کشف مجسمه های شکسته شده افراد سلطنتی مصر باستان در یک معبد

به گزارش تور اروپا ارزان، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، کشف مجسمه های شکسته شده افراد سلطنتی مصر باستان در یک معبد صورت گرفت.

کشف مجسمه های شکسته شده افراد سلطنتی مصر باستان در یک معبد

باستان شناسان با کاوش در یک معبد خورشید واقع در هلیوپلیس پیروز شدند بقایای مجسمه های اعضای سلطنتی مصر باستان را کشف نمایند.

هلیوپلیس که اکنون به عنوان یک محوطه باستان شناسی شناخته می گردد، زمانی شهر مهمی بود که در قاهره کنونی واقع شده بود.

براساس بیانیه ای که به وسیله وزارت آثار باستانی مصر منتشر شده، مجسمه های سنگی که اخیرا در این مکان کشف شده اند، چهره رامسس دوم (دوره فرمانروایی از 1279 تا 1213 پیش از میلاد)، رامسس نهم (دوره فرمانروایی از 1126 پیش از میلاد تا 1108 پیش از میلاد)، هرمهب (دوره فرمانروایی از 1323 پیش از میلاد تا 1295 پیش از میلاد) و پسامتیک دوم (دوره فرمانروایی از 595 پیش از میلاد تا 589 پیش از میلاد) را به تصویر میکشد.

معبدهای خورشید در نقاط مختلف مصر واقع شده اند و برای رع، ایزد خورشید مصریان باستان ساخته شده بودند اما معبد خورشیدی که در هلیوپلیس واقع شده است، از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

به گفته دیتریش رائو مدیر بخش قاهره موسسه باستان شناسی آلمان، مصریان باستان معتقدند بودند که هلیوپلیس جایی است که دنیا با نخستین طلوع آفتاب خلق شده و در این مجسمه ها ارتباط پادشاهی با خالق و خدای خورشید تجلیل شده است. رائو شرح داد که فراعنه مجسمه ها و دیگر بناها را در هلیوپلیس ساختند تا حکومت خود را مشروع جلوه دهند و خدای خورشید را گرامی بدارند.

به گفته رائو، خدمت به خدایان یکی از وظایف اصلی پادشاهان مصر باستان بود و تقدیم مجسمه نیز بخشی از این روند بود.

کارشناسان معتقدند که مجسمه هایی که اخیرا کشف شده اند و سر فرعون ها بر روی بدن ابوالهول را به تصویر میکشند، در مقابل دروازه یا کنار هرم سنگ های معبد خورشید قرار داده شده بودند. رائو معتقد است که در مقطعی از تاریخ، این مجسمه ها نابود شدند و به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفتند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 فروردین 1402 بروزرسانی: 7 فروردین 1402 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2027

به "کشف مجسمه های شکسته شده افراد سلطنتی مصر باستان در یک معبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجسمه های شکسته شده افراد سلطنتی مصر باستان در یک معبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید