شش شهر خنک و فوق العاده زیبا برای مسافرت در روزهای گرم

به گزارش تور اروپا ارزان، آب و هوای این شهر خشک و کوهستانی است. به طوری که در تابستان آب و هوای خنک و خشک دارد و در زمستان سرمای سوزناک بر آن حاکم است. دمای تبریز در گرم ترین حالت ممکن به 30 ال 40 درجه و در سردترین حالت بین 10- تا 5 درجه سانتی گراد می رسد. برترین زمان سفر به تبریز از اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

شش شهر خنک و فوق العاده زیبا برای مسافرت در روزهای گرم

راهنماتو نوشت: آغاز فصل تابستان و تعطیل شدن مدارس علاقمندان به گردشگری را به فکر سفرهای تابستانی می اندازد. اما به علت گرمای هوا سفر به هر نقطه ای از ایران دلچسب نخواهد بود و برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را ببرید، باید شهرهایی با آب و هوای خنک و ییلاقی را برای سفر کردن انتخاب کنید.

امروز قصد داریم خنک ترین شهرهای ایران برای مسافرت های تابستانی را به شما معرفی کنیم:

1- شهرکرد

به گزارش راهنماتو، شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است و با قرارگیری در ارتفـاع 2066 متری از سطح دریاهای آزاد به عنوان مرتفع ترین شهر در میان مراکز استان ها شناخته می گردد. همین موضوع سبب شده تا شهرکرد به بام ایران معروفیت پیدا کند. این شهر با داشتن آب و هوای خنک و جاذبه های بی نظیری همانند دشت لاله های کوهرنگ، آبشار کوهرنگ، چشمه دیمه، غار یخی چما، آبشار دره عشق و قلعه چالشتر یکی از برترین مقاصد سفر در تابستان خواهد بود. برترین زمان سفر به شهرکرد، بهار و تابستان است. این شهر تابستان هایی خنک و معتدل و زمستان های فوق العاده سردی دارد. میانگین دمای این شهر در گرم ترین ماه سال یعنی مرداد ماه بین 22 تا 23 درجه سانتی گراد است که البته گاهی ممکن است تا 34 درجه هم برسد. میانگین دمای هوای شهرکرد در زمستان 11.5 درجه سانتی گراد است که در طول سی سال گذشته به 32- درجه سانتی گراد نیز رسیده است.

2- اردبیل

اردبیل در شمال غربی ایران واقع شده است. طبیعت بکر و تاریخ غنی این استان را با 10 شهرستان و بیش از 25 بخش به یکی از مهمترین قطب های گردشگری ایران تبدیل نموده است. اردبیل یک منطقه کوهستانی است که به علت برخورداری از اقلیم مناسب به ییلاق ایران نیز مشهور است. موقعیت جغرافیایی مناسب، قرارگرفتن در ارتفاعات بالا و ترکیبی از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی اردبیل را به مکانی مناسب برای سفرهای تابستانی تبدیل نموده است. میانه دمای شهر اردبیل در گرم ترین زمان سال یعنی از 10 مرداد تا 10 شهریور 20.8 درجه سانتی گراد است. اردبیل به شهر بدون کولر معروفیت داردو تابستان های آن آنقدر خنک است که بسیاری از مردم هیچ نیازی به وسایل سرمایشی پیدا نمی نمایند. زمستان های این شهر واقعا استخوان سوز است و دمای آن در سردترین روزهای سال به 8 الی 11 درجه زیر صفر نیز می رسد. تابستان و بهار برترین زمان سفر به اردبیل است.

3- ماسوله گیلان

شهر ماسوله در جنوب غربی استان گیلان و در فاصله 60 کیلومتری از شهر رشت واقع شده است. این شهر یکی از منطقه ها دیدنی فومن و منطقه سنتی و قدیمی است که تنها 35 کیلومتر با فومن فاصله دارد. ماسوله یک شهر پله کانی معروف و توریستی است که همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. این شهر علاوه بر جنگل های سرسبز و دریا بیش از چهاررشته رودخانه نیز دربردارد و از جمله منطقه ها دیدنی آن می توان به موزه تاریخ طبیعی ماسوله، موزه عون بن علی، بازار چهار طبقه و ییلاق کوربار ماسوله اشاره نمود. برترین زمان برای سفر به ماسوله بهار و تابستان است. دمای هوای این شهر در بهار بین 13 تا 32 درجه سانتی گراد است و در فصل تابستان به 19 الی 36 درجه سانتی گراد می رسد. به علت سرمای زیاد و بارندگی بیش از حد سفر به این شهر در پاییز و زمستان توصیه نمی گردد.

4- ارومیه

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای مرزی ایران است. این شهر در ارتفاع 1332 متر از سطح دریا قرار گرفته است و با وجود مردمی خون گرم، کلیساها، مساجد کهن، معماری زیبا و طبیعت غنی یکی از برترین مقاصد سفرهای تابستانی می باشد. ارومیه یکی از شهرهای سردسیر ایران است که میانگین دمای آن از اوایل تیر تا اوایل شهریور حدود 24 درجه سانتی گراد است. البته دمای این شهر در ماه های تابستان به 31 الی 32 درجه هم می رسد و اندازه میانه حداقل دما هم تقریبا 17 درجه سانتی گراد است. تابستان ارومیه معتدل و زمستان آن سرد است. آنقدر سرد که 120 روز از سال در این شهر یخبندان است. برترین زمان سفر به ارومیه در فصل بهار و تابستان است.

5- همدان

همدان یکی از استان های غربی ایران است که به علت قرار گرفتن در ارتفاعات کوهستانی آب و هوایی سردسیر دارد. این شهر اولین مرکز سرزمین ایران است و در طول تاریخ همیشه یکی از برجسته ترین نقاط کشورعزیزمان بوده است. جاذبه های طبیعی و تاریخی مانند غار علیصدر، دهکده گردشگری گنج نامه و آرامگاه باباطاهر عریان در کنار آب و هوای مطلوب همدان را به مکانی مناسب برای سفرهای تابستانی تبدیل نموده است. این شهر در گرم ترین فصل سال، یعنی در ماه های شهریور تا اوایل مهر دمایی در حدود 23 درجه سانتی گراد دارد و در فصول سرد سال هوای بسیار سرد و خشنی را تجربه می نماید. بنابراین برترین زمان سفر به همدان را می توان فصل تابستان دانست.

6- تبریز

تبریز یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است که در سال 2018 به عنوان مرکز گردشگری ایران معرفی گردید. وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی مانند ائل گلی یا شاهگلی، خانه مشروطه و موزه قاجار آن را به مقصد مناسبی برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل نموده است. آب و هوای این شهر خشک و کوهستانی است. به طوری که در تابستان آب و هوای خنک و خشک دارد و در زمستان سرمای سوزناک بر آن حاکم است. دمای تبریز در گرم ترین حالت ممکن به 30 ال 40 درجه و در سردترین حالت بین 10- تا 5 درجه سانتی گراد می رسد. برترین زمان سفر به تبریز از اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2054

به "شش شهر خنک و فوق العاده زیبا برای مسافرت در روزهای گرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش شهر خنک و فوق العاده زیبا برای مسافرت در روزهای گرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید