آغاز بازسازی سقاخانه 110 ساله عزیز محمد در تهران

به گزارش تور اروپا ارزان، ایرنا/ براساس سخنان شهردار منطقه 11 تهران، آغاز بازسازی سقاخانه 110 ساله عزیز محمد در تهران صورت گرفت.

آغاز بازسازی سقاخانه 110 ساله عزیز محمد در تهران

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

نصراله آبادیان شرح داد: در راستای اجرای پروژه های محرک توسعه محله ای و کوچک مقیاس در محله های مرکزی شهر تهران از سوی اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه طرح بازسازی سقاخانه عزیز محمد که بیش از 110 سال قدمت دارد؛ آماده و عملیات اجرایی آن با نظارت سازمان میراث فرهنگی شروع شد.

آبادیان اضافه کرد: سقاخانه عزیز محمد بدلیل قدمت بنا دچار آسیب هایی از جمله شکستگی کاشی ها و تزئینات بنا، نمای فرسوده، الحاق زوائد، فرورفتگی ستون های آبخوری به زیر آسفالت و وجود سر در تابلوی مغازه ها که منجر به پوشاندن نمای فاخر سقاخانه شده که در این عملیات بطور کامل بازسازی خواهند شد.

وی عنوان نمود: حذف زوائد و پاکسازی جداره، برگرداندن جداره سقاخانه به حالت اولیه بنا، بازسازی کاشی های شکسته، بازسازی آینه کاری ها، حذف سر در تابلوی مغازه ها و استفاده از تابلوهای سنتی متناسب با بنا و تزئینات آن از برنامه های عملیات بازسازی سقاخانه تاریخی عزیز محمد است.

به گفته شهردار منطقه 11، طرح بازسازی این سقا خانه در راستای ماده 46 برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران با موضوع احیای بافت و بناهای تاریخی شهر تهران سال گذشته از سوی اداره زیباسازی این منطقه تهیه شد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1259

به "آغاز بازسازی سقاخانه 110 ساله عزیز محمد در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی سقاخانه 110 ساله عزیز محمد در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید