تبدیل شدن یک خانه قجری به خانه موزه سمنان

به گزارش تور اروپا ارزان، ایسنا/ براساس سخنان مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان، تبدیل شدن یک خانه قجری به خانه موزه سمنان صورت می گیرد.

تبدیل شدن یک خانه قجری به خانه موزه سمنان

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

داستان چیست؟

سعید پرسا اظهار کرد: خانه تاریخی دانایی سمنان که از بناهای ارزشمند دوره قاجار بوده، با مساحت 520 متر مربع دارای حیاط مرکزی و دو جبهه شرقی و غربی است.

وی با بیان اینکه این بنای تاریخی دارای زیرزمین، طبقه همکف و یک نیم طبقه است، ادامه داد: این بنای تاریخی از سال گذشته مورد بازسازی و بازسازی نهاده شد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از سبک سازی پشت بام این بنا اطلاع داد و اضافه کرد: تا به امروز عملیات ایزوگام اجرا شده و قرار است که روی آن آجرفرش گردد.

وی از پی بندی و استحکام بخشی دیواره ها و جداره های این بنای عصر قاجاریه اطلاع داد و گفت: تبدیل این خانه تاریخی به خانه موزه سمنان می تواند به معرفی بیش از پیش سمنان به عنوان یک شهر تاریخی یاری کند.

پرسا ابراز امیدواری کرد: با انجام محوطه سازی و اجرای دیوارها در آینده نزدیک این پروژه عمرانی تکمیل گردد.

این مدیر شهری از مهیاسازی فضای این بنای تاریخی برای بازدید گردشگران اطلاع داد و اعلام نمود: انتظار می رود که بخش اعظم این پروژه تا انتها سال آماده افتتاح گردد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان هدف از بازسازی این بنا را احیای بناهای واجد ارزش تاریخی و معماری محله تاریخی کهنه دژ برشمرد و گفت: خانه دانایی به عنوان یک خانه اصیل شهر سمنان به خانه موزه شهر تاریخی سمنان تبدیل خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 821

به "تبدیل شدن یک خانه قجری به خانه موزه سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شدن یک خانه قجری به خانه موزه سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید