خانه تاریخی بهی کاشان ثبت ملی شد

به گزارش تور اروپا ارزان، بر اساس گزارش رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، خانه تاریخی بهی کاشان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

خانه تاریخی بهی کاشان ثبت ملی شد

جهت دریافت خدمات اجرای عایق روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گفته محسن جاوری، با توجه به سبک معماری و شیوه ساخت، خانه بهی کاشان که مربوط به دوره قاجار است و نام بنا نیز از نام و شهرت مالک سابق آن گرفته شده و به نام خانه بهی خوانده می گردد از جمله خانه های کوچک کاشان محسوب می گردد و در زمینی به مساحت تقریبی 250 مترمربع و به صورت گودال باغچه بنا شده است. وی گفت: این خانه در سه جداره و در دو طبقه تحتانی و فوقانی دارای فضاهای سرپوشیده است و تقریباً 320 مترمربع زیربنا دارد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان اضافه کرد:

معماری خانه کاملاً ساده است و تزئیناتی در آن به کار نرفته ولی در عین سادگی از زیبایی و لطافت خاصی برخوردار است و فضاهای سرپوشیده فراوانی به نحو احسن در کنار یکدیگر و در این زمینه کوچک چیده شده اند.

از 318 اثر تاریخی ثبت شده کاشان در فهرست آثار ملی کشور، تا به امروز 83 خانه تاریخی به ثبت رسیده است. تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 486

به "خانه تاریخی بهی کاشان ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی بهی کاشان ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید