خبرنگاران اعطای سفرکارت 20 میلیون تومانی برای رونق گردشگری

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران- خبرنگاران- وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به منظور رونق بیشتر سفر و ایجاد محرک در حوزه گردشگری همچنین کمک به فروش صنایع دستی با بانک ملت تفاهم نامه امضا کرد.

خبرنگاران اعطای سفرکارت 20 میلیون تومانی برای رونق گردشگری

تفاهم نامه سفر کارت به امضای علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت رسید و دو طرف در خصوص ایجاد راهکارهایی برای رونق بازار سفر با یکدیگر توافق کردند.

بر اساس این تفاهم نامه، سفر کارت ملت به مبلغ 20 میلیون تومان، با نرخ 4 درصد، تنفس یک ماهه و پرداخت 18 ماهه به هر فرد متقاضی سفر اعطا می شود و افراد می توانند برای خرید تور از دفاتر خدمات مسافرتی مجاز، اقامت در مراکز اقامتی رسمی و تحت نظارت میراث فرهنگی و مراکز رسمی فروش صنایع دستی، از این سفر کارت که مهلت اعتبار آن 5 ماهه است، استفاده کنند.

مونسان در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: فرایندی که تا کنون طی شده نشان دهنده این است که طرح پیروز خواهد بود. یکی از مهم ترین ویژگی های این سفر کارت این است که نرخ آن 4 درصد است که نرخ پایینی است؛ ضمن این که در این طرح گروه های هدف به خوبی دیده شده اند و اقشار مختلف مردم می توانند از این سفر کارت استفاده کنند.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گفت: اجرای این طرح می تواند زنجیره ای از مشاغل را در بر گیرد و با توجه به این که جهانگردی یک زنجیره وسیعی است، اعطای سفر کارت ملت می تواند موجب رونق اقتصادی در بخش های مختلف شود.

این طرح در حقیقت علاوه بر رونق حوزه سفر و جهانگردی، موجب رونق مشاغل مختلف در حوزه های گوناگون خواهد شد و بر همین اساس می توان گفت بانک ملت به وظیفه مهم بانکی خود با اجرای این طرح عمل می کند.

مونسان در ادامه با اشاره زنجیره جهانگردی یادآور شد: به ازای هر 10 شغل یک شغل مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با حوزه جهانگردی است. در سال 2019، سهم جهانگردی در تولید ناخالص ملی در کشور ما، 11,8میلیارد دلار به صورت مستقیم تخمین زده شده که اگر سهم جهانگردی در تولید ناخالص ملی به صورت غیرمستقیم را بخواهیم حساب کنیم، این عدد به رقم 33 میلیارد دلار می رسد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در ادامه گفت: تا سرانجام دی ماه سال گذشته، 8,8 میلیون جهانگرد خارجی وارد کشور شدند که نسبت به سال های گذشته رشد بسیار خوبی را به دنبال داشت. این در حالی است که بازار جهانگردی داخلی نیز در کشور بسیار وسیع است و ظرفیت های فراوانی در این خصوص وجود دارد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به حجم سرمایه گذاری ها در حوزه جهانگردی اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم 498 هتل احداث شده و 10هزار میلیارد تومان پروژه جهانگردی تا سرانجام دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

مونسان گفت: پروژه هایی که در حوزه جهانگردی در حال انجام است، نشان می دهد این صنعت آینده خوبی خواهد داشت و من شک ندارم صنعت جهانگردی در اقتصاد کشور در آینده جایگاه بسیار متعالی را به دست خواهد آورد.

رونق جهانگردی؛ رونق سایر مشاغل

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به اهمیت صنعت جهانگردی و نقش آن در رونق اقتصادی جامعه گفت: با شیوع کرونا شاهد بودیم که بسکمک مشاغل آسیب هایی دیدند که در این میان صنعت جهانگردی نیز متحمل آسیب هایی شد و در چنین شرایطی بانک ملت ورود پیدا کرده است و با امضای این تفاهم نامه به دنبال حمایت از صنعت جهانگردی هستیم.

هدف ما از امضای این تفاهم نامه، کمک به توسعه جهانگردی، رونق سفر و نیز رونق فروش صنایع دستی است، چرا که اعتقاد ما این است که رونق جهانگردی باعث رونق در سایر حوزه ها نیز می شود.

بیگدلی ادامه داد: بر اساس مطالعات اجرا شده، 18 شغل مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با حوزه جهانگردی هستند و رونق حوزه سفر و جهانگردی می تواند باعث رونق در این 18 شغل نیز شود. سفر کارت ملت با هدف حمایت از صنعت جهانگردی و صنایع دستی طراحی و ایجاد شده است. نرخ تسهیلات مرتبط با این سفر کارت 4 درصد است که در حقیقت نرخ تسهیلات قرض الحسنه به شمار می رود؛ با این حال بانک ملت با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده در کرونا خصوصا جهانگردی این طرح را عملیاتی می کند.

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: تا کنون 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به مشاغل آسیب دیده از کرونا از سوی بانک ملت پرداخت شده که شامل مشاغل مرتبط با حوزه جهانگردی نیز می شود. این بانک آمادگی دارد هرجا لازم باشد به منظور رونق جهانگردی همکاری های لازم را با وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی داشته باشد و امیدوارم این تفاهم نامه منشاء خیر و برکت برای همه فعالان حوزه جهانگردی و صنایع دستی باشد.

سفرکارت سبب رونق جهانگردی می شود

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهان گردی و اتومبیل رانی نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: پیش از این نیز تجربه اجرای سفر کارت را داشته ایم، اما سفرکارت های قبلی نرخ بهره بالایی داشت، به گونه ای که گاهی تا 18 درصد نیز بهره داشت. در حالی که نرخ بهره سفر کارت ملت 4 درصد است.

او افزود: محاسن و معایب سفر کارت های قبلی بررسی شده و در نهایت با بانک ملت که یکی از بانک های ریشه دار و قدیمی است، برای امضای تفاهم نامه به توافق رسیدیم. اجرای این طرح، یک محرک جدید در بازار سفر ایجاد خواهد کرد و می تواند باعث رونق سفر و جهانگردی در کشور شود.

در سرانجام این مراسم، تفاهم نامه اجرای این پروژه با حضور وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و مدیرعامل بانک ملت امضا و از سفرکارت ملت رونمایی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1029

به "خبرنگاران اعطای سفرکارت 20 میلیون تومانی برای رونق گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعطای سفرکارت 20 میلیون تومانی برای رونق گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید