از زیباکنار چه می دانید؟

به گزارش تور اروپا ارزان، زیباکنار در فاصله 39 کیلومتری رشت و 40 کیلومتری بندرانزلی، یکی از منطقه ها ساحلی شمال ایران است. که هم جنبه توریستی دارد و هم جنبه مالی و هر طرفش را که نگاه کنید ویلا ساخته اند. این منطقه نزدیکترین فاصله را تا بندرانزلی دارد و از همین رو جزو منطقه آزاد به شمار میرود.

از زیباکنار چه می دانید؟

زیباکنار کجاست؟

زیباکنار از شمال، جنوب، شرق و غرب به ترتیب به دریای خزر و شهرهای لشت نشاء و کوچصفهان، کیانشهر و چمخاله و بندر انزلی منتهی ست.

این منطقه یک نوار ساحلی ست و از آنجایی که جزو منطقه آزاد است، بازارهای زیادی هم دارد. بازارهای رنگارنگی که خودشان جزو جاذبه شمالند. و تویشان سبزی تازه، ترشی، مرغ و خروس، ماست و دوغ و نان محلی و ماهی تازه می فروشند. در همه روزهای هفته در این منطقه و شهرهای اطرافش بازاری برپاست. شنبه ها و سه شنبه ها توی بازار لشت نشا می گردد چرخید و چهارشنبه ها در کیاشهر و پنجشنبه ها در خود زیباکنار.

جهت دسترسی

از سمت جنوب از جاده تهران به رشت، خمام، منطقه آزاد انزلی، ساحل زیباکنار

از سمت شرق از مازندران، لنگرود، آستانه، ساحل زیباکنار و از سمت غرب از تبریز و اردبیل، آستارا یا خلخال، انزلی، ساحل زیباکنار

جاهای دیدنی زیباکنار

رودخانه اوشمک به طول 8 کیلومتر از دل زیباکنار می گذرد و اطرافش سرسبز است و آدم ها در کنارش ماهیگیری می نمایند. یکی از جاهای دیدنی شهر است، دیدنی به این معنی که می توان چند دقیقه ای را کنارش قدم زد و سرحال آمد.

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق منطقه ای حفاظت شده و نخستین پارک ملی خشکی-دریایی ثبت شده در ایران است. 3260 هکتار وسعت دارد که 1600 هکتارش محوطه دریایی، حدود 160 هکتارش محوطه تالابی، بقیه اش محوطه خشکی شامل زمین های ساحلی، جلگه ای و علفزار است.

عبور رودخانه سفیدرود از این پارک و قرار گرفتن در حاشیه دریایی خزر، وجود آبندان های مختلف در حوزه پارک ملی بوجاق، هوای معتدل این پارک را به جایی توریستی تبدیل نموده است.

در این پارک پرنده های متنوعی زندگی می نمایند و زمستان ها هم پارک شاهد عبور پرنده هاییست که راه زیادی را آمده اند تا به اینجا رسیده اند. غاز خاکستری، عروس غاز، فلامینگو، پلیکان، آوست چوب پا، باکلان، انواع حواصیل، اکراس، کله سبز، و خوتکا از گونه های متنوع این پارکند.

جاذبه های نزدیک

پارک جنگلی کیاشهر

یکی از مهمترین جاهای دیدنی آستانه اشرفیه پارک جنگلی کیاشهر است. هرچند زیاد بزرگ نیست ولی به علت قرار گرفتن در کنار مرداب طبیعی، پل چوبی و ساحل دریا، منطقه محبوبی برای گردشگران است.

ساحل چمخاله

حدود 10 کیلومتری شرق لنگرود، 20 کیلومتری شرق لاهیجان و 39 کیلومتری غرب رودسر، ساحل چمخاله با پلاژها و ویلاهای بی شمارش قرار گرفته. ساحلی که بعد از بندانزلی، دومین قطب توریستی گیلان است. رودخانه چمخاله، از دلایل محبوبیتش است و شنا و جت اسکی و قایق سواری از تفریح های همیشگی.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1724

به "از زیباکنار چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از زیباکنار چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید