طبیعت گردی در شمال ایران

به گزارش تور اروپا ارزان، شمال ایران

شمال ایران یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مسافرتی در طول سال میان ایرانیان است. شمال شهرهای زیادی برای ایرانگردی وجود دارد که می تواند سفر شما را به یکی از زیباترین سفرهای طول عمرتان تبدیل کند. شهرهایی مثل نمک آبرود، چمخاله، چالوس، متل قو و… زیباهای منحصربه فرد خود را دارد و هرکدام از این شهرها جاذبه های گردشگری جذابی داشته که مسافرانی را به خود جذب می نمایند. بیشتر این شهرها در نوار ساحلی همسایه یک دیگر هستند و با هم فاصله کمی دارند. سواحل بیشتر این شهرها ماسه ا است و می توانید به راحتی در آن قدم بزنید.

طبیعت گردی در شمال ایران

پیشنهادهای ایرانگردی در شمال

چمخاله

چمخاله یکی از شهرهای استان گیلان به شمار میرود که که معروفیت خود را به خاطر ساحل بکر و بی نظیرش به دست آورده است. این ساحل برای شنا، حمام و آفتاب گرفتن مناسب به نظر می رسد. علاوه براین در این ساحل زیبا می توانید قایق سواری و سوارکاری نیز انجام دهید. یکی دیگر از زیبایی های شهر مجذوب کننده چمخاله وجود رودخانه ای پر آب است که در برخی از قسمت های رودخانه ارتفاع آن به شش متر هم می رسد. برترین زمان سفر به چمخاله فصل بهار و تابستان است که درختان سرسبز و بلند قامت خود را بیشتر نمایان می نماید.

نمک آبرود

نمک آبرود یکی از همسایگان چالوس است که فقط 12 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به پارک های جنگلی اشاره نمود که بسیار زیبا و فرق دارد. معروفیت این شهر به تله کابین آن برمی شود که سالانه میلیون ها نفر را به خود جذب می نماید. از امکانات سرگرمیی این شهر می توان به بلندترین تله کابین کشور، پیست دوچرخه سواری، مراکز خرید نو و مجذوب کننده، زمین اسکیت، زمین تنیس، شهربازی بچه ها، پینت بال و تجربه پرواز با هواپیماهای دونفره اشاره نمود. در این شهر رستوران هایی وجود دارند که غذاهای دریایی را به برترین کیفیت پخته و به مسافران ارائه می دهند.

دهکده ییلاقی فیلبند

روستای فیلبند که به اقیانوس ابر معروفیت دارد، یکی از بکر و خاص ترین جاهایی است که باید در ایرانگردی شمال به آن جا بروید. علت ارتفاع زیاد این روستا هوای بسیار خنکش است. آسمان این شهر در زمستان فقط برف می بارد، پس بهتر است بهار و تابستان سری به جاده های فیلبند بزنید. بعد از رانندگی در جاده ای پرچشم انداز می توانید خانه ای روستایی اجاره کنید و از استراحت، گردش در ییلاق و خوردن کباب لذت ببرید.

قعله رودخان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که نمی توانید مثل ومانند آن را هیچ جای دیگری پیدا کنید، قلعه رودخان است. این دژ تاریخی که در میان درختان بلند قامت و قدیمی شمال پناه گرفته، یکی از جاهای تماشای مازندران به شمار می رود. در این قعله 1600 پله وجود دارد؛ به همین دلیل یکی از اسامی آن، قعله 1000 پله است. این قعله از دو قسمت ارگ و قورخانه تشکیل شده که قسمت ارگ آن شاه نشین و قسمت قورخانه برای فعالیت های نظامی به کار می رفت.

ابتدای مسیر قعله رودخان رستوران، بازار و پارکینگ وجود دارد که اگر با وسیله شخصی به این قعله می روید، می توانید از پارکنیگ آن بهره ببرید و چون تماشا این قعله چند ساعتی زمان می خواهد، می توانید در همان جا غذای شمالی میل کنید.

انزلی

شمال ایران بسیار گستره است. اگر از سمت دیگر بخواهید به شمال بیایید، به انزلی می رسید. منطقه آزاد انزلی واقع در ساحل دریا بین جاده رشت به بندرانزلی جزو پربازدیدترین جاهای تماشای شمال کشور است. فاز سرگرمیی و گردشگری منطقه آزاد انزلی یکی از جاهایی است که می تواند شما را برای دو روز حداقل سرگرم نگه دارد و اگر دوست دارید، در سفرتان به چند شهر شمال سر بزنید. حتما چند روزی را در این مجموعه سرگرمیی گردشگری بمانید. در این مجموعه امکاناتی نظیر سرگرمی دریایی، آکواریوم، دریاچه پرندگان، پارک ساحلی و… وجود دارد. با این شرایط انزلی یکی از مدرن ترین جاهای تماشای مازندران است که می توانید در طول عمرتان به آن سفر کنید.

ماسوله

اگر بخواهید در نوار ساحلی شمال پیش بروید، شهری که نام آن را زیاد می شنوید، ماسوله است. هر کس بخواهد تعریفی از پلکان و خانه های پلکانی داشته باشد، حتما از نام ماسوله استفاده می نماید. این شهر مجذوب کننده معروفیتی جهانی دارد. خانه های پلکانی یکی از جاذبه های گردشگری ایران هستند و این شهر یکی از توریستی ترین شهرهای شمال به شمار می رود.

طبیعت و جنگل مه آلود، بقعه عون ابن علی، صنایع دستی، آبشار ماسوله رودخان و غذاهای محلی از جاذبه های ماسوله هستند. ماسوله یکی از شهرهای استان گیلان است که فاصله کمی با استان زنجان دارد. برخی ها ماسوله را بخشی از اردبیل می دانند؛ ولی این طور نیست.

شمال ایران پر از جاهای بکر و دست نخورده است که برای رفتن به آن احتیاج به همراهی فردی دارید که کاملا منطقه ها آن جا را بشناسد. بداند برترین زمان رفتن چه زمانی است و چه چیزهای برای رفتن احتیاج دارید. تماشا چشم انداز ناب و بکر شمال می تواند هوش از سر شما ببرد. اگر همراهی ندارید، می توانید از سایت علی بابا بهره ببرید تا سفری متفاوت را پشت سر بگذارید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2142

به "طبیعت گردی در شمال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردی در شمال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید