چگونه سفری هیجان انگیز با بچه ها تجربه کنیم

به گزارش تور اروپا ارزان، شاید همه بر این عقیده باشند که مسافرت با بچه ها سخت و پر دردسر است. اما آیا واقعا این طور است؟باید دانست که سفر با بچه ها با کمی صبر و رفتاری مناسب می تواند لذت بخش باشد و همچنین موهبت ها و مزایای دارد که به هیچ عنوان در تنهایی سفر کردن نصیب شما نخواهد شد. بچه ها با جذابیت و مهربانی که دارند، پاداش های بزرگی را نصیب شما خواهند کرد.

چگونه سفری هیجان انگیز با بچه ها تجربه کنیم

البته کسی این موضوع را رد نمی کند که سفر با بچه ها نگرانی ها و چالش های خاص خودش را دارد. پس با ما همراه باشید تا تجربیات خود را در این زمینه افزایش دهید.

  • یک بسته بهداشتی باید تهیه کنید؛ دستمال کاغذی، پنبه، محلول یا ژل ضدعفونی کننده و دستمال مرطوب را به اندازه کافی توی بسته تان قرار دهید. دستمال های مرطوب خیلی مفید هستند، چون نه تنها دست و صورت را پاک می کنند بلکه غذاها و خوراکی ها را نیز از روی لباس پاک خواهند کرد.
  • بچه ها نسبت به تغییرات آب وهوایی حساس تر هستند؛ بهتر است داروهایی را که احتمال می دهید به کارتان بیاید، همراه داشته باشید. مثل داروی ضد تهوع، دل درد، ضد تب، ضد حساسیت یا پماد و لوسیون های خارش حشرات و امثال این ها.
  • اگر با اتومبیل شخصی تان سفر می کنید، فضای خالی را از قلم نیاندازید. سعی کنید تا آنجا که ممکن است فضای داخل خودرو خالی بماند. تا آنجا که ممکن است همه اثاث را در صندوق عقب ماشین جای دهید. معمولا بیشتر از نیاز خود اثاث بر ندارید. بچه هایی که بین ساک ها و چمدان ها فشرده شده اند، حتما بدخلق می شوند.
  • کودک خود را سرگرم کنید. کمی پس از این که به راه افتادید، کودک را به نحوی مشغول کنید. با او صحبت کنید، از او سوالاتی بکنید و هرازگاه او را تحسین کنید. اگر سفرتان طولانی است (بیش از یک ساعت)، هنگامی که رفتار درستی از خود نشان می دهد به او تنقلات بدهید. در سفرهای طولانی به نحوی برنامه ریزی کنید که حین سفر هرچند ساعت یک بار کودک بتواند از ماشین بیرون بیاید و استراحتی بکند، به اطراف بدود، به توالت برود و کارهای دیگری انجام دهد. در صورت روبرو شدن با هرگونه خرابکاری و شیطنت با توضیح دادن مشکل رفتاری به کودک و گوشزد کردن رفتار درست، به این مساله رسیدگی کنید.
  • اگر با هواپیما سفر می کنید، بد نیست چند تا بازی که مناسب انجام دادن داخل هواپیما باشد، یاد بگیرید. یکی از بهترین اسباب بازی ها برای سفر تخته های مغناطیسی در ابعاد مسافرتی است. قلم این تخته ها متصل است و نمی افتد، قطعه قابل گم شدن ندارد و کاغذها و قلم های کودک شما هرگز تمام نخواهد شد. می توانید روی آن کلمات کوتاه بنویسید و به کودک خواندن آنها را یاد بدهید ، کودک ازخواندن کلمات لذت خواهد برد. یا می توانید اشکال ساده ای بکشید و از کودک خود بخواهید حدس بزند که چه شکلی کشیده اید. این اسباب بازی برای کودک، یا شاید حتی برای پدر و مادر، بسیار مجذوب کننده و سرگرم کننده خواهد بود .
  • در طول پرواز ممکن است کودک شما دچار گوش درد شود. برای بچه های زیر دو سال شاید بد نباشد با مشورت پزشک از استامینوفن مخصوص بچه ها استفاده کنید؛ هم چنین بهتر است پنبه یا پدهای کوچک نرم توی گوش کودک بگذارید. در مورد بچه های بالای دو سال به احتمال زیاد این مشکل با آب نبات موردعلاقه شان حل می شود ولی آن ها هم بد نیست که پنبه توی گوش شان داشته باشند.
  • اگر کودک شما بالای سه سال سن دارد، در مورد سفر خود با او صحبت کنید؛ اجازه بدهید کودک شما هم بداند قرار است کجاها را ببینید و چه برنامه هایی دارید؛ برنامه هایی مثل دیدن حیوانات یا خوردن غذاهای خاص حتماً برای او جالب خواهد بود. از خودش بپرسید که دوست دارد در طول سفر چه کارهایی انجام دهد؛ اگر امکان انجام آن کار نبود، برایش توضیح دهید و پیشنهادهای دیگری با او در میان بگذارید.
  • خوب نیست که مثل چمدان با کودک تان برخورد کنید و تنها او را دنبال خودتان بکشانید؛ سعی کنید به خواسته هایش توجه کنید و اجازه بدهید به او نیز خوش بگذرد.
  • اگر فرزند شما آن قدر بزرگ شده که بتواند دوربین عکاسی را در دستش کنترل کند، از او بخواهید که از شما یا منظره های دور و برش عکس بگیرد و سفر را از دید کودک خود ببینید.
  • می توانید شهر یا کشور مقصد را روی نقشه به کودک تان نشان دهید، حتی بچه های کوچک از دنبال کردن نقشه لذت می برند. عکس جاهای دیدنی را که قرار است ببینید، به او نیز نشان دهید و او را برای سفر مشتاق کنید.
  • برای اینکه به کودک کمک کنید سفرش را به خاطر بسپارد، در هر شهر کارت پستال برای او بگیرید و در پشت آن کودک نکاتی در مورد آن شهر بنویسد یا به شما بگوید تا برایش بنویسید؛ در بازگشت در کارت پستال سوراخ کوچکی درست کنید و در حلقه ای بگذارید و برای او نگه دارید .
  • بد نیست در خانه دفترچه ای درست کنید که به تعداد روزهایی که در سفر خواهید بود برگه داشته باشد، تاریخ هر روز را بالای هر صفحه بنویسید، هر روزکودک می تواند نقاشی کارهایی که درآن روز انجام داده یا چیزهای جالبی که دیده است را بکشد؛ در برگشت این دفترچه خاطرات زیبایی برای شما خواهد ساخت؛ حتی می توانید به کودک کمک کنید از بروشورها و کارت پستال ها، عکس های محل سفر را بریده و در دفترش بچسباند .
منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1868

به "چگونه سفری هیجان انگیز با بچه ها تجربه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفری هیجان انگیز با بچه ها تجربه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید