سیگنال های امروز رئیس نو بورس ، برنامه های عشقی برای بازار بدهی

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، در گفت گویی تلوزیونی در مورد برنامه بازار سرمایه برای بازار بدهی و فروش اوراق گفت: یکی از برنامه های اصلی ما توسعه بازاربدهی است.

سیگنال های امروز رئیس نو بورس ، برنامه های عشقی برای بازار بدهی

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران متفاوتی در بازار وجود دارند، یکسری از سرمایه گذاران به خرید سهام علاقمند هستند یعنی سطح ریسک آنها به نحوی است که سهام خریداری می نمایند. عده دیگر از سهامداران اوراق با عایدی ثابت خریداری می نمایند. این دو گروه در واقع در دو بازار متفاوت کار می نمایند، کسی که سهام خریده آن را نمی فروشد تا اوراق بخرد.

عشقی ادامه داد: ولی در کنار این مساله اگر بازار بدهی به وسیله توسعه ابزارهای بدهی و هم توسعه نهادهای اقتصادی توسعه داده گردد مقدار نقدشوندگی اوراقی را که در بازار بدهی منتشر می شوند افزایش پیدا می نماید. می توان مطمئن بود که دیگر به مقدار زیادی در بازار سرمایه تاثیر نخواهند داشت.

مجید عشقی بعلاوه در تبادل نظر با سنا با اشاره به هفت راهبرد اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار در دوره تازه مدیریت، خاطرنشان کرد: نخستین راهبرد، توجه به مکانیزم های مدرن به منظور افزایش نظارت عامه بر فعالیت ناشران است. دومین راهبرد، توسعه ابزارهای نظارتی به شکل پیش گیرانه و متناسب با توسعه بازار خواهد بود.

به گفته رییس سازمان بورس، راهبرد سوم، اصلاح قوانین و مقررات به سمت افزایش عدالت و پاسخگویی در کل بازار است و تقویت زیست بوم تامین اقتصادی در سطح میانه و خرد به وسیله ابزارهای نوین به عنوان چهارمین راهبرد دنبال خواهد شد.

عشقی خاطرنشان کرد: تسهیل گری و توسعه زیرساخت های جذب و مدیریت سرمایه خارجی در بازار در کنار بازمهندسی ساز و کار رسانه ای و نشر اطلاعات در بازار و تقویت نظارت بر آن، راهبردهای پنجم و ششم مورد نظر سازمان بورس و اوراق بهادار در دوره تازه است.

به گفته رییس سازمان بورس، آخرین راهبرد مدیریت تازه، بازمهندسی نسل نوین زیرساخت های فنی با هدف افزایش امنیت، پایداری و سهولت دسترسی خواهد بود.

وی اظهار کرد: نخستین محور رئوس برنامه های هیات مدیره تازه، تمرکز بر ماموریت و رسالت اصلی سازمان مبنی بر توسعه بازار سرمایه است.

او تاکید نمود: این برنامه محوری با تکیه بر مواردی چون افزایش سهم تامین اقتصادی بخش فراوری و توسعه بنگاه ها از بستر بازار سرمایه؛ تنوع بخشی و تعمیق بازار سرمایه (در ابعاد بازار، ابزار و نهاد)؛ افزایش شفافیت و کیفیت اطلاعات منتشر شده در بازار سرمایه؛ مقررات زدایی، اصلاح فرآیندهای کاری و افزایش کارایی بازارهای اقتصادی؛ توسه نهادهای اقتصادی و انحصار زدایی؛ توسعه و تقویت زیرساخت های فنی؛ تسهیل گری و شفاف سازی صدور مجوزها در بازار سرمایه و توسعه بازار بدهی و افزایش نقدشوندگی آن به عنوان مکمل بازار سهام دنبال خواهد شد.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1644

به "سیگنال های امروز رئیس نو بورس ، برنامه های عشقی برای بازار بدهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال های امروز رئیس نو بورس ، برنامه های عشقی برای بازار بدهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید