با کم جمعیت ترین شهر های دنیا آشنا شوید، عکس

به گزارش تور اروپا ارزان، بسیاری از مردم تصوری که از شهر دارند، ساختمان های بلند با جمعیت زیاد است. اما در دنیا شهر هایی با جمعیت بسیار کم هم وجود دارد. شهر هایی که تنها سکنه آن ها چندین خانوار هستند و حتی بعضی از آن ها مقصد گردشگرانی از سراسر دنیا هم می باشند.

با کم جمعیت ترین شهر های دنیا آشنا شوید، عکس

در ادامه چند نمونه از شهر های کم جمعیت دنیا را معرفی خواهیم کرد که به خاطر جمعیت بسیار پایین شان در کل دنیا شناخته شده اند. آنچه بیشتر باعث تعجب است، این است که اغلب آن ها مرکز یک کشور هم هستند!

1- هوم، کرواسی

هوم از جمله شهر های بسیار زیبای کرواسی است. این شهر تا سال 2011 فقط 30 نفر جمعیت داشت! شهر هوم نه تنها از لحاظ وسعت بسیار کوچک است بلکه از شهر های بسیار قدیمی کشور کرواسی هم محسوب می گردد. در اسناد تاریخی مربوط به سال 1102 نام این شهر بیان شده که در آن موقع به جای Hum به این شهر Cholm می گفتند.

در سال 1552، شهر هوم صاحب یک برج مراقبت و ناقوس شد. بعلاوه به خاطر قدمت تاریخی این شهر، موزه ای هم برای بازدید نمایندگان تأسیس شده است. در کشور کرواسی مردم بر این عقیده اند که این مکان احتمالاً کوچک ترین شهر دنیا است.

2- ادامستوون، جزایر پیت کرن

آنچه در خصوص شهر ادامستوون منحصر به فرد تلقی می گردد، این است که نه تنها مرکز جزایر پیت کرن است بلکه تنها مکان مسکونی این جزایر هم است. کل جمعیت این شهر در حدود 50 نفر است و چندین جزیره در پیت کرن وجود دارد، اما همه منطقه ها خارج از ادامستوون غیر مسکونی هستند.

این شهر به اسم دومین مرکز کوچک در کل دنیا شناخته می گردد و تنها یک فروشگاه عمومی دارد که فقط سه روز در هفته باز است! از ظواهر امر پیداست که مردم این شهر تمایل دارند تا افراد بیشتری ساکن این جزایر شوند، اما تا به امروز کسی تمایل نشان نداده است.

3- سنت آساف، ولز

این شهر اگرچه جمعیت بیشتری دارد، اما هنوز هم به اسم دومین شهر کوچک بریتانیا با جمعیتی در حدود 3000 نفر شناخته می گردد. مردم این شهر تمایل دارند تا نام شهر خود را با اسم شهر موسیقی تبلیغ نمایند. این کار با میزبانی جشنواره بین المللی موسیقی ولز که بسیاری از مردم محلی و گردشگران از آن استقبال می نمایند، اتفاق می افتد. سنت آساف بعلاوه به کلیسا های زیبایش معروف است.

4- سنت دیویدز، ولز

سنت دیویدز بالاتر از سنت آساف به اسم کوچک ترین شهر بریتانیا شناخته می گردد. این شهر کوچک در اطراف یک کلیسای بسیار عظیم و زیبا که در قرن ششم بنا شده، ساخته شده است. این مکان قدیمی ترین کلیسای تاریخ مسیحیت است و گفته می گردد سنت پاتریک برای تغییر دین مردم ایرلند به مسیحیت کلیسا را ایجاد نموده است.

امروزه سنت دیویدز از خیابان های باریک، کافه ها، هتل ها و گالری های هنری و رستوران های زیبایی تشکیل شده و مجذوب کنندهیت های زیادی برای گردشگران دارد.

5- واتیکان، ایتالیا

شهر واتیکان با اینکه معروفیت زیادی دارد، اما تنها حدود یک هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند. این شهر یک دولت مستقل با 110 هکتار وسعت دارد. واتیکان نه تنها در فهرست کوچک ترین شهر ها بلکه به اسم کوچک ترین کشور در کل دنیا از نظر وسعت و جمعیت شناخته می گردد.

واتیکان میزبان معروف ترین هنرمند های دنیا است و به همین دلیل گردشگران زیادی به آنجا سفر می نمایند.

6- نگرولمود، پالائو

مرکز پالائو یکی از کم جمعیت ترین مرکز های دنیا است و تنها حدود 400 نفر در آن زندگی می نمایند. بد نیست بدانید که این شهر به تازگی و در سال 2006 به اسم مرکز انتخاب شد.

پالائو کشوری است که از حدود 346 جزیره تشکیل شده و شهر نگرولمود در عظیم ترین جزیره آن واقع شده است. این شهر بسیار ناشناخته است و هیچ گردشگری را مجذوب خود نمی کند، مگر آنکه کسی بخواهد از ساختمان های دولتی آن بازدید کند!

7- فونافوتی، تووالو

جزیره اصلی و مرکز تووالو، فونافوتی نام دارد که یکی از کوچک ترین شهر های دموکراتیک دنیا است. کل شهر تنها 10 هزار نفر جمعیت دارد و بسیار کوچک است. این سرزمین از تعدادی جزیره مرجانی تشکیل شده که در جنوب خط استوا قرار دارند.

تووالو از جمله شهر های ناشناخته با جاده های کم است. جاده ها قبل از اینکه در سال 2002 آسفالت شوند از خاک و مرجان بودند! به خاطر آب و هوای گرجهتی این منطقه، بهتر است گردشگران پیش از سفر اطلاعات خود را در خصوص آب و هوای آن کامل نمایند.

8- سان مارینو

سان مارینو کشور کوچکی است که به وسیله ایتالیا محصور شده است. این شهر حدود 4000 نفر جمعیت دارد. از آنجا که این شهر در بالای کوه واقع شده است، بسیار زیبا است و سالانه بازدید نمایندگان زیادی دارد. اغلب ساکنان شهر سان مارینو عایدی خود را از صنعت توریسم به دست می آورند و به همین دلیل آن ها از حضور بازدیدنمایندگان بسیار شاد می شوند.

سان مارینو به خاطر اینکه یکی از کوچک ترین استان های مستقل در اروپا و جمهوری های دنیا است، مشهور است.

9- وادوز، لیختن اشتاین

مرکز لیختن اشتاین حدود 5000 نفر جمعیت دارد. برجسته ترین بنای این شهر، قلعه وادوز است. این قلعه در بالای تپه ای واقع شده است که از آنجا هر نقطه از شهر قابل مشاهده است.

مانند دیگر شهر های معرفی شده در این فهرست، این شهر از جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است و علیرغم نداشتن فرودگاه یا حتی ایستگاه راه آهن پیروز به جذب جهانگرد های زیادی شده است. نزدیک ترین فرودگاه به شهر وادوز 120 کیلومتر دورتر و نزدیکترین ایستگاه هم حدود یک و نیم کیلومتر فاصله دارد؛ بنابراین برترین راه برای سفر به این شهر پیاده روی از ایستگاه راه آهن تا شهر است! البته، می توان از اتوبوس هم برای طی این جهت استفاده کرد.

10- کاتوویتس، لهستان

در سال 2006 این شهر کوچک با جمعیتی حدود 338 نفر ثبت شده است. مانند بسیاری از شهر های لهستان، تاریخ کاتوویتس بسیار طولانی است. در این شهر کلیسای دومینیکن مربوط به قرن پانزدهم و کلیسای یوزف کلمنس پیلسودسکی برای جهانگرد های علاقه مند به تاریخ می تواند مجذوب کننده باشد.

یک بخش خاص از شهر کاتوویتس در دهه 1600 به طور کامل به وسیله سربازان سوئدی تخریب شده است. بعلاوه در جنگ دنیای اول و دوم هم این منطقه مورد حمله نهاده شد و سپس از نو ساخته شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1556

به "با کم جمعیت ترین شهر های دنیا آشنا شوید، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "با کم جمعیت ترین شهر های دنیا آشنا شوید، عکس" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کم جمعیت ترین شهر های دنیا آشنا شوید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید