پاسپورت دیجیتال آخرین نوآوری یاتا برای بازگشایی سریع تر مرزها

به گزارش تور اروپا ارزان، به منظور بازگشایی مجدد مرزها بدون در نظرگیری قرنطینه و آغاز مجدد پروازهای هوایی، دولت ها احتیاج دارند به قدر کافی نسبت به این تصمیم اعتماد به نفس داشته باشند و به طور موثر ریسک انتقال ویروس کرونا را پایین بیاورند. این بدان معناست که دولت ها برای چنین اقدامی، احتیاج به اطلاعات دقیقی از شرایط سلامتی مسافرین خواهند داشت.

پاسپورت دیجیتال آخرین نوآوری یاتا برای بازگشایی سریع تر مرزها

مطلع کردن مسافران از این که کدام تست، واکسن و ملزومات برای سفر ارجحیت خواهد داشت، دادن اطلاعاتی که مسافران در کجا می توانند تست کرونا بدهند و چگونه به طور موثق و مطمئن جواب آزمایش کرونا یا حتی گواهی واکسیناسیون خود را به اشتراک بگذارند؛ کلیدی است که موجب می گردد دولت ها اعتماد به نفس کافی برای باز کردن مرزهای خود را به دست آورند.

جهت برطرف چالش های گفته شده انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (یاتا) در صدد عرضه پلتفرم دیجیتالی به نام IATA Travel Pass است که توسط آن اطلاعات مورد احتیاج دولت و ایرلاین برای اطمینان یافتن از شرایط سلامتی مسافران فراهم خواهد شد.

کاربرد برنامه مجوز مسافرتی یاتا

IATA Travel Pass یا مجوز مسافرتی یاتا، برنامه رایگانی است که تا مارس 2021 برای دستگاه های تحت سیستم عامل اندورید و IOS عرضه خواهد شد و این اجازه را به مسافران خواهد داد که اطلاعات مربوط به تست های کرونا یا واکسیناسیون خود را ذخیره و مدیریت نمایند، مراکز معتبر تست کرونا در کشور مقصد را پیدا نمایند، به طور ایمن اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند و اطلاعات دقیقی از پیش احتیاجهای سفر خود مانند الزام به واکسیناسیون و ... را کسب نمایند.

البته مجوز مسافرتی یاتا یک ویژگی مهم دیگر هم دارد که امکان ایجاد گذرنامه دیجیتالی (Digital Passport) است. این ماژول همانند یک سند معتبر برای مسافرانی کار می نماید که اطلاعات مربوط به واکسیناسیون یا تست کرونا خود را در آن ثبت نموده اند و به واسطه اشتراک گذاری آن به دولت یا ایرلاین ها می توانند صحت آزمایشات خود را اثبات نمایند.

پاسپورت دیجیتال نخستین بار در امارات آزمایش می گردد

امارات (Emirates) نخستین ایرلاینی است که مراحل آزمایشی نرم افزار مجوز مسافرتی یاتا در آن از تاریخ 19 ژانویه 2021 آغاز شده است. بنابراین مسافرینی که پاسپورت دیجیتالی خود را در این نرم افزار ایجاد نموده باشند، قادر خواهند بود به صورت آنلاین و حتی پیش از رسیدن به فرودگاه، شرایط تست یا واکسیناسیون خود را برای ایرلاین ارسال نمایند و تائیدیه شرایط سلامتی مسافران در سریع ترین حالت ممکن آنالیز نمایند.

شرکت هواپیمایی امارات همچنین یک روز پیش از آغاز آزمایشی نرم افزار مجوز مسافرتی یاتا در تاریخ 18 ژانویه واکسیناسیون کارمندان خود را از جمله، خدمه های کابین، خلبانان و سایر کارکنان را آغاز نموده است. این ایرلاین اعلام نموده است که فرایند تزریق واکسن کرونا برای تمامی کارکنان امارات ایرویز انجام خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1282

به "پاسپورت دیجیتال آخرین نوآوری یاتا برای بازگشایی سریع تر مرزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسپورت دیجیتال آخرین نوآوری یاتا برای بازگشایی سریع تر مرزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید