با استادیوم نیوکمپ، خانه اصلی تیم بارسلونا آشنا شوید

به گزارش تور اروپا ارزان، استادیوم نیوکمپ | Camp Nou

شما فوتبالی هستید؟ البته در این زمینه فرقی نمی کند که باشید یا نه زیرا هر کسی در زندگیش برای چند بار هم که شده نام استادیوم نیوکمپ و باشگاه بارسلونا را شنیده است! این استادیوم و تیم ورزشی بسیار مشهور و مطرحش را می توان به عنوان قلب تپنده و مرکز اصلی شور و هیجان شهر بارسلونا دانست. اگر دوست دارید بدانید که مسی و پیکه در زمین چه استادیومی معمولا به زمین می فرایند پس، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر استادیوم نیوکمپ در شهر بارسلون اسپانیا را مورد آنالیز قرار دهیم.

با استادیوم نیوکمپ، خانه اصلی تیم بارسلونا آشنا شوید

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ورزشگاه نیو کمپ یا ورزشگاه کورت قدیم، ورزشگاهی در شهر بارسلون است که با گنجایش 120 هزار صندلی به اندازه ای که باید و شاید نظر مسئولان یوفا را از لحاظ استانداردها جذب نمی کرد. با این که این ورزشگاه در تاریخ 24 سپتامبر سال 1957 میلادی ساخته شد اما بیش از 3 برای ساخت آن وقت گذاشته شده بود.

در افتتاحیه این ورزشگاه با خواندن یکی از سرودهای معروف، بازی بین دو تیم بارسلونا و لژیا ورشو که قهرمان لیگ کشور لهستان بود آغاز شد. در این بازی که به عنوان بازی افتتاحیه این ورزشگاه تدارک دیده شده بود، بارسلونایی ها که از این به بعد به رسم هواداران اصیل این تیم آن ها را کاتالان ها نام خواهیم برد، 4 بر 2 این تیم را بردند.

ورزشگاه نیوکمپ (Camp Nou) را خیلی ها جدای از این که ورزشگاه این تیم قَدَر قدرت اسپانیایی بدانند آن را خانه امن این تیم فوتبالی می دانند. البته باید بگوییم که خانه کاتالان های آبی و اناری پوش، در حال حاضر عظیم ترین ورزشگاه در کل قاره اروپا نیز به حساب می آید!

به عقب ترها که برگردیم، ورزشگاه نیوکمپ در طول برگزاری جام دنیای 1982 میلادی در این ورزشگاه به شهرت و صندلی بسیار بالایی رسید. همانطور که بالاتر نیز گفتیم این ورزشگاه در ابتدا و زمانی که میزبان 120 هزار تماشاگر بود، به خاطر استانداردهای اتحادیه فوتبال اروپا که آن را یوفا می نامند، تعداد صندلی های خود را به حدود 99 هزارعدد کاهش داد. ورزشگاه نیوکمپ 48 متر ارتفاع ، 250 متر طول و 220 متر پهنا دارد و به طور کلی دارای زیربنایی به مساحت 55 هزار متر مربع است. نکته جالبی که درباره ورزشگاه نیوکمپ و شیوه ساخت آن وجود دارد این است که شما می توانید ظرف 5 دقیقه در هر کجا که نشسته باشید از ورزشگاه خارج شوید. درباره گنجایش ورزشگاه نیو کمپ باید این را بدانید که در مقطع زمانی، مسئولین باشگاه قصد داشتند تا ظرفیت ورزشگاه را به 115 هزار نفر افزایش بدهند اما به هر حال در حال حاضر وقفه ای در اجرای این تصمیم ایجاد شده است.

در تاریخ 23 نوامبر سال 2007 باشگاه بارسلونا خبر از توسعه مجدد ورزشگاه نیوکمپ را دادند که بر اساس اطلاعات آن، نورمن فاستر که یکی از معماران بسیار مشهور اروپایی است، مسئولیت بازسازی باشگاه را بر عهده گرفت. هدف از ساخت و ساز جدید این بود تا ظاهری متمایز با توجه به شخصیت این باشگاه و البته یک سری بهبودها را نیز ایجاد نمایند. قرار شد تا در این طرح های توسعه این باشگاه؛ یک منطقه جدید برای مهمانان ویژه، تجهیزات جدید برای خبرنگاران مستقر در ورزشگاه و امکاناتی برای افراد معلول تنها بخشی از اقداماتی باشد که صورت بگیرد. اما از همه این خصوصیات مهم تر این بود که قرار شد تا ورزشگاه به ظرفیت قبلی خود باز گردد و 115 هزار نفر در امکانات کامل قادر باشند تا مسابقات را تماشا نمایند.

فضای جانبی ورزشگاه نیوکمپ

در نزدیکی ورزشگاه نیوکمپ 1 ورزشگاه کوچک وجود دارد که در سال 1982 میلادی ساخته شد و به عنوان ورزشگاه خانگی تیم ذخیره بارسلونا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این منطقه 1 سالن اختصاصی برای ورزش هایی همچون بسکتبال، هندبال، فوتسال و هاکی نیز وجود دارد. ورزشگاه نیوکمپ همچنین موزه معروف بارسلونا را در خود جای داده است. به علاوه 1 کلیسای کوچک کاتولیک نیز در خود دارد در که بازیکنان می توانند در روز بازی، در آن به عبادت و راز و احتیاج بپردازند. اگر به بارسلونا سفر کردید از یاد نبرید که از ورزشگاه می توان بازدید کنید. تور ورزشگاه به نام تجربه نیوکمپ برای هر کسی موجود است. این تور از موزه باشگاه آغاز می گردد و تا بقیه قسمت های ورزشگاه ادامه پیدا می نماید. کنار کمپ نو یا همان ورزشگاه نیو کمپ، مجموعه پالائو بلوگرانا قرار گرفته است. این ورزشگاه مجموعه ای است که محل انجام بازی های داخل سالن است و در مجاورت آن آیس رینک نیز قرار گرفته است که محل انجام بازی های هاکی روی یخ و پاتیناژ است.

پشت ورزشگاه نیز محل قرار داشتن مینی استادی است. مینی استادی نیز ورزشگاهی است که تیم بارسلونا آتلتیک بازی های خود را در آنجا برگزار می کند.

ویژگی های جدید ورزشگاه نیوکمپ

  • تمام صندلی های ورزشگاه زیر پوشش سقف به مساحت 47 هزار متر مربع قرار خواهد گرفت و دیگر هواداران و بازیکنان نگران شرایط آب و هوا نخواهند بود.
  • شیب تمامی صندلی های ورزشگاه به سمت زمین بیشتر خواهد شد تا تماشاگران نمای بهتری را از زمین بازی می توانند تا داشته باشند.
  • قرار دریافت یک مانیتور پشت تمامی صندلی های ورزشگاه موجبات راحتی تماشاگران را به وجود آورده است.
  • قرار دریافت مانیتوری عظیم با آخرین فناوری دیجیتال و وضوح بالا با سیستم LED در بالای ورزشگاه نیز از ویژگی های این ورزشگاه است.
  • بهبود دسترسی به طبقه دوم و سوم ورزشگاه دسترسی تماشاگران را بیشتر نموده است.
  • هم سطح کردن طبقه سوم برای اضافه شدن سقف و اضافه شدن امکانات رفاهی در همین طبقه نیز به همین دلیل بوده است.
  • در طی فعل و انفعالات ورزشگاه، افزایش تعداد صندلی های تماشاگران به 105 هزار صندلی قدمی مثبت برای تماشاگران محسوب می شد.
  • طرح ارگونومیک برای ایجاد فاصله مناسب میان صندلی ها و راحتی تماشاگران طرح و رسمی تازه برای تماشاگران بازی ها بود.
  • راستا ویژه برای معلولین نیز در تغییرات جدید به ورزشگاه اضافه شد.
  • فضای بیشتر راهروها برای رفت و آمد راحت تر هواداران و بهبود شرایط راه پله های موجود و توسعه آنها در نیوکمپ از جمله تغییرات این ورزشگاه بود.
  • از جمله دیگر تغییرات اجرا شده در این باشگاه عبارتند از:
  • افزایش و بهبود باجه های بلیط فروشی
  • صرفه جویی در انرژی و پایداری زیست محیطی برای به دست آوردن گواهینامه های کیفیت و استاندارد
  • افزایش امنیت تماشاگران و به حداقل رساندن اختلال ممکن ناشی از روبرو شدن هواداران دو تیم با در نظر دریافت ورودی های جداگانه و معابر داخل ورزشگاه
  • افزایش و بهبود مناطق پذیرایی و میهمان پذیری
  • ساخت یک پارکینگ زیر زمینی و ایجاد کردن یک منطقه بسیار عظیم در بیرون از ورزشگاه برای راحتی تماشاگران.
  • با ایجاد سقف الکترونیکی جدید که با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ساخته شد، آب باران جمع آوری خواهد شد و برای آبیاری زمین چمن ورزشگاه از آن استفاده خواهد شد. این سقف همچنین با استفاده از نور خورشید، چراغ ه ای ورزشگاه را نیز روشن خواهد نمود.
  • سقف شامل آخرین تکنولوژی ها برای اسکوربرد، روشنایی زمین، بلندگوها و همچنین دسترسی به اینترنت بی سیم خواهد بود.
  • امکانات و خدمات بهبود یافته برای تماشاگرانی که اختلالات شنوایی و بینایی دارند نیز از جمله خدمات جدبد ورزشگاه نیوکمپ بود.
  • سقف جدید موجب کاهش سر و صدای تماشاگران در محله خواهد شد.
  • ورزشگاه جدید به این دلایل هوشمند است:

دانستنی هایی درباره ورزشگاه نیوکمپ

  • موسس باشگاه خوان گمپر سوئیسی است.
  • رنگ های قرمز و آبی پیراهن بارسلونایی ها به احترام باشگاه بازل سوئیس است که موسس باشگاه در آن به عنوان کاپیتان بازی می کرد.
  • باشگاه هواداران بارسلونا با بیش از 170 هزار عضو یکی از عظیم ترین باشگاه های طرفداری در دنیا به شمار می آید.
  • برای دریافت کارت بلند مدت هواداری و عضویت در نیوکمپ، باید عضو باشگاه بود و در 1 لیست انتظار هم نیز ثبت نام کرد. اف. اث بارسلونا بیش از 170 هزار عضو در خود دارد که 9500 نفر از آن ها از اکتبر سال 2010 در این لیست قرار گرفته اند. از آن جایی که هر سال 225 جا خالی می گردد، به این ترتیب زمان تقریبی انتظار عضویت در این باشگاه بالغ بر 42 سال انتظار می گردد.
  • در 17 نوامبر سال 1982 پاپ ژان پل دوم از نیوکمپ دیدن کرد و همراه با 120 هزار نفر به اجرای مراسم دعا پرداخت. از همان زمان به بعد پاپ نیز عضوی از باشگاه بارسلونا به حساب آمد.
  • در بازسازی اینورزشگاه تصمیم گرفته شد که نمای خارجی ورزشگاه مانند ورزشگاه آلیانتس آرنا (Allianz Arena) در مونیخ با توجه به موقعیت زمانی و تاریخی روشن و نورافشانی گردد.
  • تا به حال نام ورزشگاه لا ماسیا به گوشتان خورده است؟ باید خدمتتان عرض کنیم که لامسایا در واقع خانه دهقانی از قرن 18 میلادی، دقیقا در کنار ورزشگاه قرار گرفته است و از سال 1979 تا 2011 به عنوان آموزشگاه جوانان بارسلونا از آن استفاده می شده است.
  • باید این را بدانید که ورود هواداران افراطی بارسلونا معروف به Boixos Nois، از سال 2003 به بعد لغو شد و این افراد تحت هیچ عنوانی اجازه ورود به ورزشگاه نیوکمپ را ندارند.
منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 652

به "با استادیوم نیوکمپ، خانه اصلی تیم بارسلونا آشنا شوید" امتیاز دهید

2 کاربر به "با استادیوم نیوکمپ، خانه اصلی تیم بارسلونا آشنا شوید" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با استادیوم نیوکمپ، خانه اصلی تیم بارسلونا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید