دوره آموزشی MBA است.

43. دانشگاه Illinois در Urbana-Champaign، دانشکده تجارت

  • موقعیت: آمریکا، استان Urbana-Champaign ،Illinois
  • میانگین حقوق اولیه: 91.200 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 659

دانشجویان تجارت در دانشگاه Illinois سال نخست را صرف فراگرفتن اصول تجارت می نمایند و در سال دوم نیز قادر هستند تا در دوره های درون و برون دانشگاهی شرکت نمایند. البته به دانشجویان اجازه داده می گردد تا طرح های خود را ارایه دهند و دوره های مربوط با حرفه مورد نظر خود را بگذرانند. MBA در Illinois یکی از معتبهترین ها برای افرادی است که می خواهند مشاوره بگیرند. برنامه های مشاوره دنیای این مرکز به دانشجویان این امکان را می دهد تا در بازار های در حال ظهور، تجارب خوبی داشته باشند و به شبکه کسب و کار بین المللی متصل شوند.

42. Texas A&M، مرکز آموزش تجارت Mays

  • موقعیت: بخش دانشگاهی در تگزاس
  • میانگین حقوق اولیه: 100.700 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 654

مرکز آموزش تجارت Mays حدود 35 سال عمر دارد و در سال 1996 تاسیس شده است. موسس این مرکز Lowry Mays نام دارد که سعی داشت واضح ترین کانال ارتباطی را ایجاد کند و همین موضوع باعث شد که 15 میلیون دلار سرمایه جذب مرکز آموزشی آن گردد. دانشجویان برای سپری کردن دوره های MBA در این مرکز برای 16 ماه باید 57.316 دلار پرداخت نمایند که دوره ها نیز به صورت تمام وقت خواهند بود. این یک سرمایه گذاری دانشجویی است که افراد می توانند بعد از گذراندن دوره، دو برابر آن را به دست آورند. پروژه هایی نظیر سرمایه گذاری چالش MBA باعث می شوند که دانشجویانی که شرکت های تجاری نوپایی را راه اندازی نموده اند، بتوانند پا بر جا بمانند و آماده شوند تا در مشاغل حوزه فناوری فعالیت نمایند. شاید جالب باشد بدانید حدود 40 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه که در سال 2015 مشغول به کار شده اند، در شرکت های حوزه فناوری فعالیت می نمایند.

41. دانشگاه Rice، دانشکده تحصیلات تکمیلی تجارت Jones

  • موقعیت: Houston، تگزاس
  • میانگین حقوق اولیه: 111.400 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 676

در دانشکده تحصیلات تکمیلی تجارت Jones دانشجویان سال اولی تحصیلات خود را در حوزه امور اقتصادی، بازاریابی، شراکت و حسابداری ادامه می دهند. در این مرکز پروژه یادگیری علمی نیز وجود دارد که در جریان آن 13 هفته به دانشجویان وقت داده می گردد تا برای تاسیس یک شرکت مشورت و نتیجه گیری نمایند. البته دانشجویان در این مرکز قادر خواهند بود تا دوره های انرژی، کارآفرینی، مراقبت های بهداشتی و مشاوره املاک را نیز بگذرانند. لازم به ذکر است که حدود 91 درصد از فارغ التحصیلان سال 2015 در این مرکز در سه ماهه نخست اتمام دوره خود در شرکت های مختلف استخدام شده اند.

40. مرکز آموزش تجاری علم و فناوری در دانشگاه هنگ هنگ

  • موقعیت: هنگ کنگ
  • میانگین حقوق اولیه: 97.200 دلار
  • میانگین نمره GMAT: 656

HKUST یکی از بهترین مراکز آموزش تجارت در آسیا است که رتبه نخست را در بین قطب بانکداری و اقتصادی دنیا ایفا می نمایند و در این شهر حدود 70 بانک از 100 بانک برتر دنیای و 6 هزار کمپانی چند ملیتی حضور دارند. دانشجویان در این مرکز می توانند دوره کامل خود را در 12 یا 16 ماه سپری نمایند که امکان همکاری در 60 مرکز آموزش کسب و کار در دنیا نیز وجود دارد. حدود 80 درصد از فارغ التحصیلان این مرکز در سال 2014 قبول کردند که در مراکز آموزشی MBA آسیا فعالیت نمایند و حدود 38 درصد نیز در شغل های اقتصادی و بانکی آغاز به کار کردند.

منبع:businessinsider

منبع: کجارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1744

به "50 دانشکده برتر دنیا برای دریافت مدرک MBA (بخش اول)" امتیاز دهید

1 کاربر به "50 دانشکده برتر دنیا برای دریافت مدرک MBA (بخش اول)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 دانشکده برتر دنیا برای دریافت مدرک MBA (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید