همه چیز درباره پرواز پرمیوم اکونومی و تفاوت های آن با اکونومی

به گزارش تور اروپا ارزان، کلاس پرمیوم اکونومی

بیشتر مسافرانی که می خواهند سفری ارزان داشته باشند پروازهای اکونومی را برای سفر انتخاب می نمایند اما شما انتخاب تقریبا مشابه دیگری هم دارید پرواز پرمیوم اکونومی که البته شباهت های زیادی با اکونومی دارد اما بین آن ها یک سری تفاوت هایی هست که شاید ترجیح بدهید در سفرهای بعدی پروازهای پرمیوم اکونومی را برای سفر انتخاب کنید. می خواهیم درباره پرواز پرمیوم اکونومی و تفاوت هایش با پرواز اکونومی حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

همه چیز درباره پرواز پرمیوم اکونومی و تفاوت های آن با اکونومی

مشخصه که پرمیوم اکونومی از اکونومی بهتر است اما قبل از اینکه به سراغ تفاوت های این دو برویم باید تعریفی از پرمیوم داشته باشیم:

برخی از ایرلاین ها (نه همه آن ها) پرمیوم اکونومی را به عنوان یک کلاس جایگاه های جداگانه ارائه می دهند. این جایگاه ها معمولا فقط در پروازهای بین المللی پیدا می شوند اما برخی از ایرلاین ها آن ها را برای پروازهای داخلی هم ارائه می دهند.

مزیت های پرمیوم اکونومی نسبت به اکونومی

تفاو بین اکونومی و پرمیوم بستگی به ایرلاین دارد اما به طور کلی در پرمیوم باید انتظار خدمات زیر را داشته باشید:

  • جای پای بیشتر: بدون شک مهمترین مزیت پرمیوم، داشتن فضای بیشتر است چون با فضای بیشتر پرواز راحت تری را تجربه می کنید، می توانید به راحتی بخوابید و پاهای خود را حرکت دهید. اگر میزان فضای جای پا برایتان اهمیت زیادی دارد و همواره از جایگاه های تنگ و کوچک فراری هستید پرواز پرمیوم اکونومی برای سفرهای بین المللی گزینه مناسبی ست. جایگاه های پرمیوم اکونومی بزرگ تر هستند و جای پای بیشتری دارند. پس در پرمیوم دیگر از گرفتن عضلات پا خبری نیست و به راحتی می توانید پاهای خود را در حین پرواز تکان دهید. اگر فضای اضافه جایگاه ها چندان برای شما اهمیتی ندارد به سراغ دیگر مزیت های پرمیوم بروید چون مطمئنا مزیت های دیگر این کلاس شما را به انتخاب آن ترغیب می نماید.
  • جایگاه های عریض تر: در پرمیوم جایگاه ها 5 تا 7 سانتی متر عریض تر است؛ این یعنی راحتی بیشتر و خواب راحت تر.
  • فاصله بیشتر جایگاه های روبروی هم: در پرمیوم بین پشت جایگاه شما و پشتی جایگاه های جلویی 96 سانتی متر فاصله است، این تفاوت نسبت به اکونومی بین 5 تا 7 سانتی متر می باشد.
  • اسکرین های بزرگ تر
  • غذاهای بیشتر: در پرمیوم غذاها و خدمات بهتری در انظار شماست. این نکته را در نظر داشته باشید که منظورمان خدمات بهتر نسبت به اکونومی است و نباید انتظار داشته باشید که در پرمیوم خدمات بیزنس کلاس دریافت کنید!

فضای اضافه پرمیوم به این علت است که معمولا تعداد جایگاه های پرمیوم یکی دو تا کمتر است. با توجه به اولویت های سفر، رجحانن پرواز را انتخاب کنید؛ گاهی هدف شما پروازی مقرون به صرفه تر است و گاهی هم پرواز راحت تر را ترجیح می دهید در این صورت حتما راضی هستید که پول بیشتری دهید و پرواز پرمیوم اکونومی را انتخاب کنید.

اینکه برای پیدا کردن رجحانن خدمات به وبسایت های مختلف هواپیمایی بروید تا سرویس های آن ها را با هم مقایسه کنید ممکن است کمی گیج نماینده به نظر آید، در این صورت رجحانن راه این است که به سراغ نقشه جایگاه ها بروید اگر دیدید در یک ردیف تعداد جایگاه ها کمتر است این ردیف می تواند پرمیوم باشد. اگر بلیط پرواز اکونومی دارید و الان فضای بیشتری در هواپیما می خواهید می توانید به مامور چک-این اطلاع دهید معمولا هواپیمایی ها با کمال میل این ارتقا را برایتان انجام می دهند اما حتما از قبل از جایگاه جایگاه خود و پرمیوم بودن پرواز جایگزین مطمئن شوید. برای داشتن پروازی خارق العاده باید بدانید که پول هایتان را چگونه خرج کنید. برای خرید پرواز ماهان روی لینک آن کلیک کنید.

پرمیوم چقدر گران تر از اکونومی است؟

تفاوت قیمت بین پرمیوم و اکونومی بسته به ایرلاین و جهت پرواز دارد؛ به طور کلی پرمیوم 30 درصد گران تر است اما گاهی هم قیمت بلیط های آن حدود 2 برابر اکونومی می باشد. قیمت بلیط ایرلاین ها براساس عرضه و تقاضا مشخص می گردد پس هیچ فرمول مشخصی برای مشخص قیمت وجود ندارد.

پرمیوم اکونومی در پروازهای داخلی که زمان پرواز کمتر است قیمت مناسبی دارد. معمولا پرمیوم های داخلی به معنی جایگاه های جلوی هواپیماست و در این ردیف هیچ کسی در جایگاه میانی نمی نشیند. روی این جایگاه ها راحتی بیشتری دارید اما تمام امکاناتی که در بالا گفتیم را شامل نمی گردد. برای خرید بلیط هواپیما به این صفحه مراجعه کنید.

پرواز با اکونومی بهتر است یا پرمیوم اکونومی؟

بدون شک پرمیوم بهتر از اکونومی است اما سوال اینجاست که چقدر می خواهید برای این رجحان هزینه کنید؟ همانطور که در بالا گفتیم گاهی قیمت بلیط ها مناسبه اما معمولا گران است. جواب این سوال به ویژگی های ظاهری شما هم بستگی دارد مثلا اگر قد بلند هستید فضای جای پای بیشتر تاثیر چشمگیری بر روی راحتی شما در حین پرواز می گذارد.

ایرلاین ویرجین آتلانتیک از ایرلاین هایی است که رجحانن خدمات را در پرمیوم ارائه می دهد مثلا در حالی که عرض بیشتر جایگاه های پرمیوم حدود 45 سانتی متر است در این ایرلاین، عرض جایگاه ها 53 سانتی متر می باشد.

چگونه از اکونومی به پرمیوم ارتقا پیدا کنیم؟

برای ارتقا از اکونومی به پرمیوم هیچ دستورالعمل مشخصی وجود ندارد اما باید به نکاتی توجه کنید. بیشتر ایرلاین ها تمام کوشش خود را می نمایند تا مسافران را ترغیب نمایند برای جایگاه های پرمیوم پول بیشتری دهند چون شاید در ادامه مجبور شوند جایگاه های پرمیوم را به رایگان در اختیار مسافران بگذارند! به خاطر داشته باشید که برخی از ایرلاین ها در حالی پرواز را آغاز می نمایند که جایگاه های پرمیوم آن ها خالی ست پس می توانید از این فرصت طلایی بهره ببرید و ارتقای رایگانی داشته باشید!

تفاوت پرمیوم با بیزنس کلاس

قیمت بلیط پرمیوم حدود 65 درصد کمتر از بیزنس کلاس است اما از نظر امکانات و فضا این دو کلاس تفاوت های چشمگیری با هم دارند چون در بیزنس حدود 50 درصد جای پای بیشتر و امکانات و غذاهای فوق العاده ای دریافت می کنید.

منبع: skyscanner.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1842

به "همه چیز درباره پرواز پرمیوم اکونومی و تفاوت های آن با اکونومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره پرواز پرمیوم اکونومی و تفاوت های آن با اکونومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید