همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی

به گزارش تور اروپا ارزان، همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی برگزار گردید. بیش از 150 پیکان بازسازی شده با رنگ های مجذوب کننده و تجهیزاتی مانند تنظیم ارتفاع پنوماتیک و سیستم صوتی از تمام ایران گرد هم جمع شده بودند.

همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: پیکان خودرویی که همه ما یا آن را داشته ایم یا خاطرات بسیاری با آن داریم.

چهره ای مظلوم و زحمت کش که سال های سال هم پلیس بوده و هم باربر، هم تاکسی بوده و هم خانواده ها را به مسافرت می برده.

اولین بار در سال 1346 شمسی از شرکت تالبوت انگلستان رهسپار شرکت ایران ناسیونال شد.

فقط چهل و هشت اسب بخار قدرت و صد و ده نیوتون متر گشتاور داشت اما بسیار سخت کوش و خوش تعمیر بود.

به همت فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری روز آدینه دهم دی ماه امسال در همایش پیکان کلاسیک، پیکان ها از تمام نقاط ایران در پیست آزادی جمع شدند تا تجدید خاطرات نمایند.

اما در این دور همی چه گذشت؟

پیکان وانت گوجه ای!

بی شک چشم گیرترین پیکان جمع یک پیکان وانت قرمز گوجه ای مدل 1367 تا دندان مسلح بود.

تمامی لوزام این پیکان وانت فابریک بود و تنها رنگ آن احیا شده بود.

تنظیم ارتفاع پنوماتیک و سیستم صوتی حرفه ای از امکانات این خودرو بودند.

چوب کاری فضای بار خودرو هم واقعا آن را چشم نواز نموده بود.

مالک این خودرو با پیکان وانتش به همه جای ایران می رود!

مالک این خودرو از شمال کشور آمده بود.

تاکسی نارنجی

یک تاکسی پیکان نارنجی هم آدم را به دوران قدیم می برد.

این پیکان کاربری مسافربری نداشت و مالک خوش ذوقش آن را با نهایت وسواس و با لوازم انگلیسی به شکل بی نطیری بازسازی نموده بود.

هیچ موجی رو بدنه نبود و کیفیت رنگ عالی بود.

مالک یک دستگاه پیکان تاکسی آبی رنگ هم داشت.

پیکان مسافران بی شماری را در طول تاریخ ایران به مقصد رسانده است.

پیکان های جوانان

کسانی که پیکان باز بودند اما شتاب بیشتری می خواستند به سراغ نسخه جوانان آن می رفتند که دو کاربوراتور داشت.

در نتیجه شتاب و کشش بهتری داست.

البته تنظیم آن ها و هماهنگ کردنشان کار هر کسی نبود.

در همایش پیکان کلاسیک تعدادی از پیکان های جوانان با رنگ های مجذوب کننده هم گرد هم جمع شده بودند و حسابی دلبری می کردند.

پرچم ایران با پیکان

سه دستگاه پیکان به رنگ های سفید، قرمز و سبز یک پرچم ایران را تشکیل داده بودند.

این پیکان ها نسخه معمولی بودند.

استقبال از نمایشگاه چطور بود؟

شرکت نمایندگان و بازدید نمایندگان زیادی از تمام نقاط ایران به پیست آمده بودند.

این رویداد دی جی هم داشت و با پخش موزیک فضا را حسابی شاد نموده بود.

بازسازی پیکان

احتمالا هنوز هم پیکان های زیادی در گوشه پارکینگ ها خاک می خورند و شاید عده ای به فکر اوراق کردن آن باشند.

اگر جزو این دسته هستید باید بدانید که خودروی شما بسیار ارزشمند و کاملا مستعد بازسازی است.

فرایند بازسازی پیکان شاید کمی راحت تر از خودروهای کلاسیک دیگر باشد چرا که اغلب لوازم فنی آن هنوز پیدا می گردد.

در خصوص لوازم ظاهری هم اگر بخواهید یک بازسازی درجه یک انجام بدهید باید آن را از انگلستان سفارش دهید اما در داخل کشور هم قطعات آن فراوان است.

منبع: بیت ران
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1778

به "همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش پیکان کلاسیک در پیست آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید