تشریح آخرین شرایط بازسازی پل خاتون کرج

به گزارش تور اروپا ارزان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، تشریح آخرین شرایط بازسازی پل خاتون کرج صورت پذیرفت.

تشریح آخرین شرایط بازسازی پل خاتون کرج

رحیم خاکی با اشاره به آخرین شرایط بازسازی پل خاتون اظهار کرد: طی ماههای گذشته برای بازسازی این پل تاریخی دو مرحله مناقصه برگزار گردید ولی کسی اعلام آمادگی نکرد و همین باعث شد درخواست ترک تشریفات بازسازی به استانداری البرز ارسال و با این درخواست موافقت گردد.

وی با بیان اینکه طی چند هفته گذشته چند بازدید میدانی از این پل اجرا شده و شرایط آن به دقت آنالیز شده، شرح داد: این اثر تاریخی شرایط خوبی ندارد و به علت ناایمن بودن ممکن است برای مردم خطر ساز گردد به همین علت بازسازی آن در اولویت کاری میراث فرهنگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازسازی کار این اثر تاریخی انتخاب شده، توضیح داد: پیگیر کارهای اداری برای شروع عملیات بازسازی هستیم و معماری هم که برای این کار انتخاب شده تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارد و امیدواریم بزودی فاز بازسازی شروع گردد.

خاکی تاکید نمود: بازسازی این پل به عنوان بنایی شاخص باید به گونه ای انجام گردد که سالهای سال بتوان از آن بهره برداری کرد چون آثار تاریخی جزئی از هویت و فرهنگ هر استان است و باید برای آیندگان حفظ شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: سال جاری برای بازسازی این پل پنج میلیارد و 200 میلیون تومان تخصیص یافته که بدون شک با توجه به شرایط موجود کافی نیست و در پی افزایش اعتبار هستیم.

وی ابراز کرد: آنالیز ها نشان می دهد برای بازسازی این پل بیش از 9 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که به جامانده آن سال آینده تزریق خواهد شد.

این مسئول گفت: معمار این پروژه زمان بازسازی این پروژه را 18 ماه اعلام نموده ولی امیدواریم با تسهیل روند اداری و تزریق به موقع اعتبار، زودتر به سرانجام برسد.

وی گفت: اندازه تخریب این پل به شدت بالا است و بازسازی آن به زیرسازی زیادی احتیاج دارد و احتمالا برای بازسازی سازه خاصی روی آن نصب می نمایند تا بازسازی به صورت ایمن صورت بگیرد که این فرآیند زمان بر است.

خاکی گفت: با توجه به امکان نشت آب به سازه این پل به واسطه وجود فضای سبز در این محدوده، قطعا بخشی از فضای سبز جمع آوری خواهد شد تا احتمال آسیب مجدد را کاهش دهیم.

این مسئول اعلام کرد: برای اجرای عملیات بازسازی، محدوده این پل محصور و تردد مردم از کنار آن متوقف می گردد تا بازسازی بدون مسئله ای به اتمام برسد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 خرداد 1402 بروزرسانی: 15 خرداد 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2055

به "تشریح آخرین شرایط بازسازی پل خاتون کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین شرایط بازسازی پل خاتون کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید