در هشترخان پلک نزنید و فقط گوش کنید !، فیلم و عکس

به گزارش تور اروپا ارزان، آبشار هشترخان از جاذبه­ های گردشگری شهر زنجان و شهرستان طارم و روستای لار واقع در استان زنجان است. استان زنجان در شمال غرب ایران واقع شده است و مجاور استان های رشت، قزوین، همدان، سنندج، ارومیه، تبریز و اردبیل است.

در هشترخان پلک نزنید و فقط گوش کنید !، فیلم و عکس

خبرنگاران : صدای زلال آب ،خروش زندگی و جاری آب های شفاف .اینجا آبشار هشترخان زنجان است. این قدر سرزندگی و شادابی پیش چشم شماست که اینجا دلمردگی معنی ندارد. پر از حس خوب می شوید و به سرکار خویش بر می گشت. اینجا مقصدی است برای انرژی مثبت.

استان زنجان واقع در شمال غرب ایران از زیباترین استان­ های کشور است. آب و هوای معتدل و مطلوب و منظره ها طبیعی و تاریخی شگفت انگیز و بی نظیر این شهر را به مقصد گردشگری تبدیل نموده است.

آبشار هشترخان از جاذبه­ های گردشگری شهر زنجان و شهرستان طارم و روستای لار واقع در استان زنجان است. استان زنجان در شمال غرب ایران قرار گرفته است و مجاور استان های رشت، قزوین، همدان، سنندج، ارومیه، تبریز و اردبیل است. شهرستان طارم در زنجان، در شمال استان زنجان واقع شده است و با استان­ های گیلان، اردبیل و قزویل مجاور است. با حرکت در جاده قدیم طارم، پس از 50 کیلومتر به منطقه­ای به نام خان چای خواهید رسید. پس از آن باید در جاده فرعی طی مسیر کنید. در ادامه ابتدا از روستای امام کندی و سپس از روستای یحیی آباد گذر خواهید کرد. انتهای این راه به جاده­ای خاکی و ناهموار مبدل می­گردد که اگر 15 کیلومتر دیگر آن را جلو بروید، روستای لار از بین کوه­ های رشته کوه البرز خود را به شما نشان می­ دهد.

حال وقت آن است که از اتومبیل خود پیاده شوید و در دل این طبیعت دوست داشتنی پیاده روی کنید. در عرض 2 ساعت خود را در میان منطقه خواهید یافت. روستای لار آبشارهای متعدد، و باغ­های گلابی، انگور، به و سیب دارد. به خاطر طبیعت زیبا و مردمان خون گرم و مهمان نواز این روستا، شما به راحتی می ­توانید مدتی مهمان این روستا باشید و از اقامت چند روزه­ی خود نهایت استفاده را ببرید.

آبشارها ویژگی­ های منحصر به فردی دارند که به سرعت توجه انسان ­ها را به خود جلب می ­نمایند؛ آن­ها یون­ های منفی را آزاد می­ کند و هنگامی که فردی در نزدیکی آنها قرار می­ گیرد، انرژی مثبت دریافت می ­کند. هنگامی که این یون ­ها وارد جریان خون می گردد، باعث فراوری سروتونین در بدن می­ شوند. در نتیجه ما را شاد و سرحال می­ نمایند.

صدای آب نظیر آنچه در باران، رودخانه­ ها، نهرها و آبشار می ­شنویم، بیشترین تاثیر را در ایجاد روحیه مثبت ایفا می­ کند­ و به لحاظ روانشناسی باعث تجربه ­ی احساس لذت، خشنودی و علاقه ­مندی می­گردد. تحقیقات نشان داده ­اند که صدای آب می ­تواند امواج عصبی بدن را راهنمایی کند که پیامد آن احساس آرامش و سایر مزایای روانی است.

آبشار هشترخان در منطقه ­ای با همین نام قرار گرفته است. این منطقه در دشتی وسیع به نام هشترخان یا هشترخانا (هشترخان در لغت به معنی بوقلمون است) واقع در شهرستان طارم است و به واسطه آبشارهای مرتفع و خروشانش معروف شده است.

هشت چشمه جوشان که از دل کوه ­های این منطقه سرچشمه می­ گیرند به هم می­ پیوندند و این آبشار زیبا و حیرت انگیز را ایجاد می نمایند. آبشار پس از پایین آمدن از صخره­ای با ارتفاع 30 متر، به دره­ای سرسبز می ­رود، جایی که تخته سنگ­ های بزرگ با نمای خزه­ای سبز رنگشان و درختان بلند و درختچه ­های خودرو برای جریان آب آغوش خود را باز نموده ­اند.

پس از آن به رودخانه هشترخان ملحق می­ گردد. رودخانه راه خود را تا روستاهای پیش رو ادامه می­ دهد تا در نهایت رودخانه قزل اوزون انتها مسیر آمده از دل کوه باشد.

بهتر است نیمه اول سال را برای بازدید از آبشار هشترخان انتخاب کنید. در زمستان، سرمای کوهستانی ناحیه را برای عبور و رسیدن به آبشار سخت می ­کند. هیجان بالارفتن از صخرهای کنار آبشار صخره نوردان را به آنجا می ­کشاند تا بعد از بالا و پایین رفتن ­های مسیر، لذت لحظه ­ای تماشا منظره ها طبیعی از ارتفاع، خستگی راه را از دوششان بردارد. کوهنوردان و دوچرخه سواران کوهستان نیز از کوه­ ها و مسیر صعودی منطقه بهره می­ برند.

در صورت بازدید از این آبشار، شما سفری هیجان انگیز و در عین حال آرامش بخش و رویایی را تجربه خواهید کرد که خاطره آن تا سال­ های سال از فکر شما بیرون نخواهد رفت.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1402 بروزرسانی: 13 مرداد 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2079

به "در هشترخان پلک نزنید و فقط گوش کنید !، فیلم و عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هشترخان پلک نزنید و فقط گوش کنید !، فیلم و عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید