سخنگوی کاخ سفید به پیروزی بایدن اعتراف کرد

به گزارش تور اروپا ارزان، کیلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید حین صحبت درباره انتخابات دور دوم جورجیا که نتیجه آن تکلیف اکثریت سنا را تعیین می نماید، به طور ضمنی به پیروزی بایدن-هریس در مقابل ترامپ-پنس اعتراف کرد.

سخنگوی کاخ سفید به پیروزی بایدن اعتراف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، کیلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید به طور ضمنی به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در مقابل دونالد ترامپ اعتراف کرد.

او در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز هنگام صحبت درباره انتخابات دور دوم جورجیا برای مشخص شدن تکلیف دو کرسی مجلس سنا که نتیجه آن تکلیف اکثریت سنای آمریکا را روشن خواهد نمود، گفت: اگر ما آن دو کرسی را ببازیم، حدس بزنید چه کسی رأی مشخص نماینده در این کشور برای دولت ما را می دهد؟ او هریس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بسیاری این اظهارنظر مک انانی را تایید شکست ترامپ در انتخابات سوم نوامبر تلقی نموده اند، زیرا او از کاملا هریس، معاون جو بایدن به عنوان شخصی یاد نموده که در صورت مساوی شدن آرا در سنا، رای مشخص نماینده را ارائه خواهد داد.

انتخابات دور دوم جورجیا قرار است پنجم ژانویه (16 دی) برگزار گردد و در صورتی که دو نامزد جمهوری خواه، کلی لوفلر و دیوید پردو نتوانند کرسی هاس جورجیا در سنا را تصاحب نمایند، نیمی از کرسی های سنا به دموکرات ها و نیمی به جمهوری خواستار (50-50) خواهد رسید که به معنای آن است که معاون رئیس جمهور یعنی هریس رای مشخص نماینده را خواهد داد.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار گردید، برآورد رسانه ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال در مقابل 232 رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزد های انتخاباتی که بتواند 270 رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می آورد.

گرچه فرایند رسمی انتقال قدرت در آمریکا شروع شده، تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع نموده و شکایت هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آن ها تخلف ها و تقلب های انتخاباتی است، مطرح نموده است. با این حال این شکایت ها درباره تقلب گسترده در انتخابات در چند ایالت رد شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1159

به "سخنگوی کاخ سفید به پیروزی بایدن اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کاخ سفید به پیروزی بایدن اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید