نحوه تبدیل عکس به نقاشی

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران : یکی از مهم ترین ابزارهای ویرایش عکس در دنیا فتوشاپ است.

نحوه تبدیل عکس به نقاشی

فوتوشاپ جهانی گسترده ای دارد. می توانیم به یاری فوتوشاپ تصاویر بسیار مجذوب نماینده تری بسازیم. شما می توانید با خلاقیت خود و کمی تجسس در جهانی فوتوشاپ تصاویر و عکس های خاصی را خلق کنید. چندین روش برای تبدیل عکس به نقاشی در نرم افزار فتوشاپ وجود دارد. در این مطلب به طور مفصل به شما عزیزان نحوه تبدیل عکس به نقاشی را در فوتوشاپ یاد می دهیم.

به گزارش خبرنگاران، عکاسی یکی از برترین راه های نشان دادن نگاه ما نسبت به جهان بیرون است. ثبت تصاویر برای اهداف مختلف انجام می شود. بعضی از کاربران با موبایل خودشان عکس های آماتور و خیلی ضعیف می گیرند.

بعضی ها هم با دوربین های حرفه ای تصاویری فوق العاده زیبا شکار می نمایند. سابقه نقاشی هم تقریبا به 32.000 سال قبل برمی شود و هنوز هم در جهان در حال پیشرفت است. افراد زیادی روزانه جذب نقاشی می شوند و تکنیک های نوی هم روی کار آمده اند. حالا اگر بخواهیم عکاسی و نقاشی را با هم قاطی کنیم چطور؟ یعنی عکسی که با دوربین گرفتیم را تبدیل به نقاشی کنیم. این شما و این هم آموزش تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ با 3 روش ساده.

فتوشاپ؛ شعبده باز زبردست و ماهر!

همه فتوشاپ را می شناسیم. تقریبا همه قبول کردیم که تنها ابزار ویرایش عکس در جهان فتوشاپ است! در حالی که نرم افزارهای دیگری هم مثل Gimp وجود دارند؛ اما Photoshop یکه تاز بی چون و چرای بازار است. فتوشاپ امکانات بسیار متنوعی مثل برش تصویر، اضافه کردن فیلتر، تغییر رنگ بندی، اضافه کردن متن و هزاران هزار قابلیت دیگر دارد!

به لطف فتوشاپ، می توانیم تصاویر بسیار مجذوب نماینده تری بسازیم و خلاق تر باشیم. برای تسلط به فتوشاپ راه دور و درازی در پیش دارید؛ اما نترسید! ما نمی خواهیم اینجا تمام تکنیک های فتوشاپ را زیرورو کنیم. فقط می خواهیم با چند روش ساده عکس های خودمان را هنری تر کنیم. یعنی ویرایش هایی انجام دهیم که تصاویر شبیه به نقاشی به نظر برسند. در واقع تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ به معنای واقعی کلمه انجام نمی شود؛ بلکه بیشتر از چند ترفند استفاده می کنیم.

آموزش تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

چندین روش برای تبدیل عکس به نقاشی در نرم افزار فتوشاپ وجود دارد؛ اما خود من این 3 روشی که در ادامه توضیح می دهم را بیشتر دوست دارم. جدا از این که بُعدِ هنری این 3 تکنیک نسبتا بالاست؛ از طرفی شما را با بعضی از ابزارهای قدرتمند فتوشاپ که پتانسیل بالقوه ای دارند آشنا می نماید.

به محض این که کار با ابزارها را یاد گرفتید، می توانید آن ها را با سلیقه خودتان تغییر دهید. در ادامه آموزش هم لازم نیست نگران این باشید که کمی تنظیمات را عوض کنید یا فیلترهای دیگری را به کار بگیرید.

پیش نیازهای تغییر عکس به نقاشی در فتوشاپ

1 - تصویر اصلی که می خواهیم آن را به نقاشی تبدیل کنیم. (توصیه می کنم از تصاویر با کیفیت بالا بهره ببرید.)

2 - یک نقاشی که می خواهیم حس و حال آن را به تصویر اصلی مان بدهیم. (نکته: می توانید بدون انتخاب یک نقاشی، باز هم تصویر خود را تبدیل به نقاشی کنید. اما داشتن یک نقاشی کنار دستتان حس خوبی دارد. از این نقاشی فقط در روش اول استفاده می کنیم.)

3 - نرم افزار Adobe Photoshop: من از نسخه 2021 استفاده می کنم؛ اما می توانید از سایر نسخه های آن هم بهره ببرید.

اگر گرافیک بلد باشید، احتمالا در شغل و حتی زندگی شخصی خودتان هم می توانید از آن بهره ببرید. قبل از مطالعه ادامه مقاله، توصیه می کنم نگاهی به آموزش فتوشاپ و طراحی و گرافیک فرادرس بیندازید و بیشتر خودتان را درگیر جهانی مجذوب نماینده گرافیک کنید.

روش اول تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

تصویر اصلی و اولیه ما در این تمرین، تصویر زیر است. آن را دانلود کنید و تغییرات را در سیستم خودتان روی عکس پیاده کنید.

نقاشی ای که کنار پروژه از آن یاری می گیریم، Zolas House نام دارد. این نقاشی را آقای Paul Cézanne سال 1881 کشید.

1 - تصاویر را در فتوشاپ باز کنید

در قدم اول باید هر دو تصویر انتخاب شده خودمان را وارد نرم افزار کنیم. برای این کار، نرم افزار فتوشاپ را اجرا می کنیم. از منوی بالایی File را انتخاب و Open… را می زنیم. (می توانید از کلیدهای مبانبر Ctrl + O هم بهره ببرید.)

برای بالا بردن سرعت کار، می توانید 2 تصویر را با هم به فتوشاپ اضافه کنید. کافی ست هنگام انتخاب تصاویر کلید Ctrl را هم نگه دارید.

دو تصویر اضافه شده، در دو زبانه جداگانه قرار می گیرند. با کلیک روی هر کدام می توانید بین آن ها جابه جا شوید.

2 - لایه های نو بسازید

برای ایجاد فیلتر مدنظر، اول باید 2 لایه (Layer) نو بسازیم. برای این کار از منوی بالایی نرم افزار، وارد Layer شوید. سپس از زیرمنوی New ، گزینه اول یعنی Layer را انتخاب کنید. بعلاوه می توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + J هم بهره ببرید. اگر کاربر macOS هستید، کلیدهای میانبر شما Comd + J می شود.

یک بار دیگر هم این کار را تکرار کنید تا 2 لایه نو داشته باشید. پایین سمت راستِ نرم افزار، می توانید لایه های نو را ببینید. هر لایه نو که می سازید بالای فهرست قرار می گیرد.

3 - نام لایه ها را تغییر دهید

این مرحله اختیاری است؛ اما توصیه می کنم انجامش دهید. تغییر نام لایه ها یاری می نماید از همین اول کار منظم جلو بروید.

برای تغییر نام لایه، کافی ست دوبار روی آن کلیک کنید.

نام Layer 1 را به Oil paint effect و نام Layer 1 copy را به Pixelate effect تغییر دهید. این 2 نام درک خوبی از فیلتری که می خواهیم استفاده کنیم می دهند.

4 - اضافه کردن فیلتر Pixelation به تصویر

در اینجا می خواهیم رنگ های نقاشی را با رنگ بندی تصویر خود تطبیق دهیم. یک قدم مهم در تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ و این کار ساده تر از چیزی است که فکرش را می کنید.

اول مطمئن شوید که روی لایه درست مشغول کار هستید. از سمت راست پایین صفحه چک کنید که دور لایه Pixelated effect خط کشیده شده باشد. (یعنی لایه فعال شما باشد.) بعد از آن جهت زیر را در نرم افزار فتوشاپ دنبال کنید:

Image>Adjustments>Match color

یک پنجره نو باز می شود. اینجا من Luminance و Color Intensity را روی 100 و Fade را روی 0 قرار می دهم.

سپس در زبانه Source، تصویری که می خواهید رنگ هایش را تطابق دهید، انتخاب کنید. (همان نقاشی که اضافه کردیم.)

برای این که بیشتر حس نقاشی را به تصویر اِلقاء کنیم، کمی pixelation به تصویر خود اضافه می کنیم. برای انجام این کار، کافی ست جهت زیر را دنبال کنید:

Filter>Pixelate>Pointillize

مقدار موردنظر خودمان را انتخاب می کنیم. هر چقدر عدد بزرگتر باشد، مقدار تغییرات تصویر هم بیشتر خواهد شد. من مقادیر پایین را توصیه می کنم و خودم این عدد را روی کمترین مقدار ممکن، یعنی 3 می گذارم. اما برای کسب تجربه بیشتر با این مقدار بازی کنید و در پیش نمایش نشان داده شده، خروجی را ببینید.

وقتی از نتیجه کار راضی شدید، OK را انتخاب کنید.

تا اینجای کار، تصویر ما به خوبی تحت تاثیر فیلتر Pixelate قرار گرفته است.

برای این که تاثیر فیلتر pixelate را واقعی تر کنید، بهتر است مقدار opacity یا وضوح را کمی کاهش دهید. برای این کار از پایین سمت راست صفحه کنار لایه موردنظر، در فیلد Opacity یک عدد را به درصد وارد کنید.

خود من عددی بین 40 تا 50 درصد را پیشنهاد می کنم که خروجی مناسبی می دهد.

خب، کارمان با pixelate تمام شد. حالا می توانیم سراغ فیلتر Oil paint برویم.

قبل از آغاز مرحله بعدی، توصیه می کنم فیلتر pixelate را موقتا غیرفعال کنید. این کار به سادگی با کلیک روی آیکون چشمِ کنار لایه انجام می شود.

5 - اضافه کردن فیلتر Oil Paint به تصویر

نکته: نحوه عملکرد فیلتر oil paint کمی با pixelated فرق دارد.

به بخش های مجذوب نماینده تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ رسیدیم. در قدم اول، همان کاری را می کنیم که هنگام تعریف فیلتر Pixelate انجام دادیم. تطابقِ رنگ ها!

دوباره همان جهت قبلی را طی می کنیم. یعنی از منوی Image وارد Adjustments شده و گزینه Match colors را انتخاب می کنیم. بعلاوه نقاشی را به عنوان Source در نظر می گیریم.

جهت زیر را دنبال کنید:

Filter>Stylize>Oil Paint

با انتخاب فیلتر، یک پنجره نو باز می شود. من مقادیر موردنظر خودم را می گویم، اما باز هم تکرار می کنم که از امتحان چیزهای نو نترسید.

  • Stylization را روی 10 بگذارید.
  • Cleanliness را بین 7 تا 8 در نظر بگیرید.
  • Scale بد نیست روی 0.1 باشد.
  • Bristle Detail را روی 10 تنظیم کنید.
  • Angle را تغییر ندهید
  • Shine را روی مقدار 0.5 قرار دهید.

با اعمال تغییرات، می بینید که تصویر بیشتر شبیه نقاشی به نظر می رسد.

اگر در مرحله قبل لایه pixelate را غیرفعال نموده بودید، حالا نوبت دوباره فعال کردن آن است. تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ با این روش را تقریبا تمام کردیم و حالا می خواهیم کمی روی جزییات کار کنیم.

6 - تغییرات نهایی برای تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

در منوی اصلی وارد بخش Image شوید و روی 3 گزینه زیر کلیک کنید:

  1. Auto Tone
  2. Auto Contrast
  3. و Auto Color

با انتخاب این گزینه ها تغییراتی در رنگ بندی و کنتراست تصویر ایجاد می شود. هر تغییری که دوست نداشتید را با زدن کلیدهای Ctrl+Alt+Z به مرحله قبل بازگردانید.

بعلاوه می توانید کمی مقدار اشباع بودن تصویر (Saturation) را بالا ببرید تا تصویر زنده تر به نظر برسد. برای این کار کافی ست از منوی سمت راست نرم افزار روی گزینه Adjustments کلیک کنید. سپس روی آیکون تعیین شده در تصویر بزنید. وقتی ماوس را روی آن ببرید، عبارتِ create a new hue/saturation adjustment layer را می بینید.

داخل پرانتز: از این قابلیت هنگام طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ هم استفاده می شود. در کل، Adjustments یکی از بخش های پرکاربرد Photoshop به شمار میرود. برای یادگیری طراحی بنر با فتوشاپ، آموزش زیر را تهیه کنید.

با تغییر مقدار های تعیین شده خروجی دلخواه خود را بسازید.

خب. کار تمام است. دیدید که چطور در چند قدم ساده تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ را با هم یاد گرفتیم.

روش دوم تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

این روش هم به سادگی روش قبلی است. این بار با Filter Gallery و کمی تغییر رنگ و تنظیمات، عکس خودمان را به یک نقاشی زیبا تبدیل می کنیم.

مرحله 1 - تصویر دریافت شده را از حالت فشرده خارج نموده و در فتوشاپ باز کنید.

مرحله 2 - پنل لایه ها در پایین صفحه سمت راست قرار گرفته است. روی لایه فعلی راست کلیک نموده و گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید.

مرحله 3 - از منوی Filter گزینه Filter Gallery… را انتخاب کنید.

در پوشه اول که Artistic نام دارد، فیلتر Dry Brush را انتخاب کنید. پیش نمایش تصویر سمت چپ تان قرار گرفته است.

با انتخاب فیلتر، تنظیمات آن سمت راست ظاهر می شوند. از بین این گزینه ها، Brush Size را روی 7، Brush Detail را روی 9 و Texture را روی 1 قرار دهید.

وقتی کارتان تمام شد، OK را بزنید.

مرحله 4 - وارد پنل Adjustments شده و در ردیف دوم، روی آیکون Hue/Saturation adjustment کلیک کنید.

در پنجره نو، Saturation را روی +65 تنظیم کنید. به این ترتیب شدت رنگ زیادتر می شود و تصویر ما بیشتر حس و حال نقاشی می گیرد.

مرحله 5 - کار تمام است. از تصویر نقاشی شده خود لذت ببرید

منبع: رکنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1762

به "نحوه تبدیل عکس به نقاشی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه تبدیل عکس به نقاشی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تبدیل عکس به نقاشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید