با معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن آشنا شوید

به گزارش تور اروپا ارزان، اگر خواستار سفر به منطقه ای هستید که دارای اسطوره های زیاد و علم و تاریخی غنی است و هر ساله صدها هزار جهانگرد را به خود جلب می نماید، لندن و بریتانیا انتخابهای مناسبی هستند. موزه بریتانیا که غنی از هنر، فرهنگ و تاریخ هست یا برج لندن که شاهد پادشاهی دو شاه در انگلستان بوده، از معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن بشمار می آیند. اما، دیدنی های لندن بیش از این تعداد هستند و ما در مقاله مشهورترین جاهای دیدنی لندن قصد داریم تا شما را با شمار کثیری از جاذبه های گردشگری معروف لندن آشنا کنیم. پس، با ما همراه باشید.

با معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن آشنا شوید

موزه بریتانیا The British Museum

موزه بریتانیا یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن بوده و نزدیک به هشت میلیون اثر هنری از کل کشورهای کره زمین را در خود جای داده است. با بازدید از دیوارهای این موزه می توانید تاریخ و نژاد بشر را به زیبایی هرچه تمامتر مشاهده کنید. زمان ساخت این موزه به سال 1753 میلادی بر می گردد و در 15 ژانویه 1795 بازدید از این موزه آزاد اعلام شد. در اوایل بازگشایی این موزه، بیشتر آثار یک پزشک و دانشمند به نام سر هانز اسلوانز به چشم می خوردند اما، در طی سالهایی که بریتانیا به استعمار سایر کشورها پرداخت، این موزه گسترده تر شد و هم اکنون دارای چندین شعبه است. به طور خلاصه، اتفاقاتی که باعث گسترده تر شدن این موزه شدند را در ادامه بیان می کنیم:

1) پادشاه جورج با بدست آوردن غنایم بسیار توانست آثار این موزه را نزدیک به دو برابر افزایش دهد.

2) کتابخانه Cottonian Library را که به یاد رابرت کتان این اسم را بر آن نهاده بودند، اسلوانز به مجموعه موزه بریتانیا اضافه نمود و باعث گسترده تر شدنش شد. این کتابخانه در زمان ملکه الیزابت تاسیس گشته و قدمتی طولانی دارد.

3) اسلوانز کتابخانه هارلین را که شامل آثار اشراف زادگان آکسفورد بود را به موزه اضافه نمود که شامل تنها نسخه اصلی کتاب بیوولف نیز بود.

4) مجسمه هایی از یونان و رم و نیز آثار هنری از مصر به این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی لندن اضافه شدند.

5) نبرد رود نیل که از مهمترین جنگ ها بود، سبب بدست آمدن غنایم هنری بسیار زیادی از مصر شد که همین امر، موزه بریتانیا را غنی تر ساخت.

6) سنگ رزتا که از آثار گرانبها در این موزه بوده، توسط جورج سوم به این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن اضافه شد.

بیشتر بخوانیدموزه بریتانیا | دنیایی از شگفتی های ناشناخته در دنیا

نگارخانه ملی The national Gallery

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری معروف لندن، نگارخانه ملی The national Gallery هست. بیش از 2300 اثر هنری را می توان در این موزه مشاهده کرد. در ابتدای شروع به کار نگارخانه ملی لندن، مجلس بریتانیا 38 نقاشی را به این نگارخانه اهدا کرد بنابراین، این موزه کار خود را با آثار بسیار غنی و ارزشمندی شروع نکرد. این نقاشی ها آثار وارثان جان ژولیوس انگرشتاین که از کارگزاران بیمه و حامیان آثار هنری بود، هستند. این موزه بیشتر شامل آثار مردم بریتانیا بوده و تاریخ انگلستان و دنیا را در قالب نقاشی به نمایش درآورده است.

موزه تاریخ طبیعی لندن The Natural History museum

یکی دیگر از مشهورترین جاهای دیدنی لندن، موزه تاریخ طبیعی لندن بوده که شامل 80 اثر هنری است. کلیسای طبیعت نام دیگر موزه تاریخ طبیعی لندن بوده و آثار موجود در آن شامل 5 گروه هستند: گیاه شناسی، حشره شناسی، کانی شناسی، فسیل شناسی و جانور شناسی. افرادی که به علوم طبیعی علاقه دارند، بازدید از این موزه زیبا و غنی می تواند اطلاعات زیادی را در اختیارشان قرار دهد. با مراجعه به این مرکز می توان آثاری از چارلز داروین را که نظریه های مهمی در رابطه با تکامل انسان داشت، مشاهده کرد. وجود اسکلتهای بزرگ دایناسورها به جذابیت این موزه افزوده و سالانه صدها هزار گردشگر را به خود جذب می نماید.

تیت مدرن Tate Modern

افرادی که بدنبال آثار هنری مدرن هستند، تیت مدرن بهترین انتخاب برایشان است. این نگارخانه و نمایشگاه هنری مدرن در سال 2000 افتتاح شد و در آن می توان آثار ملی بریتانیا را از سال 1900 مشاهده کرد. ورودی این مکان رایگان است اما، در زمان اجرای برخی از برنامه های خاص احتیاج به تهیه بلیط هست. تیت از بزرگترین موزه های هنر جدید و مدرن بوده که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می نماید.

موزه ویکتوریا و آلبرت The Victoria and Albert Museum

موزه ویکتوریا و آلبرت که به افتخار ملکه بریتانیا و همسرش آلبرت به این نام خوانده می گردد، در سال 1852 در منطقه سلطنتی کنزینگتون احداث شد. موزه ویکتوریا و آلبرت از موزه های بسیار لوکس و گران قیمت محسوب می گردد که در آن حدود 4، 5 میلیون جواهرات، وسایل قیمتی و آثار هنری به چشم می خورند. در این موزه انواع آثار جذاب از جمله لباس، نقره، آهن کاری، جواهرات، پوستر، مجسمه نهاده شده و یکی از جاذبه های گردشگری معروف لندن بحساب می آید.

موزه علوم لندن The Science Museum

ملکه ویکتوریا کلنگ زنی موزه علوم لندن را انجام داد که جز افتخارات این موزه بحساب می آید. این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی لندن در سال 1857 توسط بنت وودکرافت احداث شد. در ابتدا بنا بود این موزه به نام ملکه ویکتوریا و همسر مرحومش نامگذاری گردد اما، بعد از یک دهه به نام مجموعه آثار هنری و بعد از آن به مجموعه آثار علمی تبدیل شد. در ابتدا، در آن مجموعه ای از ماشین آلات در معرض دید نهاده شد و بعد از آن به موزه ثبتی و در سال 1963 به موزه ثبت دفتری تبدیل شد. برای بازدید از این موزه احتیاجی به پرداخت ورودی نیست و هر چند بار که گردشگر ها بخواهند می توانند در آن اوقات خود را سپری نمایند.

سامرست هاوس Somerset House

سامرست هاوس در سال 1776 توسط سر ویلیمام چمبرز احداث شد و خانه ای مجلل و اشرافی به روش نئوکلاسیک محسوب می گردد. در سالهای 1831 و 1836 این موزه با اضافه شدن قسمت Victorian Wings بزرگتر شد. از نظر جفرافیایی این مکان زیبا و دیدنی در شرق پل واترلو و جنوب رودخانه تایمز واقع شده است. دانشگاه کینگز لندن در مجاورت این مکان واقع شده است، بطوریکه قسمت شرقی این موزه جز کمپس دانشگاه محسوب می گردد.

برج لندن Tower of London

برج لندن در شمال رودخانه تایمز احداث شد. این برج در ابتدا به عنوان خانه ای سلطنتی و مجلل استفاده می شد و از سال 1100 تا 1952 تبدیل به زندان گشت. برج لندن مکانی تاریخی بوده که شامل ساختمانهایی با دو لایه دفاعی و یک خندق است. آن بول ین، همسر دوم هنری هشتم و دختر عمویش در محوطه درونی برج لندن گردن زده شدند.

گالری ملی پرتره لندن The National Portrait gallery

گالری ملی پرتره لندن یک نگارخانه هنری است. این نمایشگاه در نوع خود اولین بود و در حال حاضر، در سنت مارتین واقع شد. بازدید از این نمایشگاه که شامل 195 هزار عکس تاریخی بریتانیا هست، به صورت رایگان بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

در ادامه بخوانیدسفر به لندن | 30 نکته که باید قبل از سفر به لندن بدانیدمنبع: همگردی
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 933

به "با معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید