نکات سفر با تور مالزی

به گزارش تور اروپا ارزان، درست است که سفر به هر جای تازه ای برای ما جالب است اما نباید فراموش کرد که هر نقطه ای در دنیا قوانین خاص خودش را دارد و ما بایست به این ضوابط احترام بگذاریم، قواعدی که برخی قانونی هستند و برخی جنبه هنجار دارند و با رعایت نشدن آنها ممکن است دچار دردسرهایی در سفر شویم و لذتی که انتظار داریم را از سفرمان نبریم.

نکات سفر با تور مالزی

مالزی یکی از رنگی‌ترین کشورهای دنیاست که به تنوع فرهنگی‌اش شهرت دارد و تور مالزی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری آسیای جنوبی است. این کشور با وجود افراد بومی مالزی در کنار شهروندانی با تبار هند و چین از جامعه ناهمگونی برخوردار است. نفوذ فرهنگ اروپایی، عرب، ایرانی و همچنین امپراتوری بریتانیا، مالزی را حقیقتا به کشوری چند فرهنگی تبدیل کرده است که از نظر تنوع، غنی و به معنای واقعی کلمه، جهانی است.

اگرچه تور مالزی به طور کلی آرامشبخش است و مردم مالزی رفتار بسیار دوستانه ای دارند، اما برای رسم و رسوماتشان ارزش قائل هستند، لذا گردشگران وقتی به آنجا می رسند باید به این موارد اهمیت دهند. به همین علت ما راهنمایی های مورد نیاز سفر به مالزی، ممنوعیت ها، بایدها و نبایدهایى که مسلما سفرتان به مالزی را به تجربه ای لذت بخش در تمام طول عمرتان بدل خواهد کرد را در این مطلب به شما ارائه مى دهد.

ممنوعیت ها در طول سفر به مالزی

از تماس یا عبور دادن جسمی از بالای سر کسی اجتناب کنید، چرا که این عضو، مقدس ترین بخش بدن محسوب می شود. یک زن هرگز نباید به راهبی دست بزند و یا به او دست بدهد. حتی اگر تصادفی لباس هایشان به هم برخورد کرد، آنها باید روزه گرفته و مراسم تطهیر به جای آورند.

نبایدهای سفر به مالزی

  • به سر یک بزرگسال دست نزنید. دست زدن به سر مردم کاری بی ادبانه است.
  • توسط انگشت نشانه چیزی را نشان ندهید. به جای آن، قرار دادن انگشت سبابه دست راست روی چهار انگشت جمع شده تان، پذیرفتنی است.
  • با مشت به کف دست دیگرتان نزنید، زیرا از نظر برخی مردم، عملی زشت است.
  • اگر به یک فرد مسلمان از جنس مخالف، خواستید دست بدهید اما او به شما دست نداد، ناراحت نشوید. در اسلام، تماس فیزیکی بین جنس های مخالف، ممنوع است.
  • به خاطر آروغ زدن، خجالت نکشید. در آداب و رسوم غذاخوردن مالزیایی، آروغ زدن پس از صرف غذا، ایرادی ندارد.
  • در مورد مسائل نژادی و یا سیاسی صحبت نکنید. هردوی این مسائل، موضوعات حساسی هستند.
  • پاهای تان را به سمت مردم و تصاویر مقدس دراز نکنید.
  • اگر زن هستید در سواحل شلوار و جلیقه های جلب توجه کننده نپوشید. با لباس شنا که هرگز نباید ظاهر شوید. زنان مالزیایی معمولا با لباس به درون آب می روند و برخی از آنها روسری هم به سر دارند.
  • هرگز در مکان عمومی روبوسی نکنید. رفتار عمومی در فرهنگ مالزیایی مهم است. بیشتر مردم مالزی در جمع دیگران ابراز محبت نمی کنند.
  • هرگز درگیر کارهای غیرقانونی مواد مخدر نشوید. حکم مجازات قاچاق مواد مخدر، مرگ است.

بایدهای سفر به مالزی

به مردها برای سلام و احوالپرسی، دست بدهید اما نه به زن ها، مگراینکه آنها خودشان پیشقدم شوند. در احوالپرسی سنتی یا سلام گفتن، با هر دو دست، دست می دهند اما دست ها محکم گرفته نمی شوند. مردم هنگام احوالپرسی با گردشگران، دست راست شان را روی سمت چپ قفسه سینه شان می گذارند، بدین معنا که من از اعماق قلبم با تو سلام و احوالپرسی می کنم.

قبل از اینکه وارد یک خانه مالزیایی یا معبد و مساجد بشوید، کفش هایتان را درآورید. مرسوم است که کفش ها بیرون از خانه درآورده و گذاشته می شوند. این کار همچنین در مورد بازدید از ساختمان های مذهبی صدق می کند.

برای گرفتن یا دادن چیزی، از دست راست استفاده کنید. برای خوردن نیز از دست راست استفاده کنید. دادن و یا گرفتن چیزی با دست چپ، رفتار بی ادبانه ای محسوب می شود.

قبل از سفر، تمام مدارک ضروری سفر را تهیه کرده و بیمه و گواهی سلامت تان را نیز آماده کنید.

در مالزی دوربین، ساعت مچی، خودکار، پخش کننده نوار-رادیو قابل حمل، عطر، لوازم آرایش و فندک از پرداخت گمرکی معاف هستند. اما اگر همراه خود کالاهایی دارید که هزینه گمرکی به آن تعلق می گیرد، پس بهتر است برای واردات موقت، سپرده ای داشته باشید که هنگام عزیمت قابل استرداد باشد.

بیشتر ارز خود را در مالزی تبدیل کنید. زیرا جابه جایی مقدار زیادی رینگیت(ارز مالزی) به داخل و یا خارج از این کشور محدودیت دارد.

وقتی از معبد بودا بازدید می کنید، از قوانین ساده آنجا تبعیت کنید. احترام بگذارید و کلاه و کفش تان را درآورید، لباس مناسب به تن داشته باشید، لباس کوتاه نپوشید. هنگام نشستن، هرگز پاهایتان را به سمت کسی یا تصویر بودا قرار ندهید. وقتی راهب ها یا راهبه ها وارد می شوند، به احترام آنها از جای تان برخیزید.

ابتدا با پای چپ وارد زیارتگاه و سپس با پای راست از آنجا خارج شوید. این حرکت به صورت نمادین کمال را نشان می دهد.

منبع: traveltaboo.com
انتشار: 17 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 58

به "نکات سفر با تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر با تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید