شگفتی گردشگران خارجی از وجود کتابخانه در روستاهای ایران!

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران در مرودشت، مژگان زارع ضمن اشاره به مجاورت کتابخانه با بنای تاریخی تخت جمشید، مطرح نمود: کتابخانه روستای بوم گردی ولی عصر(عج) به علت نزدیکی به میراث جهانی تخت جمشید میزبان گردشگران داخلی و خارجی از کشورهای مختلف است.

شگفتی گردشگران خارجی از وجود کتابخانه در روستاهای ایران!

وی به ابراز شگفتی گردشگران از وجود کتابخانه در روستا اشاره نمود و گفت: آنان اکثرا از کشورهای اروپایی بوده و همگی در اولین برخورد از اینکه روستاهای ایران دارای کتابخانه عمومی هستند ابراز شگفتی و خوشحالی می نمایند. خیلی از آنها سراغ دیوان حافظ، اشعار سهراب سپهری یا خیام را می گیرند.

زارع در ادامه گفت: گردشگری روسی که معلم تاریخ ادیان بود، با بهت زدگی به کتاب های لئو تولستوی، ماکسیم گورکی، داستایوفسکی و تورگنیف نگاه می کرد و دوست داشت با زبان فارسی غزلیات حافظ را گوش دهد و برایش از نمادها و استعاره ها گفته گردد.

مسئول کتابخانه ولی عصر(عج) به بازدید سرپرست بازسازی آثار تاریخی از کتابخانه اشاره نمود و گفت: پروفسور پیر فرانچسکو کالیری از دانشگاه بولونیا بعد از بازدید از کتابخانه در خصوص شباهت های فرهنگی ایران و ایتالیا به گفت وگو نشست. بعلاوه دو توریست فرانسوی با تماشا کتابخانه و میراث جهانی تخت جمشید اشاره به تمدن کهن این سرزمین کردند و می توان با صراحت گفت که این فرهنگ است که باعث پیوند مردمان سراسر گیتی می گردد.

مژگان زارع با اشاره به مخاطبان این کتابخانه تاکید نمود: کتابخانه ولی عصر(عج) به علت قرار گرفتن در روستای بوم گردی و نزدیکی با آثار باستانی تخت جمشید، به تقویت منابع کتابخانه به ویژه در حوزه های تاریخ، تاریخ باستان، ادبیات فارسی و کتاب های چندزبانه احتیاج دارد تا برای بالا بردن سطح اطلاعات و جذب مخاطب داخلی و خارج هنگام مراجعه گردشگران کتاب ها در اختیار آن ها قرار داده گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2088

به "شگفتی گردشگران خارجی از وجود کتابخانه در روستاهای ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی گردشگران خارجی از وجود کتابخانه در روستاهای ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید