ویروس کرونا؛ فعالیت دوباره ایرلاین ها با کاهش مسافران و گرانی بلیط هواپیما

به گزارش تور اروپا ارزان، طبق اطلاعیه یاتا، پروازهای ایرلاین ها تحت تاثیر فشار دولت ها و سازمان بهداشت جهانی با تعداد مسافران کمتر و بلیط های گران تر از سر گرفته می شوند.

ویروس کرونا؛ فعالیت دوباره ایرلاین ها با کاهش مسافران و گرانی بلیط هواپیما

حدودا سه یا چهار ماه پیش بود که پیدایش یک ویروس در شهر ووهان چین، جهان را با اتفاقاتی کاملا نو و عجیب روبه رو کرد. پیدایش و شیوع ویروس کرونا ابتدا در چین و سپس در سایر نقاط جهان، نوع بشر را با یکی از عجیب ترین و سخت ترین چالش های تاریخش روبه رو کرد.

ویروس کرونا در پی شیوع در سایر نقاط جهان، به ایران هم راه پیدا کرد و همه ما را به چالش کشید. در پی جلوگیری از شیوع این ویروس، فعالیت های پیش گیرانه مثل منع سفر به نقاط جهان، از طریق دولت های جهان تصویب و اجرا شد. اکنون که شرایط کنترل ویروس کرونا کمی بهتر شده، به نظر می رسد که شرایط جهان کم کم در حال بازگشت به حالت قبلی خود است و می بینیم که کشورهای مختلف، در حال لغو قانون منع سفر هستند و در پی آن، سرویس های حمل ونقل مثل خطوط هوایی نیز در حال آماده شدن برای از سرگیری فعالیت های خود هستند.

از سر گرفته شدن فعالیت ایرلاین ها به این آسانی ها هم نخواهد بود؛ چراکه طبق صحبت های الکساندر دژونیاک، مسئول اتحادیه بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا)، فعالیت دوباره خطوط هوایی به قیمت گرانی بلیط هواپیما و انتقال تعداد کمتری از مسافران (نسبت به حالت عادی پروازها) از سر گرفته می شود.

دژونیاک اظهار داشت که وضع شدن قوانین و محدودیت های نو برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، روی تعداد مسافران و قیمت بلیط هر پرواز تاثیر خواهد داشت. مسئول اجرایی و مدیر کل اتحادیه بین المللی حمل ونقل هوایی برای توضیح شرایط موجود هنگام از سرگرفته شدن فعالیت خطوط هوایی، دو عنصر تراکم زدایی و خنثی سازی را خاطرنشان می کند. اصطلاح تراکم زدایی به کم شدن جمعیت مسافران هر پرواز و ایجاد فاصله ی اجتماعی اشاره می کند و خنثی سازی، فرآیند ایجاد فاصله میان مسافران هواپیما از طریق ایجاد جایگاه های بدون مسافر را توضیح می دهد.

دژونیاک در صحبت های خود چنین می گوید:

فرآیند تراکم زدایی، مورد درخواست سازمان های هواپیمایی کشورهای جهان و سازمان بهداشت بین المللی بوده و ما در هواپیماهای کوچک، با خالی گذاشتن یکی در میان جایگاه ها در دو ردیف این نوع از هواپیماها، فرآیند فاصله اجتماعی را در هواپیماها پیاده سازی می کنیم.

با توجه به این خط فکری که قرار است از طریق خطوط هوایی دنبال شود، هواپیماهای شرکت رایان ایر (Ryanair) که همیشه با 189 مسافر به سمت مقصد پرواز می کردند، حالا باید 126 مسافر را منتقل کنند؛ موردی که از نظر دژونیاک، یک تغییر اساسی در نحوه فعالیت شرکت هایی است که با هواپیماهای کوچک به مسافران خود خدمات ارائه می کردند. اگر یک ایرلاین به خصوص بیاید و مسافران خود را به یک سوم کاهش بدهد، برای ایجاد تعادل میان مخارج یا سود و زیان شرکت، باید هزینه هایی مانند قیمت بلیط را 50 درصد افزایش دهند. این افزایش قیمت کاملا با موضوع عرضه و تقاضا ارتباط مستقیم خواهد داشت و کم شدن ظرفیت پروازها برای جلوگیری از شیوع ویروس میان مسافران، احتمال گران شدن بلیط ها را بیشتر از قبل می کند.

مقوله تراکم زدایی اخیرا در پروازهای ایرلاین های مختلف رعایت می شود و هر یک از این شرکت ها با توجه به هواپیماهایی که در اختیار دارند، چینش مسافران را به گونه ای انجام می دهند که تراکم زدایی اجرا شده و فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت شود. در اعلامیه رسمی اتحادیه بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا)، سرویس بهداشتی هر هواپیما پس از 10 بار مورد استفاده قرار گرفتن، باید ضدعفونی شوند.

ضمناً، سه ردیف در هر هواپیما برای ایجاد فضای قرنطینه میان مسافران، باید خالی نگه داشته شود. این اطلاعیه همچنین خاطرنشان می کند که یک نفر از اعضای پرواز باید مراقب سایر مسافران باشد و از تماس با سایر خدمه اجتناب کند. این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری چین (CAAC) الزامات کاری با هدف جلوگیری از ورود مسافران و افزایش احتمال شیوع ویروس را برای پروازهای ورودی و خروجی ایجاد کرده است.

منبع: کجارو / independent.co.uk
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1843

به "ویروس کرونا؛ فعالیت دوباره ایرلاین ها با کاهش مسافران و گرانی بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ فعالیت دوباره ایرلاین ها با کاهش مسافران و گرانی بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید