پیامی برای درگذشت معمار مبتکر ایرانی

به گزارش تور اروپا ارزان، مدیرعامل موسسه یاری به توسعه فرهنگ و هنر در پی درگذشت مهندس فرهاد احمدی ـ از طراحان و معماران سرشناس ایرانی ـ پیغام تسلیتی را منتشر کرد.

پیامی برای درگذشت معمار مبتکر ایرانی

به گزارش خبرنگاران، فرهاد احمدی، مهندس معمار و عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی پس از ماه ها مبارزه با بیماری سرطان صبح سه شنبه 11 شهریور ماه در سن 70 سالگی درگذشت.

مرحوم احمدی سال 1329 در شهر آبادان به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته مهندسی معماری و شهرسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1356 شمسی بود. احمدی از جمله معماران معاصر ایران به شمار می آمد که طرح های خود را با گرایش آکادمیک و مبتنی بر اصول نظری تبیین شده ای طراحی می کرد و با تاکید بر زمین مداری و پیوند محیط با فضا، معماری خاصی را پدید آورده بود.

به طور کلی فرهاد احمدی در دو دهه گذشته در کنار آموزش معماری و مسئولیت های دیگر خود، حدود 30 طرح ارائه کرد که اغلب آنها در حد ملی بوده اند و مضمون فرهنگی داشته اند. فرهاد احمدی از سال 1360 شمسی عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی شهید بهشتی بود.

آیین خاکسپاری این هنرمند و مدرس دانشگاه پنج شنبه، 13 شهریور ماه ساعت 10:30 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

در متن پیغام تسلیت امین عارف نیا ـ مدیرعامل موسسه یاری به توسعه فرهنگ و هنر ـ آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

رد پای هنرمندان به واسطه آثار هنرهای ماندگار در تاریخ جاودانه است .

ضایعه درگذشت معمار فرهیخته و فرهنگ دوست مهندس فرهاد احمدی را که عالمانه و مبتکرانه و با شناخت از فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی در طراحی بسیاری از مراکز و مجتمع های فرهنگی و هنری معاصر نقش آفرینی کرد به خانواده گرامی آن فقید سعید و جامعه معماران ایران تسلیت عرض می کنم.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و سلامت مسالت می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 992

به "پیامی برای درگذشت معمار مبتکر ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامی برای درگذشت معمار مبتکر ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید