چرا گل مشکوک به آفساید امباپه به اسپانیا سالم اعلام شد؟

به گزارش تور اروپا ارزان، در یکی از بحث برانگیز ترین صحنه های فینال لیگ ملت های اروپا، گل فزونی فرانسوی ها در حالی پذیرفته شد که به نظر می رسید زننده آن در موقعیت آفساید قرار داشت.

چرا گل مشکوک به آفساید امباپه به اسپانیا سالم اعلام شد؟

به گزارش خبرنگاران، بازگشت تیم ملی فرانسه مقابل اسپانیا در فینال لیگ ملت های اروپا برای کسب پیروزی 2 بر یک و فتح این رقابت ها با گلی که کیلیان امباپه در دقیقه 80 به ثمر رساند کامل شد. در خصوص این گل حرف و حدیث هایی وجود داشت چرا که به نظر می رسید مهاجم فرانسوی ها هنگام ارسال پاس عمقی از سوی تئو هرناندس جلوتر از آخرین مدافع اسپانیا، اریک گارسیا واقع شده است. با این حال VAR هم با بازبینی صحنه خاطرنشان کرد که گل صحیح است که این موجب اعتراض اسپانیایی ها شد. رسانه های این کشور تصمیم تیم داوری را یک رسوایی خواندند و از آن به شدت انتقاد کردند.

تله آفسایدگیری اسپانیایی ها اگرچه درست بود اما بازیکن خود این تیم این تله را خراب کرد. در صحنه آهسته معین است که امباپه کاملاً در موقعیت آفساید است اما تأثیری که اریک گارسیا قبل از رسیدن توپ به امباپه روی آن گذاشت، سبب شد گل امباپه سالم باشد. این تماس عمدی با توپ از سوی بازیکنان اسپانیا به معنای از نو شروع شدن گردش توپ بود و خروج امباپه از موقعیت آفساید شد. طبق قوانین، تماس عمدی یک بازیکن با توپ در طول راستا یک پاس، به معنای شروع مجدد گردش توپ است. به این ترتیب اگر اریک گارسیا اجازه عبور توپ را می داد، گل امباپه مردود اعلام می شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1638

به "چرا گل مشکوک به آفساید امباپه به اسپانیا سالم اعلام شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گل مشکوک به آفساید امباپه به اسپانیا سالم اعلام شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید