کابوس ها در مرحله خواب REM اتفاق می افتند

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/لرستان یک دکترای روانشناسی گفت: کابوس ها در مرحله خواب REM اتفاق می افتند.

کابوس ها در مرحله خواب REM اتفاق می افتند

محمد علی سپه وندی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کابوس به رویاهای ترسناکی گفته می گردد که فرد را از خواب می پراند، اظهار کرد: همه ما در طول زندگی خود کابوس را تجربه نموده ایم، این تجربه تلخ همراه با از خواب پریدن و ضربان قلب به شدت بالا و تعریق نیز می تواند اتفاق بیفتد و بعد از بیدارشدن هم مسرور از این که اتفاقات در بیداری رخ نداده است.

وی ادامه داد: کابوس ها می تواند توسط بسیاری از عوامل از جمله استرس یا اضطراب ناشی از تنش های عادی زندگی روزمره ایجاد شوند.

سپه وندی اضافه نمود: همچنین در بعضی موارد گروهی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی خاص، داروهای فشار خون و ... می توانند باعث کابوس شوند.

این دکترای روانشناسی خاطر نشان کرد: کابوس ها ممکن است در هر زمانی از شب رخ دهند ولی معمولاً در اواخر شب و در مرحله خواب REM (خوابی که همراه با حرکات سریع چشم است) اتفاق می افتند.

وی یادآور شد: اگر کابوس شبانه در عملکرد روزانه فرد اختلال شدید ایجاد کند یا منجر به افسردگی شخص گردد به درمان دارویی احتیاج دارند.

سپه وندی گفت:استرس در اوقات بیداری یکی از مهم ترین عواملی است که موجب تشدید کابوس دیدن می گردد. تشخیص عوامل ایجاد استرس و نگرانی و نیز یادگیری مدیریت استرس می تواند به کاهش دیدن کابوس و رویای بد یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 582

به "کابوس ها در مرحله خواب REM اتفاق می افتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابوس ها در مرحله خواب REM اتفاق می افتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید