در ویتنام این غذاهای خوشمزه را از قلم نیاندازید

به گزارش تور اروپا ارزان، غذاهای خوشمزه ویتنام

اگر تا به حال هیچ وقت به ویتنام سفر نکرده اید احتمالا نمی توانید تصور کنید که این کشور چه غذاهای خوشمزه ای دارد. ویتنام نه فقط در فرهنگ و تاریخ، باشکوه و غنی است بلکه کشوری عالی برای شکم گردی است و غذاهایی دارد که در هیچ جای جهان نمونه اش پیدا نمی گردد. خودتان را برای غذاهای خیابانی در هر ساعتی از روز آمده کنید، غذاهای ویتنام در عین حال که مقوی اند اما سنگین نیستد و همزمان هم خوشمزه و هم سیرکننده اند. غذاهای این کشور همواره از تازه ترین مواد غذایی درست می گردد و در آن ها طعم دهنده ها و سبزی های معطر به کار می رود تا گوشت طعم دار و غذایی خوشمزه پخته گردد. می خواهیم تعدادی از بهترین غذاهای ویتنام را معرفی کنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

در ویتنام این غذاهای خوشمزه را از قلم نیاندازید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

Goi Cuon

این غذا در واقع از کاغذهای خوشمزه و تازه برنج درست می شوند که انواع مختلفی از مواد غذایی در آن پیچیده می شوند و طعم آن بسته به اینکه در کجای این کشور باشید فرق می نماید. در این غذا پروتئین هایی مثل میگو و گوشت و حتی پنیر توفو استفاده می گردد و با سبزیجات معطری مثل نعناع و ریحان طعم دار می شوند. این غذا معمولا با سس های خوشمزه سرو می گردد، سس هایی که اغلب سس ماهی تند و یا سس هایی با پایه بادام زمینی هستند و مناسب برای گوشت های قرمزند. این غذا را می توانید در کیفتان بگذارید و در بیرون از خانه هر وقت احساس گرسنگی کردید میل کنید. ظاهر جذاب این غذا مطمئنا اشتهایتان را بیشتر می نماید و چون اندازه اش کوچک است می توانید هر چقدر دوست داشتید از آن بخورید.

Bánh Xèo

این غذا یک جور پنکیک خوشمزه است که به محض اینکه آن را سفارش بدهید برایتان درست می نمایند و آنقدر طعم خوشمزه ای دارد که مطمئنا با یک بار امتحان کردن آن دلتان می خواهد دوباره و دوباره این غذا را سفارش دهید. خمیر این غذا از آرد برنج و شیر نارگیل درست می گردد و وقتی این خمیر در کف ماهی تابه داغ قرار می گیرد مواد غذایی دیگر روی آن گذاشته می گردد. برای درست کردن این غذا از موادی مثل گوشت، میگو و جوانه لوبیا استفاده می گردد و بعد از درست شدن با یک بشقاب کاهو و سبزیجات معطر سرو می گردد و خیلی هم خوشمزه هست.

Nom Hoa Chuoi

برای درست کردن این سالاد گل موز را در اندازه های کوچک خرد می نمایند برای همین هم هست که این سالاد شباهت زیادی به سالاد انبه از تایلند دارد. گل های موز به همراه فلفل سبز، هویج و بادام زمینی خرد شده تردی خاصی را به این سالاد می دهد و در آخر هم بر روی سالاد سسی ترش ریخته می گردد. این غذای سالم را می توانید در هنگام گرمای تابستان بخورید تا روحیه تازه ای پیدا کنید.

کوم تام (Cơm Tấm)

کوم تام یعنی برنج نیم دانه و قرن هاست که از غذاهای سنتی ویتنام به شمار می رود. اگر برنج نیم دانه گردد مزرعه دارها نمی تواند آن را بفروشند برای همین خودشان از این دانه های کوچک تر استفاده می نمایند. کوم تام از غذاهای راحت و محبوب است که در آن برنج های نیم دانه پخته و با گوشت کبابی و تخم مرغ خورده می گردد. در پایتخت ویتنام غذاخوری های زیادی را پیدا می کنید که این غذا را خیلی خوشمزه و با گوشت های مخصوص درست می نمایند.

Phở

احتمالا برایتان جالب است که بدانید این غذا در بیشتر وقت ها در هنگام صبحانه خورده می گردد. این غذا نودل برنج است و مواد آن باید ساعت ها بپزند. در آخر غذایی غلیظ و خوش طعم درست می گردد و مزه گوشت کامل در غذا پیداست. در این غذا از ادویه ها و سبزیجات معطری استفاده می گردد که مزه منحصربفرد و خوبی را به غذا می دهد. بهترین رستوران ها و غذاخوری های ویتنام این غذا را قبل از ظهر درست می نمایند برای همین سعی کنید برای خوردن آن در هنگام صبح به رستوران بروید.

Cao Lầu

این غذا یک جور نودل مخصوص است که اولین بار در شهر هویی آن درست شده و در هیچ شهر دیگری نمی توانید طعم اصیل آن را بچشید چون نودل های این غذا باید در آب هایی که از چاه های مخصوص گرفته می گردد پخته گردد. درست کردن این غذا کمی سخت است و در آن نودل ها به همراه گوشت و سبزیجات معطر پخته می گردد. این غذای منحصربفرد را در هیچ جای دیگری به جز ویتنام پیدا نمی کنید.

Canh Bún

Canh یعنی سوپ و انواع مختلفی از سوپ ها در ویتنام محبوب هستند. برای پختن این سوپ از خرچنگ و اسفناج آبی استفاده می گردد(از این اسفناج در سالادهای ویتنام هم زیاد به کار می رود). در این غذا از موادی استفاده می گردد که در خارج این کشور خیلی سخت پیدا می شوند پس در سفر به ویتنام تا می توانید از این غذا بخورید. این غذا بیشتر در هنگام ناهار خورده می گردد و غذاخوری های زیادی هستند که فقط مخصوص این غذا اند، در این جور رستوران های مخصوص معمولا این غذا را خوشمزه تر می پزند.

Bánh Mì

این غذا نه فقط در ویتنام بلکه در دیگر کشورهای جهان هم محبوب است. اینکه این غذا برای اولین بار چجوری به وجود آمد برای خودش داستان جالبی دارد. وقتی فرانسه این کشور را به استعمار گرفت نان مورد علاقه خود باگت را به این کشور آورد اینجا بود که مردم بومی با اضافه کردن مواد غذایی محلی به این نان، ساندویچ های مخصوص خودشان را درست کردند. در این ساندویچ از گوشت، کالباس، ترب سفید، هویج و فلفل استفاده می گردد.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 339

به "در ویتنام این غذاهای خوشمزه را از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ویتنام این غذاهای خوشمزه را از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید