طاق سنگی جونقان در چهارمحال وبختیاری مرمت می گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تعمیر و مرمت طاق سنگی جونقان با اعتباری بالغ بر 190 میلیون ریال اطلاع داد.

طاق سنگی جونقان در چهارمحال وبختیاری مرمت می گردد

به گزارش خبرنگاران، مصطفی هادیپور در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این عملیات با هدف استحکام بخشی بنا، خوانا سازی پلان و احیاء قسمت دوم اثر از محل اعتبارات استانی در پاییز 95 شروع شد.

وی با بیان اینکه بنای تاریخ مذکور در 65 کیلومتری مرکز استان در جنوب شهر جونقان قرار گرفته است، گفت: این اثر در سال 1387 به شماره 2537 در فهرست آثار ملی با مساحتی حدود 1156 مترمربع ثبت ملی رسیده است.

هادیپور با اشاره به اینکه قدمت این بنا به استناد پرونده ثبتی اثر و آنالیز کاوش های باستان شناسی صورت گرفته در منطقه به دوره تاریخی ساسانی و اتابکی با سبک معماری پارتی به صورت سنگ چین های خشک چین قطور ساخته شده است، اضافه کرد: این بنا با ویژگی معماری کوهستانی و کاربرد کاروانسرا در نزدیکی تنگ درکش ورکش که گذرگاهی بسیارصعب العبور بوده واقع شده است. در این منطقه چندین فصل کاوش نجات بخشی باستان شناسی وآنالیز صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 599

به "طاق سنگی جونقان در چهارمحال وبختیاری مرمت می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "طاق سنگی جونقان در چهارمحال وبختیاری مرمت می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاق سنگی جونقان در چهارمحال وبختیاری مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید